Sysprep Windows 7 Dell Optiplex 3010

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:10

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ik ben bezig om een image te maken van een Dell Optiplex 3010.

Probleem is echter dat de sysprep mislukt op het moment dat de drivers van de videokaart geinstalleerd zijn. Ik begin dus met een kale windows 7 installatie. Die is prima te syspreppen. Na het toevoegen van de Videokaart driver (Intel HD Graphics 4000) blijft hij tijdens het eerste keer starten na de sysprep hangen met de melding dat hij de configuratie niet kan afronden en dat het na een herstart wellicht wel werkt. Uiteraard is dit niet het geval.

Nu vroeg ik me dus af hoe ik dit het beste kon aanpakken. Drivers dan maar gewoon niet installeren? Kan ik de drivers niet in het image slipstreamen ofzo? Dus dat de drivers niet geïnstalleerd zijn op het moment van syspreppen, maar dat hij na een reboot en in windows terecht komt de drivers dan zelf installeerd?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 12:10
De videodrivers worden eraf geflikkert na een sysprep en vervangen door de windows default graphic driver. Nadat het systeem up & running is gaat hij deze in principe vervangen met wat hij in de driver store heeft zitten. De reden hiervoor is dat een image niet (meer) machine specifiek is, de doelpc kan dus intel/nvidia of ati videokaarten hebben zitten.

Je kan forceren dat hij dit niet doet, volgende lijnen moeten dan in de answerfile staan (en uiteraard sysprep ook uitvoeren met die answerfile in de commando)

<settings pass="generalize">
<component name="Microsoft-Windows-PnpSysprep">
<PersistAllDeviceInstalls>true</PersistAllDeviceInstalls>
</component>

En als je eens een andere driver versie test?

(ik ga er wel van uit dat we over win7 spreken en niet een of andere meer antieke versie :) ) win7 dus, beter lezen moet ik doen 8)7

edit:
Eventueel zou ik hem erdoor proberen te krijgen als hij niet wilt opstarten via f8, veilige modus / low graphic modus zodat je de logboeken kunt bekijken. Op die manier kan je mogelijk beter verstaan waarom het misloopt.

[ Voor 14% gewijzigd door sprankel op 21-10-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Zal het met de PersistAllDeviceInstalls eens proberen.

Is inderdaad Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Twaalf-en-een-half jaar geregistreerd en nog weet je het verschil niet tussen clientsoftware algemeen en windows clients? 8)7

CSA-->WOS

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Damian schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:13:
Ik ben bezig om een image te maken van een Dell Optiplex 3010.

Probleem is echter dat de sysprep mislukt op het moment dat de drivers van de videokaart geinstalleerd zijn. Ik begin dus met een kale windows 7 installatie. Die is prima te syspreppen. Na het toevoegen van de Videokaart driver (Intel HD Graphics 4000) blijft hij tijdens het eerste keer starten na de sysprep hangen met de melding dat hij de configuratie niet kan afronden en dat het na een herstart wellicht wel werkt. Uiteraard is dit niet het geval.

Nu vroeg ik me dus af hoe ik dit het beste kon aanpakken. Drivers dan maar gewoon niet installeren? Kan ik de drivers niet in het image slipstreamen ofzo? Dus dat de drivers niet geïnstalleerd zijn op het moment van syspreppen, maar dat hij na een reboot en in windows terecht komt de drivers dan zelf installeerd?
Waarom wil je trouwens een model-specifiek image maken? Als je MDT of SCCM gebruikt kun je drivers heel goed d.m.v. driver packages on the fly laten toepassen tijdens het uitrollen. Dan hoef je dus niet voor ieder model een aparte WIM file te maken, maar kun je simpelweg volstaan met een 'windows dvd' of, indien je toch applicaties wilt toepassen (ook dat doe je eigenlijk volgens best practice via je deployment tool), een custom WIM file met daarin wel de Apps, maar niet de drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
MDT ben ik me wel in aan het verdiepen ja, maar lijkt me wat ingewikkelde materie. Ik heb voorlopig met WDS zelf goede ervaring, tot dit geval dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:20
Damian schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:19:
MDT ben ik me wel in aan het verdiepen ja, maar lijkt me wat ingewikkelde materie. Ik heb voorlopig met WDS zelf goede ervaring, tot dit geval dan ;)
Ik zelf vond MDT icm WDS veel makkelijker werken dan alleen "puur" WDS.
Het kost even een dagje om voor de eerste keer een deployment omgeving met MDT op te zetten maar zodra je dit gedaan hebt wil je nooit meer terug naar een pure WDS (zonder MDT dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Damian schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:19:
Er is genoeg informative over te vinden en WDS alleen is een stuk 'complexer' dan in combinatie met MDT. Je gebruikt WDS eigenlijk ALLEEN maar om een boot image te laden. De rest doe je binnen MDT....
Pagina: 1