Toon posts:

pc doet niets: ligt aan Asus Maximus V Gene of ocz x corestr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Ik post dit vanaf mijn telefoon, sorry als het nog niet geheel volgens de regels is. Sinds twee dagen doet mijn pc niets meer als ik op de power knop druk.

Er is totaal geen reactie, geen knipperend lampje of beweging maar het moederbord krijgt wel stroom. Ik kreeg hem eerst nog twee keer aan door hard en lang drukken maar nu niet meer.

Zou het aan de knop kunnen liggen of eerder aan het moederbord of de voeding? Mn maat die de pc gebouwd heeft kan er pas over een week naar kijken.

Groetjes,
Erwin

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is onmogelijk om te zeggen waar het aan ligt zonder iets te testen. Eerste stap zou zijn een andere voeding proberen.

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:04:
Het is onmogelijk om te zeggen waar het aan ligt zonder iets te testen. Eerste stap zou zijn een andere voeding proberen.
De eerste stap zou zijn: informatie verstrekken.
Met andere woorden wat zijn de specificaties van het machientje?
Hoe lang heeft de pc goed gewerkt?
Is er iets veranderd wat een aanleiding kan zijn voor dit probleem?
Et cetera, info graag, mijn glazen bol is stuk.......

• Vallaquenta
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-01 12:11
Wat hierboven al gezegd is. Informatie is key als je hulp wilt.

Ik zou ff checken of misschien je kabeltje van de power button niet is losgekomen van de pin. Heb het een keer gehad dat hij net geen verbinding maakte.
Ook kun je kijken of de drukknop zelf wel werkt (dus kapje van de aan/uit knop halen en kijken of de drukschakelaar wel werkt)