Nu had ik 2 weken geleden mijn PC van de binnenkant schoongemaakt. Zat me een partij stof in waar je u tegen zegt.. Plotseling hierna heb ik last van artifacts op mijn scherm. Ik heb de kaart al nu in totaal 5x opnieuw eruit en erin geplaatst. Nog een andere slot geprobeerd, maar tevergeefs.
Nu is het zo dat ze soms niet aanwezig zijn, vooral bij het net opstarten van mijn PC, maar na verloop van tijd zie ik ze toch weer tevoorschijn komen, vooral in mijn webbrowser (chrome) en wanneer ik in mijn mappen navigeer of andere desktop applicaties. Het zijn zwarte en witte artifacts die flikkeren wanneer ik met mijn muis heen en weer beweeg. Soms verdwijnen ze ook gewoon weer, wanneer ik bijvoorbeeld een scherm verklein en weer vergroot. Maar dit is nooit van lange duur.
Ik heb echter totaal GEEN last van artifacts in games. Dit duidt meestal aan dat je echt een defect hebt aan je videokaart, toch?
Even een screenshot toegevoegd. Zie youtube clip (nu even lastig te zien, maar je ziet wat pixels op zijn arm) en navigatiebalk rechts voor een voorbeeld. Ook in het Windows scherm zie je blokjes.

Mijn systeem specs:
Windows 7 64bit
Motherboard: P55A-UD3
Processor: Intel Core i5 CPU 750 @ 2.67GHz, 2661 MHz (4 CPU's)
Memory: 8,00 GB
Videocard: MSI R6950 Twin Frozr III OC - 2GB - PCI-E
En ik heb de laatste AMD driver 13.10
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
Ik zit nog te peinzen wat ik fout heb kunnen doen...Mss niet voorzichtig geweest met het schoonmaken of kan het komen door een update?
Nu is het zo dat ze soms niet aanwezig zijn, vooral bij het net opstarten van mijn PC, maar na verloop van tijd zie ik ze toch weer tevoorschijn komen, vooral in mijn webbrowser (chrome) en wanneer ik in mijn mappen navigeer of andere desktop applicaties. Het zijn zwarte en witte artifacts die flikkeren wanneer ik met mijn muis heen en weer beweeg. Soms verdwijnen ze ook gewoon weer, wanneer ik bijvoorbeeld een scherm verklein en weer vergroot. Maar dit is nooit van lange duur.
Ik heb echter totaal GEEN last van artifacts in games. Dit duidt meestal aan dat je echt een defect hebt aan je videokaart, toch?
Even een screenshot toegevoegd. Zie youtube clip (nu even lastig te zien, maar je ziet wat pixels op zijn arm) en navigatiebalk rechts voor een voorbeeld. Ook in het Windows scherm zie je blokjes.

Mijn systeem specs:
Windows 7 64bit
Motherboard: P55A-UD3
Processor: Intel Core i5 CPU 750 @ 2.67GHz, 2661 MHz (4 CPU's)
Memory: 8,00 GB
Videocard: MSI R6950 Twin Frozr III OC - 2GB - PCI-E
En ik heb de laatste AMD driver 13.10
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
Ik zit nog te peinzen wat ik fout heb kunnen doen...Mss niet voorzichtig geweest met het schoonmaken of kan het komen door een update?
[ Voor 10% gewijzigd door Pablo11392 op 21-10-2013 13:18 ]
RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White