Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop: multimedia & één game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister is dus mijn laptop kapot gegaan na bijna exact 2 jaar gebruik, hij had al langere tijd wat kuren en sowieso zat ik na te denken over een nieuwe in de komende periode. Dat laatste zal dus even in stroomversnelling komen uiteraard want ik kan vooral voor studie niet even een paar maanden zonder laptop.

Ik vraag hier advies omdat ik het idee heb dat de vorige laptops die ik heb aangeschaft niet echt hele goede keuzes waren. Tevens ben ik vooral afgegaan op merknamen waarvan mensen in mijn omgeving zeiden dat die heel betrouwbaar waren, nou nee. Zowel Toshiba als Asus is voor mij inmiddels in principe een no-go geworden.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Voornamelijk wil ik de laptop hebben voor office, internet, paar films, SPPS, youtube-filmpjes (dat soort zaken). Nu speel ik echter ook één game en daar lijkt het vaak mis te gaan. Voor zover ik weet is deze game niet al te zwaar, maar er moeten wel zeer veel database gegevens worden aangepast en verwerkt. En vaak zodra ik die game speel (niet heel vaak, maar toch, drie keer per week een paar uur of zo) begonnen al die oude laptops van mij de hijsen, zoemen en nog net geen stoom te blazen terwijl de game grafisch gezien echt verre van zwaar is (geloof ik). Vrienden van me spelen zaken als COD en dat is toch een veel grotere last voor een laptop?

Punt is voor mij dus dit keer ook echt dat vooral omdat het maar één game is, ik gewoon wil dat die goed, soepel, snel en zonder al te veel toestanden kan draaien. Maar ik weet niet precies naar welke zaken ik dan moet kijken, RAM? Processor? Of iets heel anders?

Wat mag je laptop gaan kosten?

Maximaal 1000 euro op dit moment.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Neen, totaal niet, mag ook best een wat groter en zwaarder model zijn, 15,6 of 17,3 inch vind ik prima. Het gaat me echt puur om het functioneren van dat ding.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Ook niet. In principe heb ik dus met Toshiba en ASUS geen goede ervaringen, twee laptops die al snel allerlei mankementen vertoonden en bij de minste en geringste inspanning direct op tilt sloegen. Maar goed, zeg nooit nooit, als er hier mensen zijn die echt denken dat een laptop van één van deze twee merken het beste is ben ik zeker bereid er over na te denken.

Advies gewenst van mensen die er dus echt verstand van hebben, maar dan zit ik hier wel goed denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik mijn keuze weten te limiteren tot deze twee:

pricewatch: Asus N750JV-T4090H

pricewatch: MSI Gaming Series GX60 1AC-073NL

Op hardware info scoort die MSI voor bijna alles wel hoger, vraag me hard af waarom want de specs verschillen volgens mij niet heel veel :)

Welke zouden jullie van deze twee aanraden?