Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• erikitweakt
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:55
Een vriend van mij heeft een huawei telefoon uit china gekocht, deze kwam echter zonder play store.
Deze moest er dus handmatig opgezet worden, deze deed het echter niet.(je kon niks zoeken)

Nu kreeg ik deze telefoon en ik heb verschillende play store versies geinstalleerd, maar telkens als ik een andere versie installeer krijg ik de melding: Google play is gestopt.
Ik heb toen nog andere versies geprobeerd te installeren, maar zonder succes:
3.5.16
3.7.13
4.0.25
4.3.10

Nog eventuele info over die belangrijk is:
Android-versie: 4.0.4
Kernel-versie: 3.0.21
Toestel is standaard geroot.(heb hier geen ervaring mee)

Weten jullie wat het probleem is, want hij wil nu een nieuwe telefoon gaan kopen.
Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door erikitweakt op 20-10-2013 22:50 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:20
probeer ook eens in het app menu de data te verwijderen, en je google account te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Strava

• erikitweakt
Bedoel je de updates van de play store?

[ Voor 52% gewijzigd door erikitweakt op 21-10-2013 18:25 ]

• Prulleman
instellingen > apps > alles > google play store > gegevens wissen / cache wissen

Strava

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 11:58
Van wat ik lees moet je dit toestel eerst rooten om vervolgens de Google Services (Play Store, Gmail etc.) te kopiëren naar /system/app.

Meer info in deze post (en het hele topic) XDA: Huawei Ascend G600 (U8950D) Help Thread

• Prulleman
toestel is al geroot, dus dat scheelt weer, maar het kan goed zijn dat de playstore alleen werkt als system app en niet als user app (vanuituit data/app dus)

Strava

• agoNITE
Nou ja, het kan goed zijn...op XDA wordt in dat topic een aantal keer aangegeven dat het zo is en op een andere manier niet werkt ;).

Zou ergens alle Google Services vandaan halen en in /system/app plaatsen.

• erikitweakt
Prulleman schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:39:
instellingen > apps > alles > google play store > gegevens wissen / cache wissen
De playstore stond er standaard niet op dus ook geen cache.
Ik heb eerder het gevoel dat er iets als een service framework mist.
Dat heb ik gedownload via goo.im, maar dat is voor gapps.
En als ik het wil installeren zegt ie dat ik een systeembestand dan overschrijf.

Ik ga er trouwens vanuit dat die geroot is omdat er allemaal file manager apps op staan en super user.

offtopic:
aan de appcenter van huawei heb je echt helemaal niks

[ Voor 8% gewijzigd door erikitweakt op 21-10-2013 17:41 ]

• agoNITE
Niet installeren, kopiëren naar /system/apps met een file browser (ES Explorer bv.)

• erikitweakt
Heb ik misschien ook nog wat nodig van de bestanden van gapps op goo.im? Heb het gevoel dat er iets van een framework mist.

[ Voor 26% gewijzigd door erikitweakt op 21-10-2013 18:27 ]

• agoNITE
Zoals ik het begrijp heb je juist die Gapps van goo.im nodig. Qua framework heb ik geen idee, welke bestanden staan er in dat Gapps bestand? Link naar XDA al gelezen trouwens? Daar staan veel antwoorden op de vragen die je hier stelt.

• erikitweakt
(Deels) gelezen, maar als ik dat dropbox bestand wil openen gebeurt er niks en moet ik gewoon inloggen op dropbox.
In het bestand wat ik heb gedownload zit onder andere dit:
GoogleLoginService.apk
Marketupdater.apk
GoogleServicesFramework.apk

Kan jij wel zien wat er in het dropbox bestand zit?

[ Voor 10% gewijzigd door erikitweakt op 21-10-2013 18:45 ]

• agoNITE
Naar dat dropbox bestand heb ik niet gekeken, die via goo.im lijken mij betrouwbaarder namelijk (worden ook geregeld geupdate, heb je meteen de laatste versie).

Maar je kan toch gewoon dit bestand downloaden:
gapps-jb-20121011-signed (Android 4.0.3-4).

Denk dat je die versie moet hebben aangezien je aangeeft dat Android 4.0.4 op het toestel draait.
Ga er van uit dat de Gmail en de Playstore apps ook aanwezig zijn in dat bestand? Die moet je dan gewoon in /system/apps plaatsen. Veel makkelijker wordt het niet echt.

• erikitweakt
agoNITE schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:46:
Naar dat dropbox bestand heb ik niet gekeken, die via goo.im lijken mij betrouwbaarder namelijk (worden ook geregeld geupdate, heb je meteen de laatste versie).

Maar je kan toch gewoon dit bestand downloaden:
gapps-jb-20121011-signed (Android 4.0.3-4).

Denk dat je die versie moet hebben aangezien je aangeeft dat Android 4.0.4 op het toestel draait.
Ga er van uit dat de Gmail en de Playstore apps ook aanwezig zijn in dat bestand? Die moet je dan gewoon in /system/apps plaatsen. Veel makkelijker wordt het niet echt.
Ik zal kijken of het lukt wat je zegt.
Iedereen alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

• agoNITE
En, gelukt?

• erikitweakt
Sorry.
Nog niet heb helaas nog geen tijd gehad
Probeer het zo snel mogelijk te doen.