Vreemd Mono (enkele speaker) probleem

Pagina: 1
Acties:

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
Hi,

een paar dagen terug heb ik Foobar , Musicbee & Creative Console allen in gesteld op WASAPI / ASIO

(Om bits-streaming te doen naar mn AVR (Sony STR-DN1030) middels Spdiff Toslink / HDMI)

Dat klonk geweldig , echter had ik plots nog enkel geluid over 1 speaker

Zelfs toen ik het terug zette naar Direct Sound Driver

Bij al mn applicaties hoor ik enkel over de L speaker nog geluid.

Als ik de Sound setup doe (Playback Devices , Configure / Properties) en dan de speakers instel op Full L=R , hoor ik beide 'bliepjes' over de L speaker

Zeer vreemd , het lijkt wel of de WASAPI / ASIO verandering , alles via 1 lijn verstuurd en afspeelt

(heb de speaker kabels gecontroleerd , tevens de Balance settings)

Dit probleem blijft onveranderd , zelfs als ik schakel tussen afspeel apparaten (Sony Amp, Creative Spdiff, wellicht dat zij dezelfde Creative driver gebruiken)

Ideeen ?

[ Voor 9% gewijzigd door SvenG op 21-10-2013 11:16 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

JT

VETAK y0

Oorzaak weet ik zo even niet, maar misschien als je de complete geluidskaart met drivers verwijderd dat de foute instellingen verdwijnen. Even opnieuw installeren en misschien werkt het dan weer :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
JT schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:23:
Oorzaak weet ik zo even niet, maar misschien als je de complete geluidskaart met drivers verwijderd dat de foute instellingen verdwijnen. Even opnieuw installeren en misschien werkt het dan weer :)
Ja daar zat ik ook aan te denken , al is het een botte bijl actie . Het jammere is dat mn Audigy X-FI kaart slecht herkent wordt door WIN 8

zelf de driver setup.exe draaien lukt niet altijd, hij verschijnt dan wel weer in mn Win Update list

en zodra ik die heb gedaan , verschijnt er de Creative Update App. Als ik alles dan heb geinstalleerd ( dus met Apps) , blijft er eeuwig een 'finish installation of devices' in het Win notification Area staan

Als ik die vervolgens uitvoer werkt de kaart niet meer .....(?!)

erg vaag , maar heb dit ook gehad bij andere Win 7 en 8 installaties gehad

Mss vanavond maar weer n clean install doen met Win 8.1

**SOLVED: had blijkbaar iets stoms gedaan ;-( >>> banana plugs zaten L+L , R+R , ipv L+R

snap nog steeds niet dat ik dan MONO hoorde maargoed ....opgelost ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door SvenG op 28-10-2013 16:17 ]