Router met switch of Switch met accespoint?

Pagina: 1
Acties:

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11 18:14
Ik zoek een nieuwe netwerk opstelling. Zoals de titel het al zegt, ik kan de keuze niet maken tussen een router met unmanaged switch of managed switch met accespoint.
De switch moet er eentje zijn van minimaal 16 poorten. Deze is dan al voorbereid als ik ga verhuizen, waar ik het goed wil aanpakken met het netwerk. ;)

Icm een router heb je iets meer mogelijk, bijvoorbeeld usb aansluiting. Niet echt nodig denk ik. Of meer functie, zoals VPN bij bijv. Asus.
Met een accespoint kan ik kiezen voor een met een hogere uitzendvermogen, zoals Engenius. Is vaak met een router niet mogelijk, volgens mij?

Wat is nu beter? Of maakt het nu helemaal niet uit? :|

De huidige modem / router van Ziggo :F die ik nu gebruik, wordt gewoon een modem.

Leeg

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
Als je n beetje handig bent met netwerken.. Mikrotik komt binnenkort met een combinatie van router, 24 poort switch en 2.4GHz 802.11n accesspoint voor ongeveer 200 euro.
Naam: Mikrotik CRS125-24G-1S-2HnD-IN

[ Voor 10% gewijzigd door FatalError op 20-10-2013 22:08 ]

If it ain't broken, tweak it!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:12
Denk goed na of de plek van je switch ook een goede plek voor wifi is. Waarschijnlijk wil je routeren voor je switch, en kom je op een switch en een router, bevalt je dekking niet dan volgt er nog een access point.

Verwijderd

Dat model komt er ook aan zonder WiFi. En wat jopie zegt, is correct. Misschien is die plek niet goed voor WiFi (bv. kelder, of zolder etc...) waar alle UTP kabels bij elkaar komen.

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11 18:14
Dat ik daar nog niet had aan gedacht. Bedankt alle.
Inderdaad met icm een managed switch en accespoint kan ik de WiFi beter plaatsen. De switch zal waarschijnlijk in de meterkast komen, niet de beste plek voor een accespoint.

Een vervolgvraag: wat zijn goede managed switchs?

Leeg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangt helemaal af van exact wat je ermee wilt en welk budget je ervoor over hebt. Een goedkope is tientjeswerk en voldoet voor simpele toepassingen, maar verder the sky is the limit zowel qua functionaliteit, performance als prijs.

Oslik blyat! Oslik!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je huidige modem/router wordt ingezet als modem only, dan heb je sowieso een router nodig. Als je hem laat routeren alleen een switch en accespoint.
Pagina: 1