Op donderdag 07 juni 2001 18:00 schreef dreeke het volgende:
Inderdaad een heleboel.
Okee als we dan toch gaan patsen met screenshots:
Ik ben al vreselijk lang aan het knutselen aan een progje om m'n MP3's te managen. Ik ben daarmee begonnen toen ik zat was van de random-functie van Winamp. Daarbij krijg je soms allemaal liedjes van hetzelfde album, of opeens keiharde metal na iets rustigs. Verder vond ik dat gelazer met telkens alle ID3-tags inlezen nogal vervelend (duurt lang). En dan ga je aan de slag.. en voor je het weet ben je met versie 4 bezig.. alleen zijn de vorige versies nooit af geweest.
Okee.. de werking. Ik heb er een totaal andere random functie bedacht, die ervoor zorgt dat je liedjes houdt met vergelijkbaar genre (of juist niet), je kan instellen dat je nooit 2 maal na elkaar liedje van hetzelfde album wilt horen, of juist wel, of ertussenin

. Er is van alles is mogelijk.
Er wordt bijgehouden in een database hoevaak een track gespeeld/geskipt wordt, en op welk moment dat is. Ik heb nu al 1,5 jaar aan statistieken en dat is

. (Je kan bijvoorbeeld goed zien dat ik woensdag en vrijdags werkte vorig jaar). Verder kan je heel leuk persoonlijke top's zoveel maken, personal-best-of van een bepaalde artiest etc.
Om 't een beetje ontopic te houden: de mp3 indeling op de harde schijf maakt hiermee geen ene moer meer uit in principe. Ik heb een functie die nieuwe MP3's zoekt en in de DB propt, en die DB is netjes en overzichtelijk. Verder maakt de DB dingen mogelijk als albumcover erbij opslaan, reviews van albums te bewaren, biography's van artiesten etc.
Plaatjes erbij:
Op dit moment ben ik weer redelijk tevreden (2 maanden terug vanaf nul opnieuw begonnen), maar nog niet klaar met statistieken en zoekfuncties. Als ik vind dat m'n progje goed genoeg is maak ik 't wel freeware oid. Ik ken genoeg mensen die graag zoiets zouden hebben.
Hmmz ik geloof dat ik nu redelijk offtopic ben geraakt.. excuses voor dat. Maar toch denk ik dat een goede MP3 manager essentieel gereedschap is voor de groot-mp3-bezitter, want daar heb je meer aan dan aan een (al dan niet doordacht) systeem voor je bestandjes. Die mensen van Nullsoft zitten natuurlijk niet voor niets zo te broeden op dezelfde soort functies in Winamp3.
Siditamentis astuentis pactum.