Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Heren, mag ik jullie vragen om een aankoopadvies? Ik twijfel tussen de volgende twee modellen: Panasonic P50GT60 plasma vs Samsung UE46F7000 lcd. Ik ben me bewust van de verschillen tussen de 2 technieken en daarom hier een situatie schets: Woonkamer is medium licht, geen directe inval op het scherm, ramen staan haaks op de kijkpositie.
Kijkgedrag is met name 's avonds en varieert van films en series (via high end htpc) tot publieke en commerciele zenders. Ik neig naar de GT60, maar de beperkte lichtopbrengst t.o.v. een lcd, weerspiegeling en verhalen over retentie-irritatie weerhouden mij toch nog. Kunnen jullie mij hier vanaf helpen, of komt LCD inmiddels zo dichtbij (zwartwaarden inmiddels aardig op peil bijv.) dat het loslaten van de plasma technologie begrijpelijk is.

Hoor het graag!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42

mr.paaJ

generatie cmd+z

Geen directe inval en avondkijker, ik zou voor de Panasonic gaan.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• AjodokusK
En als je hem naast een Samsung F8000 zou zetten ook?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zou altijd voor de plasma gaan. Die image-retentie is tegenwoordig echt nihiel. En de lichtopbrengst is meer dan voldoende. Ik mijn pana volgens mij op minder dan 50% brightness en contrast.

Tenzij je in een winkel woont en elke m2 een TL Balk hebt hangen natuurlijk ;)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat mij betreft geen enkele twijfel en de plasma kopen. Retentie-problemen zijn echt niet zo dramatisch en problemen met lichtinval zijn er ook niet zo veel. Zelf heb ik van al deze problemen geen last. Persoonlijk vind ik het beeld van de gemiddelde lcd niet om aan te zien dus die komt er bij mij geen binnen. :+

• AjodokusK
Bedankt voor de toelichting heren! Alle neuzen dezelfde kant op :-) . Blijft toch bizar dat de plasma alom geprezen wordt, maar een eenzame dood zal sterven. Valt dit echt te wijten aan het energie verbruik?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
AjodokusK schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:52:
Valt dit echt te wijten aan het energie verbruik?
Het ligt meer aan de lage marges en de spookverhalen van vroeger. Bij het woord "plasma" trekt men al een vies gezicht, alsof je over de duivel praat. Dit heb ik vaak meegemaakt toen ik nog een verkoper was. Van de 100 of 200 televisies die ik ook heb verkocht, zijn er, zo gauw ik het mij kan herinneren, maar 5 plasma geweest waarvan maar een echte kenner. De rest kocht een plasma omdat het een goedkoop maar groot model was.

Iedereen moet Samsung hebben en iedere verkoper verkoopt het liefst Samsung. Daar zit veel marge op en Samsung verkoopt zichzelf omdat het er gelikt uitziet en het beeld in de winkels schreeuwt om aandacht. Daar moet je dus wel naar kijken.
Pagina: 1