Socket 1155 CPU voor BF4

Pagina: 1
Acties:

• Akujiproxy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-02-2021
Okay ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar de beste socket 1155 cpu om Battlefield 4 te draaien.
Van wat ik begrijp maakt deze game wel degelijk gebruik van hyperthreading en zal een i7 dus een positieve invloed hebben op hoe de game draait. Toch lees ik overal dat de i5 3570k de voorkeur krijgt.
Duidelijke benchmarks voor de verschillende i5 en i7 processoren op BF4 beta kan ik ook niet vinden. Slechts de 2600k zie ik staan. Ook lees ik dan weer dat de 2700k tegenvalt.
Kan iemand hier wat duidelijkheid over geven? 2600k vs 2700k of is de 3770k de extra 5 tientjes waard?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

Beta is Beta natuurlijk. Ik heb op dit moment een 3770K en ik kreeg nou niet echt spectaculair hogere fps dan ik is zag staan bij mensen die een 3570K hadden.
Denk dat het licht helpt ( paar procenten ).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora.

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

ik zou op dit moment nog niet zo zeer leunen naar bf4, dit omdat deze game in beta draait, de servers overuren draaien, en het nog helemaal niet is geoptimaliseert.

Daarom zou ik eerder kijken naar de voorganger, of crysis 3.

Je zegt je zoekt een nieuwe 1155 cpu dus de keuze is meteen ook wat beperkter geworden.

Ik zit op het moment op het werk, maar kijkend naar wat jij zelf opnoemd zou je met een 3570k 2700k of 3770k geen enkel probleem moeten hebben.

Ik heb zelf een i5-4670k en die draait het super, en staat bij lange na niet op 100% te blazen

( ik draai bf3 op ultra, geen probleem, en bf4 ook)

Ik zou even een paar reviews opzoeken van de 2700k vs de i5-4670k of de 3770k vs i5-4670k

als daar niet al te veel verschil in zit zou ik gewoon de 2700k pakken.

verschil tussen de 3770k en 3570k ga je zeer waarschijnlijk niet merken in je game omdat bf4 toch niet alle threads gebruikt, hierdoor is het grootste voordeel van de i7 al afgevallen.

Ik zeg kies of de 2700k of de 3570k.

maar lees even wat reviews, dan weet je het 100% zeker!

• Akujiproxy
Dat zal ik zeker doen. Maar zelfs al zouden de prestaties om het even zijn, welke van de processoren is het meest future proof? Ze liggen qua kosten toch dicht genoeg bij elkaar.

• prupke15

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Lastig te zeggen, als de 2700k beter presteerd dan een 3570k pak dan de 2700k maar dat durf ik zo niet te zeggen.

Let bij aankoop wel op dat er een K achter staat, zonder de K kun je hem niet overclocken, en is hij minder future proof!

Edit: net even snel hier en daar wat rond gelezen, de i7-2700k zou toch wat beter presteren.
daarbij zul je BF4 alleen maar op ultra of high kunnen spelen in combinatie met een super GPU.

Ik zou gewoon voor een 2700K gaan zul je geen problemen mee hebben.
Mocht hij na een aantal jaar toch moeite hebben met spellen kun je deze overclocken (lees wel even van te voren hoe dat moet, en wat de risico's zijn) en kun je weer even vooruit!

[ Voor 105% gewijzigd door prupke15 op 22-10-2013 13:26 ]

• Akujiproxy
Ja inderdaad. Nu lees ik dat de 3770k ten opzichte van de 2700k beter future proof is ivm pci-e 3.0
en de onboard graphics met virtue mvp nogal verschil kan maken wanneer je geen SLI/CF draait.
Blijkbaar gebruikt BF3 ook virtue dus zal BF4 dat ook wel doen. Kan iemand deze bevindingen bevestigen?
Ik heb het namelijk in een forum post gelezen en weet niet of dat forum een betrouwbare bron biedt.

