Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toekomstige laptops ASUS met IPS?

Pagina: 1
Acties:

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-11 16:47
Waar kan ik zien wat de laptops zijn van ASUS welke binnenkort verschijnen?

De opvolger van de N76 serie (17,3 inch) is de N750. Prachtig apparaat (http://www.asus.com/Noteb...ks/N750JV/#specifications).

Nu heeft de N550 (http://www.asus.com/Noteb...ks/N550JV/#specifications) een IPS scherm. Veel helderder. Alleen wil ik de 17,3 inch versie van deze laptop (dus met IPS scherm en mogelijkheid 2e HDD).

Iemand een idee of dit binnenkort komt?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hij is niet heel goed te vinden met Google maar hij staat al in de pricewatch:
pricewatch: Asus N750JV-T4090H

Echter schijnt het IPS paneel van de N550 niet heel goed te zijn qua kleuren, men heeft het over een orangegate paneel (laat oranje zien ipv rood).

Verwijderd

Datzelfde orangegate paneel zat ook al in de sony s15, envy 15, en nog wat andere laptops. Het is een IPS paneel, maar de betere TN panelen zijn beter dan dit IPS paneel.

Ik moet daarbij wel opmerken dat er momenteel slechts 2 laptops zijn rond de €1500 (thinkpad T530/W530) die dat betere TN paneel hebben. Dat was een jaar terug wel anders.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 00:11 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

En t.o.v. gemiddeld TN paneel? Neem aan dat de kijkhoeken en contrast wel beter zijn.
Het is niet oplossen door het scherm te kalibreren?

Verwijderd

Het contrast van een IPS scherm is niet beter dan dat van een TN paneel. Er valt niets te calibreren aan een paneel waarvan de color gamut ver onder de maat is.

De meningen van dit scherm vs een gemiddeld goed TN paneel (bijvoorbeeld N56) lopen uiteen. Ik ben van mening van het IPS scherm beter is, als je geen waarde hecht aan kleurechtheid. Ben je web developer of doe je drukwerk, ga dan toch maar voor een TN paneel.