Heb sinds 2 weken een nieuwe pc met windows 8 voorgeinstalleerd op de hardeschijf. Wil nu graag windows 8 installeren op een ssd schijf. Hoe kan ik het beste de hardeschijf formateren waar al windows op staat. Zodat ik windows kan draaien op mijn ssd schijf en de hardeschijf kan gebruiken voor data.
Wat heb je zelf al gevonden? Hier op GoT verwachten we wel wat eigen inzet.
Ik raad meestal aan om Windows gewoon opnieuw te installeren als je een HDD vervangt door een SSD.
Ik raad meestal aan om Windows gewoon opnieuw te installeren als je een HDD vervangt door een SSD.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
HDD blijf ik gewoon gebruiken maar niet met windows er op. Windows komt straks om me ssd te staan. Moet ik de HDD formateren via de bios of via de dvd met windows 8 erop. Anders heb ik straks de HDD met windows erop en de SSD met windows erop.
Tip:
Haal de rode SATA kabel van de harddisk af, sluit je SSD aan op je moederbord (denk ook aan opstarten vanaf SSD in je BIOS) en installeer WIN8.
Na de installatie je HD weer aansluiten en ga je gang
Haal de rode SATA kabel van de harddisk af, sluit je SSD aan op je moederbord (denk ook aan opstarten vanaf SSD in je BIOS) en installeer WIN8.
Na de installatie je HD weer aansluiten en ga je gang
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
Zodra ik windows 8 geinstaleerd heb op me ssd schijf, sluit ik me HDD weer aan met ook windows 8 erop, en hoe ga ik dan den HDD formateren???
Verwijderd
Je bios instellen zodat deze boot van je ssd, en in Window gewoon rechtermuis op je hdd en zeggen 'format'.
Je kan dan toch vanuit windows de harde schijf formateren? Gewoon even goed opletten dat je inderdaad opstart van je SSD en dan vanuit schijfbeheer in windows de harde schijf formateren.
Je moet wel de microfoon aansluiten en het hard zeggenVerwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:56:
Je bios instellen zodat deze boot van je ssd, en in Window gewoon rechtermuis op je hdd en zeggen 'format'.
Verwijderd
Tja, dit soort topics worden niet heel serieus genomen en dan krijg je wat minder serieuze replies.
SSD installeren is ook iets wat je prima had kunnen opzoeken, of hier in het forum of met Google bijvoorbeeld.
Het beste is als je de SSD op de 1e poort zet, de hardeschijf tijdelijk afkoppelt, en vervolgens Windows vers installeert op de SSD. Wijk je daarvan af, dan kan ook het resultaat minder goed worden. Denk bijvoorbeeld aan cloning, wat de huidige installatie bijna letterlijk overzet op de SSD. Ik raad dat af, maar de keuze is aan jou.
Hoe dan ook. Hier op GoT verwachten we wel zoiets als eigen inzet. En dit topic voldoet daar overduidelijk niet aan. Om die reden moet ik hem sluiten.
Veel succes met je SSD!
Groet,
CiPHER
SSD installeren is ook iets wat je prima had kunnen opzoeken, of hier in het forum of met Google bijvoorbeeld.
Het beste is als je de SSD op de 1e poort zet, de hardeschijf tijdelijk afkoppelt, en vervolgens Windows vers installeert op de SSD. Wijk je daarvan af, dan kan ook het resultaat minder goed worden. Denk bijvoorbeeld aan cloning, wat de huidige installatie bijna letterlijk overzet op de SSD. Ik raad dat af, maar de keuze is aan jou.
Hoe dan ook. Hier op GoT verwachten we wel zoiets als eigen inzet. En dit topic voldoet daar overduidelijk niet aan. Om die reden moet ik hem sluiten.
Veel succes met je SSD!
Groet,
CiPHER
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()