IE 11 probleem na Windows 8.1 update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
Na installatie van Windows 8.1 stootte ik op enkele problemen (secureboot melding op bureaublad, dvd speler wordt niet meer gezien, windows app store werkt niet meer,...) en ééntje daarvan is dat internet explorer mij niet toelaat een file te openen of te saven. Ik krijg wel onderaan het balkje met de keuze maar als ik klik op 'open' gebeurt er niks. Kies is voor 'save' of 'save as' dan faalt de download altijd.
Het vreemde is dat als ik IE opstart via rechtsklik 'run as administrator' het wel normaal werkt.
Echter als ik kies om IE altijd als administrator te openen (aangevinkt in de opties) dan lukt het opnieuw niet meer.

Heeft iemand een idee aan wat dit kan liggen?
Heb het gevoel dat het puur een specifieke setting is die fout staat maar zou niet meteen weten wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
IE altijd draaien als admin lijkt me niet verstandig, aangezien alles wat je in IE doet dan (als ik het goed heb) ook 'admin' rechten heeft. Ik doel dan even op malware, spyware, etc.....dat lijkt me niet de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Ik kreeg iets soortgelijks na de update, met roboform.
Hun advies: IE, internetopties, geavanceerd, beveiliging, uitgebreide beveiliging afvinken (!) dan ben je mogelijk de l#l als je gecyber dieft word met internet bankieren...)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
notsonewbie schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:18:
Ik kreeg iets soortgelijks na de update, met roboform.
Hun advies: IE, internetopties, geavanceerd, beveiliging, uitgebreide beveiliging afvinken (!) dan ben je mogelijk de l#l als je gecyber dieft word met internet bankieren...)
Ik denk dat het uitvinken van die 'uitgebreide beveiliging' (iets wat nieuw is in IE11) niet zo'n drama is, IE als admin starten lijkt me wel een probleem. Overigens heeft LastPass hetzelfde 'issue'....neem aan dat dat in een update gefixt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
inderdaad, dit heeft het probleem opgelost. Hopelijk komt hier wel nog een fix voor want op die manier kan dit toch niet echt de bedoeling zijn.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Gameplayer schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:25:
inderdaad, dit heeft het probleem opgelost. Hopelijk komt hier wel nog een fix voor want op die manier kan dit toch niet echt de bedoeling zijn.
Alvast bedankt!
Helemaal mee eens. Geef ze een paar weken. Ik weet dat LastPass bij de lancering van Windows 8 helemaal niet meer werkte, dit was na een paar weken d.m.v. een update gefixt. Dat zal nu niet anders zijn.....zolang ze gelijk hun App maar even aanpassen naar de nieuwe features van Windows 8.1...dan ben ik ook weer blij :)
Pagina: 1