Niet ongewenste reclame toch in ongewenste reclame folder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247612

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik word een beetje moe dat mijn mail app (in Mountain Lion) voor mij bepaald wat reclame is en wat niet. Natuurlijk is het idd vaak ongewenste reclame en ben ik blij dat de app de rotzooi automatisch verplaatst naar de ongewenste reclame map.

Echter zit er ook vaak mail bij die helemaal niet ongewenst is en die ik gewoon in mijn inkomende mail map wil hebben. Het rare is ook dat als MAIL bepaald dat het ongewenste reclame is je dit niet meer ongedaan kan maken voor toekomstige post van dezelfde afzender.

Nu weet ik dat in de voorkeursinstellingen een optie bestaat "markeer als ongewenste reclame maar laat in inkomend staan" .... bij deze optie kan je tenminste nog ingrijpen als het dan geen ongewenste reclame is. Ik heb deze optie dus ook ingesteld maar toch bepaald mail bij sommige afzenders dat het ongewenst is en dan gaat het niet naar inkomend maar linea recta naar de ongewenste reclame map.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen want ik word er een beetje simpel van deze onlogische handelingen van mail. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Wat voor e-mail dienst gebruik je? Van je provider? Gmail? Bijv. bij Gmail kan je zelf regels opstellen betreft spam en ongewenste e-mails. De ongewenste mail functionaliteit van Apple Mail gebruik ik zelf niet, omdat ik het in Gmail/Google Apps heb geregeld. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247612

Topicstarter
Gmail in dit geval. Maar die functies binnen MAIL staan toch los van het mailaccount? Want WAT bepaald dan dat MAIL ervoor kiest dat een zogenaamde 'reclame mail' in de ongewenste mail map terecht komt terwijl het in de voorkeuren ingesteld is dat deze mail gewoon in de inkomende mail folder moet komen te staan (waar je dan de optie te zien krijgt 'is dit geen ongewenste reclame klik hier'?

Hier zit toch geen logica in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik doelde er meer op om het ongewenste reclame filter binnen Apple Mail uit te zetten en gewoon in Gmail een paar keer ongewenste mails te markeren als spam. Google's spam filter werkt prima. Als je gebruik maakt van IMAP kun je af en toe ook je spam folder controleren vanuit Apple Mail, maar dat zal in de praktijk niet nodig zijn.

Het filter van Apple is gewoon waardeloos.