Ik heb nu een redelijke prima, maar oude Pioneer versterker uit begin 2001. Het is tijd voor iets nieuws en mijn oog viel op De Audioengine A5+. Dit zijn officieel "pc"-speakers, maar dan wel van hoge kwaliteit. Tenminste, als ik de reviews op internet zo lees. Ik zal trouwens eerst even mijn verbruik vertellen:
Wat ik wil qua sources:
Let wel: ik luister enkel MP3 van bitrates rond de 260/320. Ik ben géén audiofiel, maar houd wel van goed (vol) geluid. ook op lage volumes (als de kinderen slapen). Gaat dit hiermee lukken denken jullie?
Wat ik wil qua sources:
- Muziek afspelen vanuit m'n iMac (dus Airplay)
- Muziek afspelen vanuit m'n iOS devices (dus ook Airplay)
- Ik koop een setje Audioengine A5+. Dit zijn actieve speakers met -volgens de reviews- érg goed geluid.
- In de toekomst breid ik dit uit met een subwoofer, waarschijnlijk de Audioengine S8
- In den beginne sluit ik de Airport Express via de 3mm (analoge) aansluiting aan op de tulp-stekkers van de (actieve) speakers. Dit zou in principe al een goed geluid moeten geven.
- Later, als ik weer wat heb gespaard én m'n vrouw heb overtuigd
, koop ik de Audioengine D1. Hiermee kan ik dus de optische uitgang van de Airport Express rechtstreeks aansluiten op de DAC van de Audioengine D1. Het geluid zou hiermee beduidend beter moeten worden. Vanuit de D1 gaat er een kabel naar de actieve speakers.
- ...en de subwoofer komt erbij voor de nodige bass.
Let wel: ik luister enkel MP3 van bitrates rond de 260/320. Ik ben géén audiofiel, maar houd wel van goed (vol) geluid. ook op lage volumes (als de kinderen slapen). Gaat dit hiermee lukken denken jullie?