Hoi Allemaal,
Na ongeveer 2 maanden lezen, checken en aanpassen heb ik een lijstje kunnen maken die, naar ik hoop, goed zal zijn voor een gamepc die de komende jaren goed mee kan doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Het is vooral de bedoeling om te gamen. BF4 maar ook MMO's (speel op het moment Final Fantasy 14)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals titel aangeeft, liefst tussen de 1000/1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 2tb harde schijf en monitor. (IIyama Prolite E2472HD)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat in de kast komt behalve een harde schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Asus (broer werkt daar
) en goede ervaringen met MSI. Dit houdt niet in dat ze vereist zijn. Als er iets beters is hoor ik het graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liefsts geen computer die als een straaljager klinkt. Daarom ook de Fractal kast in mijn lijstje. Snap wel dat het lastig is om hier een balans in te krijgen als je ook goede performance wilt.
Hierbij dan mijn keuze tot nu toe.
Vragen/opmerkingen:
Na ongeveer 2 maanden lezen, checken en aanpassen heb ik een lijstje kunnen maken die, naar ik hoop, goed zal zijn voor een gamepc die de komende jaren goed mee kan doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Het is vooral de bedoeling om te gamen. BF4 maar ook MMO's (speel op het moment Final Fantasy 14)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals titel aangeeft, liefst tussen de 1000/1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 2tb harde schijf en monitor. (IIyama Prolite E2472HD)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat in de kast komt behalve een harde schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Asus (broer werkt daar
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liefsts geen computer die als een straaljager klinkt. Daarom ook de Fractal kast in mijn lijstje. Snap wel dat het lastig is om hier een balans in te krijgen als je ook goede performance wilt.
Hierbij dan mijn keuze tot nu toe.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 186,45 | € 186,45 |
| 1 | MSI B85-G43 Gaming | € 90,50 | € 90,50 |
| 1 | MSI R9 280X GAMING 3G | € 273,10 | € 273,10 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window | € 95,10 | € 95,10 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | Seasonic G-Serie 650Watt | € 98,- | € 98,- |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 138,50 | € 138,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 956,15 | |
Vragen/opmerkingen:
- Heeft het, op dit moment, zin om er een 2e videokaart bij te stoppen? Financieel zou dat voor mij haalbaar zijn. Ben alleen benieuwd of het verstandig is.
- Is deze voedig die ik in het lijstje heb staan goed genoeg als er een tweede videokaart bij komt? En is de voeding sowieso goed genoeg?
- Zit ik qua koeling goed genoeg of moet er nog wat bij?
- Gezien de aankomende nieuwe kaarten van AMD...ben ik nogal de draad kwijtgeraakt. Hopelijk kunnen jullie daar bij helpen. Wat is handig en wat niet.