Ik ben bezig om een wizard te maken met behulp van de JavascriptLibrary Fuel Ux (link). Nu wil ik de next functie uitbreiden met validate van de huidige `step`.
Tot nu toe heb ik het werkend dat het script niet meer verder gaat nadat de trigger change is opgevangen en de huidige step een error class bevat.
Echter hebben ze voor zowel hun functie previous als next de trigger change gebruikt waardoor ik nu dus ook niet meer terug kan.
Is er een mogelijkheid om de change functie alleen op te vangen wanneer deze afkomstig is uit de next.
mocht het handig zijn, dit is mijn huidige code
De wizard functie (die ik niet wil aanpassen, i.v.m. het kunnen upgraden) is alsvolgt opgebouwd
Tot nu toe heb ik het werkend dat het script niet meer verder gaat nadat de trigger change is opgevangen en de huidige step een error class bevat.
Echter hebben ze voor zowel hun functie previous als next de trigger change gebruikt waardoor ik nu dus ook niet meer terug kan.
Is er een mogelijkheid om de change functie alleen op te vangen wanneer deze afkomstig is uit de next.
mocht het handig zijn, dit is mijn huidige code
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
| var wizard = $(".wizard").wizard(); wizard.on('change', function(e){ if ($('.fuelux').find('.active .icon-remove').length > 0){ alert('Gestopt'); e.preventDefault(); } }); |
De wizard functie (die ik niet wil aanpassen, i.v.m. het kunnen upgraden) is alsvolgt opgebouwd
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| var Wizard = function(){ ~~ Opties ~~ } Wizard.prototype = { constructor: wizard, previous: function () { this.element.trigger(change); ~~ Na de vorige stap ~~ } next: function(){ this.element.trigger(change): ~~ Na de volgende stap ~~ } } |