Toon posts:

PCI geluidskaart met TULP uitgang

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik had dit bericht ook al eerder geplaats, maar vlak erna was die database-server naar de Heaven le Harddisk. Mijn vraag is:

welke PCI soundcard heeft (liefst dubbele stereo) uitgang van *TULP* (en niet van die jack-out ofzo). Ik heb namelijk een AWE64-Gold ISA, maar ik heb geen ISA sloten in mijn nieuwe PC :(

Thanks,
Mike

Verwijderd

What's the point ?

- waarschijnlijk geeneen
- nooit van adapters gehoord ?? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 17:14 schreef Thundermol het volgende:
What's the point ?

- waarschijnlijk geeneen
- nooit van adapters gehoord ?? :?
Bedankt voor je zeer vriendelijke reply.
Adapter van tulp naar jack? Wil je zeggen dat zo'n adapter geen geluidsverlies produceert?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
hmm die heb ik al tijden niet gezien. ergens terug in de minder-als-8bit geluidskaartjes tijd heb ik wel eens een isa kaartje gezien met mono tulp uitgang.

maar goed die heb je nu niet meer. mischien wel op zo'n breakoutbox van een sb live platinum.

maar waarom niet een adaptertje das stukken goedkoper. en aangezien je een awe32 ISA gewend bent hoor je die kleine geluidskwaliteit vermindering echt niet hoor.

edit3: hmm hoevaak ik ook edit, ik zie niet dat tie ge-edit is hmm :?

Verwijderd

terratec ewx 24/96 :) veel plezier ermee

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 17:15 schreef Mike het volgende:

[..]

Adapter van tulp naar jack? Wil je zeggen dat zo'n adapter geen geluidsverlies produceert?
Nou sorry niet lullig bedoeld. Tuurlijk heb je geluidverlies met een adapter maar ga jij dat horen denk je ?

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 17:20 schreef Darkman het volgende:
terratec ewx 24/96 :) veel plezier ermee
...en die heeft ook nog een optische in- en uitgang

Verwijderd

Het ligt er natuurlijk aan wat voor kwaliteit adapter/kabeltje je hebt, maar ik denk dat je een knappe geluidskaart moet hebben wil je het verschil kunnen horen.

Koop gewoon een OFC kabeltje (jack --> tulp), dat levert de best gegarandeerde overbrenging. 15 gulden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt allemaal - ik zal wel zo'n adaptertje kopen dan! (btw: op verzoek icoon veranderd, wat ik verd*mme allang gebruik op GoT, je gaat weer even weg en ...)

Verwijderd

Of als je een mindisk speler en een digitale uitgang hebt op je pc, Gewooon de digout naar de dig in van de minidisk, dan weer naar de verterker. Hoef je niet door die waardeloze voorversterker van de soundcard. En de storing van je pc heb je dan ook niet.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Op woensdag 06 juni 2001 17:15 schreef Mike het volgende:

[..]

Nou, zoiets zou ik wel willen zeggen ja :P

• VlasBaard
  • Laatst online: 05-06 02:02
Hm tja... het verschil tussen een goeie interlink (en dan bedoel ik de tulp aan de ene kant en jack aan de andere kant) en een slechte is echt -aanmerkelijk- kleiner dan het verschil tussen een externe Digitaal-Analoog-Converter en het standaardding op willekeurig elke geluidskaart onder de f500.

Als je toch moeilijk wil gaan doen, koop dan een externe DAC. Geen idee hoe duur die dingen zijn, maar fijn zijn ze wel (een vriend van mij heeft er een).

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Jag
  • Laatst online: 20:51

Jag

Op donderdag 07 juni 2001 01:53 schreef VlasBaard het volgende:
Hm tja... het verschil tussen een goeie interlink (en dan bedoel ik de tulp aan de ene kant en jack aan de andere kant) en een slechte is echt -aanmerkelijk- kleiner dan het verschil tussen een externe Digitaal-Analoog-Converter en het standaardding op willekeurig elke geluidskaart onder de f500.

Als je toch moeilijk wil gaan doen, koop dan een externe DAC. Geen idee hoe duur die dingen zijn, maar fijn zijn ze wel (een vriend van mij heeft er een).
Duur, dat zijn allemaal van die audiofiele dingen.

Je hebt overigens helemaal geen adapter nodig. Je neemt gewoon een kabel met aan de ene kant 2x rca (of tulp in lekentaal :P ) en aan de andere kant 3.5mm stereo phone jack.
Pagina: 1