Toon posts:

Windows 7 image Auto Join Domain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik loop volgens mij weer tegen een gevalletje Microsoft aan wat mijn tenen doen krullen.

Situatie:
Windows 2008 R2 server
Windows 7 client

Ik heb een Windows 7 machine geconfigureerd en heb een Unattend.xml bestand gemaakt voor sysprep. Één belangrijk onderdeel van sysprep is dat deze de client automatisch in het domein hangt met de opgegeven computernaam.

In windows XP was dit een fluitje van een cent, je kon sysprep zo instellen dat bij het opstarten van je image alleen de computernaam ingesteld hoefde te worden en zo automatisch in het domein werd geplaatst.

In Windows 7 icm sysprep heeft MS een leuke grap uitgehaald. Ze hebben het joinen van het domein vóór het invoeren van de computernaam geplaatst. Dus wat gebeurd er, hij joint de pc netjes in het domein, alleen onder een random gekozen naam van Windows. Vervolgens vul ik mijn computernaam en bij het inloggen krijg ik een foutmelding dat de beveiligingsparameters niet kloppen. Nee gek he, mijn computernaam komt niet overeen met die van de Active Directory, klasse Microsoft!

Maar niet gevreesd, deze bug zoals MS zelf heeft bevestigd was pas in 2007 bekend, dus na ruim 6,5 jaar kan je ook niet verwachten dat ze dit al hebben gefixt.

Ik heb op zich best goede ervaring hoor met Microsoft producten maar dit snap ik werkelijk niet, hier hebben toch gigantisch veel bedrijven last van die images willen uitrollen over de organisatie?

Nu is mijn vraag, hoe doen jullie dit? Of is dit alleen mogelijk via SCCM en dergelijke programma's? Of, niet geheel ondenkbaar, mis ik gewoon iets?

Verwijderd

Je kunt eens naar MySysprep kijken: http://www.tsaysoft.com/mysysprep2/

Ik denk inderdaad dat er weinig bedrijven zijn die zo imagen. Ze zullen op zijn minst WDS gebruiken.

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 21:20

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Ik heb dit aangepakt door middel van in het unattend een <FirstLoginCommands>, een script uit te laten voeren. Die spreekt een powershell script aan die het Domein joint.
Is wel quick and dirty

code:
1
2
3
cd %SystemRoot%\system32\WindowsPowerShell\v1.0
powershell -ExecutionPolicy RemoteSigned -File "%SystemRoot%\system32\sysprep\JoinDomain.ps1"
powershell Set-ExecutionPolicy Restricted

JoinDomain.ps1
code:
1
2
3
4
$user = "administrator" 
$pass = ConvertTo-SecureString "Password" -AsPlainText -Force 
$DomainCred = New-Object System.Management.Automation.PSCredential DOMAIN\$user, $pass 
Add-Computer -Domain DOMAIN.LOCAL -credential $DomainCred

[ Voor 22% gewijzigd door Crazymonkey op 21-10-2013 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank crazymonkey!

Na een lichte finetuning gaan we jouw script gebruiken aangezien dat prima werkt!

Association uiteraard ook bedankt voor de input :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 10:21 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:48:Ik denk inderdaad dat er weinig bedrijven zijn die zo imagen. Ze zullen op zijn minst WDS gebruiken.
Precies, je kan wel zeuren dat Microsoft iets al 6,5 jaar niet fixt, maar je gebruikt ook nog gewoon ouderwetse methodes.

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04-2025
Waarom levert het veranderen van de computernaam na het domeinjoinen een probleem op? Normaal kan je toch gewoon de naam van de computer veranderen na dat hij in het domein werd gestoken, zonder dat dit een probleem geeft?

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 11:39
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:48:
Je kunt eens naar MySysprep kijken: http://www.tsaysoft.com/mysysprep2/

Ik denk inderdaad dat er weinig bedrijven zijn die zo imagen. Ze zullen op zijn minst WDS gebruiken.
Sterker nog : WDS icm MDT (of SCCM welke ook weer perfect samenwerkt met MDT).
Sysprep doe ik alleen nog maar voor mijn reference image (naja, ik gebruik een capture task in MDT die dit voor mij doet).

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:00

Valkyre

Kitesurf FTW!

je kunt ook nog netdom gebruiken :)

iRacing Profiel

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Killah_Priest schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:44:
[...]

Sterker nog : WDS icm MDT (of SCCM welke ook weer perfect samenwerkt met MDT).
Sysprep doe ik alleen nog maar voor mijn reference image (naja, ik gebruik een capture task in MDT die dit voor mij doet).
Inderdaad, eerste wat ik dacht. Install MDT op een server met WDS of gewoon op je workstation en maak je unattended of een volledig geautomatiseerde deployment hiermee :)
Je kan in MDT vanalles aanpassen zoals volgorde van scripts, zelf scripts toevoegen etc etc. 8)
Pagina: 1