Bij een heel aantal universiteiten werkt het eduroam niet lekker.
De workaround die ik vanmorgen even heb uitgeprobeerd lijkt er op te werken. Voorwaarde is wel dat je 1x een IP adres toegewezen hebt gekregen volgens mij. Of iig dat je telefoon wel iets krijgt toegewezen, waar je alles even kunt aflezen.
Probleem: DHCP geeft geen IP adres uit. En je krijgt zo'n leuk 169 adres waar je niets mee kunt.
Schrijf even als je 1x verbinding hebt gehad het volgende op:
IP adres, Subnetmask, adres router & DNS.
Mijn instellingen in UB Groningen:
IP adres: 145.100.225.xxx
Subnetmask: 255.255.252.0
Router/default gateway (windows): 145.100.224.1 (UB derde vloer)
DNS: 8.8.8.8
Probeer te verbinden en als je verbinding hebt verander dan ipv DHCP naar Manueel.
Daarna kun je ineens wel overal bij volgens mij. Werkt hier in ieder geval tot nu toe als een zonnetje.
Ik werk op een Macbook Pro met Mountain Lion er op. Hopelijk helpt dit meer mensen.
De workaround die ik vanmorgen even heb uitgeprobeerd lijkt er op te werken. Voorwaarde is wel dat je 1x een IP adres toegewezen hebt gekregen volgens mij. Of iig dat je telefoon wel iets krijgt toegewezen, waar je alles even kunt aflezen.
Probleem: DHCP geeft geen IP adres uit. En je krijgt zo'n leuk 169 adres waar je niets mee kunt.
Schrijf even als je 1x verbinding hebt gehad het volgende op:
IP adres, Subnetmask, adres router & DNS.
Mijn instellingen in UB Groningen:
IP adres: 145.100.225.xxx
Subnetmask: 255.255.252.0
Router/default gateway (windows): 145.100.224.1 (UB derde vloer)
DNS: 8.8.8.8
Probeer te verbinden en als je verbinding hebt verander dan ipv DHCP naar Manueel.
Daarna kun je ineens wel overal bij volgens mij. Werkt hier in ieder geval tot nu toe als een zonnetje.
Ik werk op een Macbook Pro met Mountain Lion er op. Hopelijk helpt dit meer mensen.