Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

electrische motor afsluiter toevoer vloerverwarming?

Pagina: 1
Acties:

• joker1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-07 09:59
In de warmwatertoevoer van de verdeler van mijn vloerverwarming zit een electrische open/dicht afsluiter vlak voor de thermostaatkraan. Wat is de functie hiervan? En hoe werkt die dan?
WTHverdeler:
Afbeeldingslocatie: http://ts4.mm.bing.net/th?id=H.4557614348633611&pid=15.1

WTHthermomotor:
http://www.warmteservice....646/prod_img_34253005.jpg

Lijkt een soort beveiliging, maar wat voegt dit toe aan afschakelen pomp? Electrische toevoer komt uit zelfde kastje als de electrische toevoer van de circulatiepomp

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:51
Is het zelfde als een thermostaat kraan, maar dan electrisch.

• joker1
MBgek schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 06:00:
Is het zelfde als een thermostaat kraan, maar dan electrisch.
1. De electrische zit vlak voor de mechanische, dus in serie. Wat is dan het nut?

2. Volgens mij is het een open-dicht afsluiter, dus ook niet logisch.

3. De temperatuurbeveiliging van de mechanische thermostaatkraan is een temperatuurmeting in het circulatie-circuit; de aansturing van de electrische kan alleen maar uit de kamerthermostaat komen, of open/dicht sturen gelijktijdig met aan/uit van de circulatiepomp. Ik kan dat laatste niet checken omdat de electrische continue dicht stuurt en ik de motor heb moeten loskoppelen van de afsluiter om uberhaupt warm water toevoer te kunnen hebben.

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:51
joker1 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:21:
[...]

1. De electrische zit vlak voor de mechanische, dus in serie. Wat is dan het nut?

2. Volgens mij is het een open-dicht afsluiter, dus ook niet logisch.

3. De temperatuurbeveiliging van de mechanische thermostaatkraan is een temperatuurmeting in het circulatie-circuit; de aansturing van de electrische kan alleen maar uit de kamerthermostaat komen, of open/dicht sturen gelijktijdig met aan/uit van de circulatiepomp. Ik kan dat laatste niet checken omdat de electrische continue dicht stuurt en ik de motor heb moeten loskoppelen van de afsluiter om uberhaupt warm water toevoer te kunnen hebben.
zo ff 2 dingen die in me opkomen,

Mechanische is als beveiliging geplaatst.
Vorige bewoner kreeg het ook niet aan de praat, en heeft er een simpele mechanische maximaal thermostaat tussen gebeunt om het alsnog werkend te krijgen.

Wat ik alsnog vreemd vind, want het zo alleen met electrische thermostaat motoren moeten werken, en hier hoort ook een stukje aansturing bij, lijkt wel een beetje op een PLC, als dat er niet bij zit weet je dus waarom die maximaal thermostaat er zit.

• joker1
MBgek schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:31:
[...]

Mechanische is als beveiliging geplaatst.
Vorige bewoner kreeg het ook niet aan de praat, en heeft er een simpele mechanische maximaal thermostaat tussen gebeunt om het alsnog werkend te krijgen.
Andersom; de mechanische zit standaard op de verdeler, de electrische is er bij installatie of later voorgezet
MBgek schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:31:
[...]

Wat ik alsnog vreemd vind, want het zo alleen met electrische thermostaat motoren moeten werken, en hier hoort ook een stukje aansturing bij, lijkt wel een beetje op een PLC, als dat er niet bij zit weet je dus waarom die maximaal thermostaat er zit.
Het lijkt mij geen thermostaat motor maar eerder een open/dicht schakelaar. Ook het afsluitertje lijkt mij geen regelklep, maar een open/dicht afsluitertje.

Ik ga het navragen bij de installateur bij de eerstvolgende service, (maar heb weinig vertrouwen dat ik een goede verklaring krijg :-( )

• ATS79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-01 20:44
De 1 beveiliging.. de ander zat op een ruimte thermostaat? Ik denk aan zo iets. En dan de ketel weersafhankelijk.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Afsluiten van het vloersysteem op basis van temperatuur om het warme water in de vloer te houden als de ketel stopt met branden.
Anders gaat je vloer weer koelen met het koude water.

Just my 2 cents

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

Zone regeling?

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Pagina: 1