[Asus N76] Beeld flikker iets

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 22:15

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb sinds een ruime week een nieuwe laptop, een Asus N76. Geen goedkoop model.

Hierin zit een HD scherm met resolutie van 1920x1080 en deze staat op 60Hz.

Als ik een achtergrond heb van een kleur, met name donker zoals grijs, dan zie ik het scherm heel lichtjes 'flikkeren'.
Hiervoor werkte ik op een Apple Cinema Display en hier niets te bekennen aan flikkeringen. Volgens mij heeft deze ook een hogere refreshrate.

Hoort dit zo bij een laptop-scherm?
Zoals ik nu kijk, beetje witte achtergrond, zie ik niets. Maar zodra de achtergrond donker is en ik kijk goed, dan zie ik het scherm lichtjes flikkeren.

Wat kan dit zijn en kan ik de refreshrate zomaar ergens aanpassen?
In de standaard instellingen kan ik alleen 40 of 60Hz kiezen.

Zet ik het scherm op bijv. volle helderheid, dan lijkt het zo goed als verdwenen of is het niet meer zichtbaar.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Dit heeft denk ik niets te maken met de refreshrate van het scherm. Die 60Hz zou goed moeten zijn.
Ik denk eigenlijk dat dit te maken heeft met de backlight. Immers; je geeft zelf aan er op volledige helderheid geen last van te hebben, maar als je de boel dimt wel.

www.ping-win.nl

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Maar dus niet iets om garantie of iets dergelijks voor te gaan claimen?
Komt dus wel vaker voor?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02 21:48
freddyathlon schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:17:
Bedankt voor je reactie. Maar dus niet iets om garantie of iets dergelijks voor te gaan claimen?
Komt dus wel vaker voor?
Op je garantie vraag kan ik geen antwoord geven. Wel kan ik je vertellen dat dit vaker voorkomt, je verwoordt namelijk precies wat ik op mijn (inmiddels 2.5 jaar oude) vaio ook al een poos ervaar.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Is ook niet echt een flikkering in de zin dat het scherm uit- en aan gaat,
het ziet er meer uit als horizontale 'scanlines'of strepen die van onder naar boven lijken te bewegen.

Net ook tijdens inlogscherm van Windows 8. Ik heb daar een grijze achtergrond en ze waren te zien. Helderheid van scherm helemaal omhoog gezet en ze zijn bijna niet meer zichtbaar.

De laptop van mijn vrouw, een nieuwe HP Pavilion 17, heeft dit helemaal niet.

Maar goed, als het vaker voorkomt zal het wel redelijk normaal zijn.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:50
Klinkt een beetje als pixel-walk:
http://www.lagom.nl/lcd-test/inversion.php#invpattern

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Blokje 4a en 4b flikkeren bij mij lichtjes, afhankelijk van waar de browser op mijn scherm staat. De ene ker is het 4a, de andere 4b.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:50
Doen ze bij mij ook op een pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart maar ik heb niet het door jou beschreven probleem. Toch wat anders dan waarschijnlijk. Ik zou even in het Asus N topic navragen of het normaal is voor dit model Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic
Pagina: 1