Toon posts:

pc laten samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben via deze site terechtgekomen bij de Best buy guide oktober 2013, waarin deze pc mijn interesse wekte: http://tweakers.net/revie...ber-2013-workstation.html

Het probleem is dat ik in Malta woon en dus niet alle onderdelen zomaar kan krijgen.

De lokale computershop heeft de pc als volgt voor mij samengesteld, kunnen jullie eventueel eens kijken of dit nog steeds een goede pc is en of ik qua prijs niet al te veel opgelicht wordt.

Met vriendelijke groet,

Joep

Hier de specs van de pc:

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/3vugcjfjl/new_pc_specs.jpg

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:21

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Waarom zo'm overpowerde CPU?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-04 20:03
Hij heeft speciaal gekozen voor de BBG Workstation, daar zit een stevige CPU in natuurlijk.
Meer geënt op rekenwerk dan op gamen. In dit geval neem ik dus aan dat het met opzet is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad bewust gekozen voor een erg snelle pc die iets minder aandacht aan de videokaart besteed.

In de BBG staat dit:

"Om optimaal van onze processor gebruik te maken, hebben we een moederbord met een Q87-chipset nodig. Dit ondersteunt namelijk alle vPro-functies en biedt ruim voldoende sata-600- en usb 3.0-aansluitingen."

Nu hebben ze er bij mij een ander moederbord ingedaan, gaat dat berperkeging met zich meebrengen?

• Daikirai
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-01 12:15
Voor zover ik weet is het B85 bord meer een low-budget oplossing en wil je ooit uitbreiden kun je misschien beter voor een H87 gaan. Maar dit ligt volledig aan je wensen want een B85 doet het werk met deze setup ook prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch voor de optie gekozen om de componenten via Nederlandse winkels naar een Nederlands adres op te sturen, die het vervolgens naar Malta verstuurd.

Ik heb me dus gehouden aan alle onderdelen van de BBG reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2013

Alleen de kast heb ik achterwege gelaten, leek me te groot om goedkoop te laten opsturen.

Ik heb hier momenteel deze kast staan: http://www.engadget.com/2011/01/12/dell-implants-sandy-bridge-cpus-within-biz-minded-vostro-460-min/

Daar wilde ik gewoon alles uithalen, en vervolgens door een pc-medewerker alle nieuwe componenten in laten zetten, gaat dit nog problemen op leveren of is deze kast prima?

Bedankt voor jullie hulp!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-04 13:28
Maar wat wil je ermee?
Niet elk programma maakt bijv. even goed gebruik van hyperthreading.
Daarnaast heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat je er niet mee gaat gamen en dan is het de vraag of een aparte videokaart voor jou echt nut heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er precies mee wat in de BBG wordt aangegeven, (De nadruk ligt in de eerste plaats op prestaties, schermoppervlak en beeldkwaliteit.)

Verder wil ik ook minimaal 2, liefst 3 grote schermen aangesloten kunnen krijgen, waar deze videokaart wel geschikt voor zou moeten zijn.

Mij lijkt een videokaart van 100 euro in een systeem van 1000 euro niet overdreven?

Het enige wat ik nog wil weten of de oude dell vostro kast goed genoeg is om alle nieuwe componenten in te krijgen.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-04 13:28
Ah juist, 3 schermen. Dan is een aparte videokaart wel handig. Minimaal één van de monitoren moet dan nog wel een displayport aansluiting hebben.

Of die kast goed genoeg is weet ik niet. Vaak houden pc fabrikanten hun eigen standaarden erop na, waardoor er niks anders in past dan hun eigen producten.
Je zou de montagegaten kunnen opmeten en vergelijken met de (micro)atx standaard. Die pc boer heeft vast wel wat vergelijkingsmateriaal liggen.
Let ook op de hoogte van de cpu koeler.

De voeding vertrouw ik overigens niet. Ik kan er geen reviews van vinden, maar een 600W voeding voor die prijs betekent meestal niet veel goeds.
Gelukkig heb je ook helemaal geen 600W voeding nodig. In deze configuratie trekt jouw pc max. 200W. Dan is dit een veel betere keus: pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt (Review)

[ Voor 6% gewijzigd door wappiewappie op 24-10-2013 20:15 ]

Pagina: 1