Na flink zoeken en pielen wil ik jullie om hulp vragen.
Ik heb een Samsung Evo 840 SSD gekocht. Leek me een leuke kleine upgrade voor mijn oude pc.
P5W DH deluxe met Core 2 Duo 6600
Ik heb:
Maar ik las dat wil je dat de SSD het goed doet hij in AHCI modus moet draaien en dat je ook dan pas het OS mag installeren. Stond hier
Maar dan geeft hij elke keer een BSOD. Iets in de strekking van als er nieuwe apparaten zijn geinstalleerd dan die loskoppelen. Inmiddels klapt hij na de BSOD er direct uit, dus kan de tekst niet meer lezen.
Dus ik maar in Standard IDE modus Windows 7 SP1 op die SSD geïnstalleerd.
Toen las ik hier:
Dat je al je schijven moet loskoppelen en dat hij dan wel AHCI pakt.
Zo gezegd zo gedaan, maar helaas nog steeds een dikke BSOD.
Ik heb gewoon een AHCI optie in me bios dus dat zou goed moeten zijn?
Er word hier wel gesproken over speciale AHCI drivers, maar die heb ik nog nergens kunnen vinden. En volgensmij hoeft dit ook alleen bij windows XP toch?
Hier ook nog een verhaal over dat wanneer je hotplugd hij een BSOD kan geven, maar dat doe ik niet en de SSD hangt aan een eigen stroomlijn.
En hier de handleiding wordt gewoon verteld dat je AHCI aan moet zetten (pagina 93)
Dus mijn vraag aan jullie, wat gaat hier fout?
Ik heb zoveel mogelijk informatie geprobeerd erbij te delen, mocht er nog iets missen dan hoor ik het graag.
Ik heb een Samsung Evo 840 SSD gekocht. Leek me een leuke kleine upgrade voor mijn oude pc.
P5W DH deluxe met Core 2 Duo 6600
Ik heb:
- 2 Sata schijven in Raid 0 via de Asus EZ raid controller van ieder 250 gig
- 1 losse sata schijf ook 250 gig
- 1 losse sata brander
Maar ik las dat wil je dat de SSD het goed doet hij in AHCI modus moet draaien en dat je ook dan pas het OS mag installeren. Stond hier
Maar dan geeft hij elke keer een BSOD. Iets in de strekking van als er nieuwe apparaten zijn geinstalleerd dan die loskoppelen. Inmiddels klapt hij na de BSOD er direct uit, dus kan de tekst niet meer lezen.
Dus ik maar in Standard IDE modus Windows 7 SP1 op die SSD geïnstalleerd.
Toen las ik hier:
Dat je al je schijven moet loskoppelen en dat hij dan wel AHCI pakt.
Zo gezegd zo gedaan, maar helaas nog steeds een dikke BSOD.
Ik heb gewoon een AHCI optie in me bios dus dat zou goed moeten zijn?
Er word hier wel gesproken over speciale AHCI drivers, maar die heb ik nog nergens kunnen vinden. En volgensmij hoeft dit ook alleen bij windows XP toch?
Hier ook nog een verhaal over dat wanneer je hotplugd hij een BSOD kan geven, maar dat doe ik niet en de SSD hangt aan een eigen stroomlijn.
En hier de handleiding wordt gewoon verteld dat je AHCI aan moet zetten (pagina 93)
Dus mijn vraag aan jullie, wat gaat hier fout?
Ik heb zoveel mogelijk informatie geprobeerd erbij te delen, mocht er nog iets missen dan hoor ik het graag.
[ Voor 3% gewijzigd door Mielmania op 20-10-2013 23:59 ]
hoi