Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122199

Topicstarter
Hey allemaal...

Ik heb eigenlijk niet zo een goed idee op welke plek ik deze vraag zou moeten stellen, dus dan maar hier:

Mijn oude beamer (optoma Themescene h30) gaat binnenkort de geest geven (na een jaar of 10 geloof ik, dus mag wel eens een keertje)
Dus ik ben alvast aan het orienteren op een nieuwe, maar ik mis nog een aantal belangrijke antwoorden op vragen die ik erover heb:

- Wel of geen full HD?
In een aantal reviews had ik gelezen dat men op diverse beamers niet veel verschil meer zag tussen FullHD en 720P ... Loont het om voor 1080P te gaan?

- Wel of geen 3D
Ik ben zelf niet zo een fan van 3D, maar heb wel een aantal 3D films.. Maar stel nu dat ik een 3D film heb (en een 3D beamer), maar hem in 2D wil zien? Kan ik dan "downscalen" naar 2D door de beamer? (Of moet mijn mediaspeler dat dan kunnen?)
Of is het gewoon niet mogelijk, en moet ik voor het hele gezin (5x) speciale 3D brilletjes aanschaffen? (Ghehe, Cinema 3D zeker nog niet mogelijk op beamers?)

Iedereen die iets zinnigs kan zeggen erover, is van harte welkom...
Ik twijfel nog tussen een aantal beamers:
Acer H5370BD, Acer 6510BD, Epson EH-TW3200 Epson EH-TW5200..

Huidige Hardware:
PCH A300 (Ik weet het, die is nog niet 3D...)
Onkyo TXNR616
Beamer
"Oude" Samsung LCD TV (net geen SMART, geen 3D... ook ooit eens vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik heb zelf sinds een half jaar ofzo een benq fullhd 3d beamer, en je hebt geen last van 3d, je kan altijd de film ook zonder 3d afspelen zonder negatieve effecten.

En je ziet op een beamer wel degelijk verschil tussen 720p en 1080p, al hangt het er wel vanaf hoever je ervan afzit natuurlijk.

Ik zit op 3,5 meter en de breedte van het scherm is 2m geloof me dan is het een wereld van verschil.

op de 32" tv op 3,5m maakt het geen **** uit.

De speciale brilletjes kan je overigens prima op ebay scoren, de originele benq waren iets van 80 euro p/s, terwijl een zeer goed geteste chinese ebayer 25 dollar p/s waren en prima werken.

Dat gezegd hebbende, ik zou ongeveer 50 euro meerprijs accepteren voor 3d, ik vind het grappig (so far alleen ghostrider 2 in 3d gezien overigens) maar de kans is groot dat het bij die ene keer blijft.

Geen ervaringen met de projectors die je opnoemt trouwens, ben ook geen diehard projector connaiseur, casual film kijker die een grote tv afgrijselijk vind maar een goede film graag in het groot ziet. :)

Dus imho laat je niet leiden door 3d kijk naar de projector die je graag wil hebben en als die toevallig 3d heeft prima, zo niet, geen enkel probleem.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122199

Topicstarter
Ja, die benq zag ik ook staan, lijkt me ook interessant (1070 zag ik staan)
En een Optoma HD25 (lv?) is ook toegevoegd....

Welke heb je en hoe bevalt het? Ik heb nu een Optoma H30, en die is aan het eind van zijn lampuren aan het komen... En een nieuwe lamp voor dat ding rechtvaardigt eigenlijk een nieuwe beamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsdeg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02-2023
Ik kijk zelf ook naar een beamer. Vooral omdat ik 5-10 jaar met het ding wil doen denk ik sterk aan de Acer h6510bd, mét 3D. Zit veel op voor deze prijs en veel meer heb ik er ook niet voor over (wil ook nog wat over houden voor een scherm en een beetje geluid).
Ik ben eigenlijk benieuwd of je al iets gekocht hebt en er tevreden mee bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarelke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 12:45
nielsdeg schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:10:
Ik kijk zelf ook naar een beamer. Vooral omdat ik 5-10 jaar met het ding wil doen denk ik sterk aan de Acer h6510bd, mét 3D. Zit veel op voor deze prijs en veel meer heb ik er ook niet voor over (wil ook nog wat over houden voor een scherm en een beetje geluid).
Ik ben eigenlijk benieuwd of je al iets gekocht hebt en er tevreden mee bent?
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe beamer, kan TS misschien vertellen over zijn aankoop? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-05 21:28
Zit er wellicht iemand ook na te denken over de beamer TW6600W (rond de 1900 euro)?
Er zit meer contrast in en duidelijk een stuk nieuwer dan de oude en vertrouwde TW3200.

Begrijpelijk zit er ook een hoger prijskaartje aan op deze (vanwege wireless beeld).
Er is ook een versie TW6600 zonder wireless voor rond de 1500.

Iemand ervaringen met een van deze twee beamer? Zou graag wat over willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Is de topic starter nog opzoek?

Ik zelf zit ook over de TW6600 na te denken. Eerst had ik de epson TW3200 hoog op mijn lijstje staan, maar deze wordt steeds wat duurder wat ik nogal raar vind.
De TW6600 heeft ook lens shift en een stuk hogere lumen. Ook zit er 3D op wat geen must is, maar wat wel leuk meegenomen is.
Ik vind de prijs allen nog iets te pittig voor mijn budget. De aanschaf van een beamer gaat bij mij nog een paar maanden duren dus ik hoop dat e prijs nog een stuk onder de advies prijs van 1600e gaat dalen. Helaas zijn er nog niet heel veel reviews te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 01:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Eennieuw topic lijkt me praktischer, aangezien het huidige topic al ruim een jaar oud is :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.