Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

bomen en bos (max 750 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb jullie advies nodig. Ik, niet nerd, ben op zoek naar een goede laptop max. 750 euro. En ik zie door de bomen het bos niet meer.

De laptop is bedoeld voor studie (veredelde tekstverwerker), surfen, muziek (thuis) en films kijken.

De volgende specs zou ik graag willen:
Minimaal 4 GB RAM
Minimaal 1 USB 3 poort
Hdd (liefst min. 500 GB) + Ssd (?)
Intelcore i3 of hoger
Dvd +/- Rw
Scherm van +/- 15 inch
Mat (!) scherm
Numeriek veld
Accuduur liefst 5 uur of langer
Windows 7 of 8
Te tillen (max. 2,5 kilo?)

Mijn voorkeur gaat uit naar Asus, Toshiba of Sony.

Dan heb ik nog 3 vragen:
- wat is jullie ervaring met de combi van ssd en hdd in een laptap, heeft dit zin?
- zijn mijn wensen reëel?
- welke laptop past bij wat ik wil?

Alvast bedankt voor het meedenken!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:05:
Hallo allemaal,

Ik heb jullie advies nodig. Ik, niet nerd, ben op zoek naar een goede laptop max. 750 euro. En ik zie door de bomen het bos niet meer.

De laptop is bedoeld voor studie (veredelde tekstverwerker), surfen, muziek (thuis) en films kijken.

De volgende specs zou ik graag willen:
Minimaal 4 GB RAM
Minimaal 1 USB 3 poort
Hhd (liefst min. 500 GB) + Ssd (?)
Intelcore i3 of hoger
Dvd +/- Rw
Scherm van +/- 15 inch
Mat (!) scherm
Numeriek veld
Accuduur liefst 5 uur of langer
Windows 7 of 8
Te tillen (max. 2,5 kilo?)

Mijn voorkeur gaat uit naar Asus, Toshiba of Sony.

Dan heb ik nog 3 vragen:
- wat is jullie ervaring met de combi van ssd en hhd in een laptap, heeft dit zin?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Geef voor jezelf even aan welke wensen de hoogste prioriteit hebben, filter hierop in de pricewatch en er komen vanzelf wel wat potentiële laptops naar voren.
Als je ons een lijstje van 3 a 4 laptops geeft, kunnen wij je al veel beter helpen.

- wat is jullie ervaring met de combi van ssd en hhd in een laptap, heeft dit zin?
hangt van je gebruik af, kunnen we nu niets over zeggen

zoals ik hierboven aangeef, knutsel even in de pricewatch en je komt er zelf snel genoeg achter

zie eerdere commentaar

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Switchie,

Heb ik gedaan. Echter mijn absolute voorwaarde, nl. een mat scherm, gooit roet in het eten. Dit staat maar bij weinig laptops vermeld.
Had gehoopt dat iemand zou zeggen de [merk, type] is precies wat je zoekt :)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik heb de volgende zoekopdracht voor je ingevoerd;
- beeldscherm vanaf 14,4"
- geheugen >4 GB
- opslag > 500 GB
- Beeldscherm mat
- Optische drive aanwezig
- USB 3 aanwezig

http://tweakers.net/categ...qSok62D8RwZ2XHtVhaXyUell-

Hierop blijven 16 resultaten over, de een wat sneller, de ander wat meer geheugen en weer een ander een iets groter scherm.
Hangt verder van jou af wat je prioriteiten zijn

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06:59
Waarom wil je een i3 of hoger? Voor de taken die jij noemt is een Celeron net zo snel.

ssd is wel aan te raden. Deze kun je achteraf inbouwen op de plek van de hdd. hdd naar de plek van de optische drive verhuizen en evt. een externe optische drive aanschaffen voor de enkele keer dat je die nog nodig hebt.

• miredom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-11 16:38

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Of je zou een duurdere Asus n56 kunnen nemen, dan zit je iets boven je budget. Maar eigenlijk heb je dat niet nodig en is die ook nog iets te zwaar. Andere optie is de e531, voor €490 voldoet die aan al jouw wensen. Heb je echter wel een slecht scherm, met €550 heb je dan een FHD scherm (en ja, hij is mat).

Je snapt trouwens zelf hopelijk dat een combinatie van SSD, HDD en een optische drive niet samengaan? Je kan er maar twee kiezen van de drie. Gezien je budget plus wens voor 500GB opslagruimte zullen het de laatste twee zijn ;) Maar inderdaad, zoals hierboven aangegeven, hoe vaak gebruik je die optische drive nou?

Fractal Design Core 1100 review

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06:59
Die E531 die je noemt kan toch een msata ssd in? Dan is die combi wel mogelijk..

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor de input. Ik zal een aantal eisen moeten laten varen en dat is zo te horen geen probleem (gezien waarvoor ik 'em ga gebruiken).
Ik wist niet dat dat SSD, HDD en een optische drive niet samen gaan. Met die info laat ik waarschijnlijk de optische drive zitten of ik ga die vervangen door SSD.
Een andere optie is een externe HDD en genoegen nemen met iets minder opslagruimte.

Verwijderd

Topicstarter
Update, dit is het geworden:

http://www.toshiba.nl/lap...c50a/satellite-c50-a-182/ en
pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB

Het voldoet aan de meeste van mijn eisen en valt mooi binnen mijn budget. De HDD ga ik vervangen door een SSD en de HDD maak ik extern.
Pagina: 1