• prupke15

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

streep de onboard graphics maar door hoor, je wilt bf4 echt niet spelen met de ipgu (integrated GPU) van de cpu hoor, die dingen worden wel wat krachtiger, maar bf4 zal geen pretje zijn hoor!.

als je bf4 uberhaupt kan spelen met dat ding, zal het toch wel op het zeer minimale zijn hoor.

daarbij neem ik aan dat je een losse videokaart gebruikt? als je een losse videokaart hebt word de ingebouwde gpu van je processor uitgeschakeld en heb je er niks aan.

verschil tussen de 2700K en 3770k is redelijk, als je het kan betalen zeker voor de 3770k gaan, maar ook met een 2700k en een zeer goede gpu kun je bf4 op max spelen hoor, bf4 leunt meer op gpu dan cpu.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
prupke15 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:29:
streep de onboard graphics maar door hoor, je wilt bf4 echt niet spelen met de ipgu (integrated GPU) van de cpu hoor, die dingen worden wel wat krachtiger, maar bf4 zal geen pretje zijn hoor!.

als je bf4 uberhaupt kan spelen met dat ding, zal het toch wel op het zeer minimale zijn hoor.
Hij bedoelde via Virtu MVP ;)
Dat is software om zowel je igpu als je gewone gpu samen te laten werken, maar dit werkt soms zeer positief, maar soms zelf ook negatief:
http://be.hardware.info/r...gisch-meer-fps-prestaties

zo heb je bij bf3 op medium - 1920x1080 een boost van 58% fps, en tijdens ultra - 1920x1080 een boost van -3%...

"Virtu MVP is geen magische manier om een videokaart sneller te maken. Het is uitdrukkelijk geen truc om een videokaart die de gewenste 60 fps van de monitor in een game niet haalt dat doel nu wel te laten bereiken. Wat het wel doet, is het wegnemen van de nadelen van traditionele V-Sync methodes én het sneller verwerken van frames wanneer je méér dan 60 fps kunt berekenen om games zo responsiever te maken. Dat je daar als gamer gelukkig van wordt is lastig objectief te bewijzen en mag iedereen voor zichzelf bepalen."

[ Voor 33% gewijzigd door SmokingCrop op 23-10-2013 11:45 ]

• Akujiproxy
SmokingCrop schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:43:
[...]

Hij bedoelde via Virtu MVP ;)
Dat is software om zowel je igpu als je gewone gpu samen te laten werken, maar dit werkt soms zeer positief, maar soms zelf ook negatief:
http://be.hardware.info/r...gisch-meer-fps-prestaties

zo heb je bij bf3 op medium - 1920x1080 een boost van 58% fps, en tijdens ultra - 1920x1080 een boost van -3%...

"Virtu MVP is geen magische manier om een videokaart sneller te maken. Het is uitdrukkelijk geen truc om een videokaart die de gewenste 60 fps van de monitor in een game niet haalt dat doel nu wel te laten bereiken. Wat het wel doet, is het wegnemen van de nadelen van traditionele V-Sync methodes én het sneller verwerken van frames wanneer je méér dan 60 fps kunt berekenen om games zo responsiever te maken. Dat je daar als gamer gelukkig van wordt is lastig objectief te bewijzen en mag iedereen voor zichzelf bepalen."
Dat klopt ik doelde inderdaad op virtu MVP. Momenteel gebruik ik nog een crossfire setup en daar werkt virtu niet mee, maar rond december wil ik een nieuwe kaart kopen en evt virtu gebruiken. Als BF4 dezelfde resultaten toont is het toch interessant. Ik draai mijn games nooit op ultra. Ik speel over het algemeen competatief, en heb de gfx dus vaak op een lagere resolutie en met lagere effecten. Ik gooi gewoon wat extra geld er tegenaan voor de 3770k. Al is het maar voor wat meer future proofness. Bedankt voor alle reacties en het advies.

• prupke15

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

You are welcome!
Pagina: 1