Een paar dagen terug vielen opeens mijn beide beeldschermen uit. Na een half uur prima gefunctioneerd te hebben gingen ze opeens op zwart. Na een reboot functioneren ze gewoon weer, waarna ze na een random aantal minuten/soms een uur weer uitvallen. Soms tijdens chrome, soms tijdens configuraties, soms tijdens te bladeren in mappen.
Specs:
Operating System
Windows Vista Home Premium 32-bit SP1
CPU
Intel Core i7 920 @ 2.67GHz 42 °C
Bloomfield 45nm Technology
RAM
4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 534MHz (8-8-8-20)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P6T DELUXE (LGA1366) 35 °C
Graphics
SyncMaster (2560x1600@60Hz)
SyncMaster (1680x1050@59Hz)
1024MB NVIDIA GeForce GTX 280 (NVIDIA) 59 °C
Hard Drives
699GB SAMSUNG HD753LJ ATA Device (SATA) 18 °C
699GB SAMSUNG HD753LJ ATA Device (SATA) 14 °C
Alle onderdelen zijn ongeveer 5 jaar oud. Ik heb nog als stresstest prime95 en FurMark gedraaid. Met prime geen errors en de processor kwam even op 95 graden, aan de hoge kant maar niet kritiek. Tijdens normaal gebruik kom ik hier nooit op. FurMark hetzelfde, geen errors, temp max 86 graden (ik hoorde dat de fan op 100% ging, iets dat ik tijdens mijn normaal gebruik nooit eerder meegemaakt heb). Hierna echter na normaal gebruik vielen ze weer uit.
Ik heb al veel gezocht op het internet maar heb geen aanwijzingen kunnen vinden over het specifieke probleem dat ik ervaar. Ik heb het vermoeden dat het iets is met de videokaart ofwel het moederbord, maar ik ben op zoek naar een manier om hier zeker achter te komen zonder dat ik iets moet bestellen.
Op dit moment heb ik geen toegang tot een oude videokaart/voeding/moederbord.
Bij voorbaat dank.
Specs:
Operating System
Windows Vista Home Premium 32-bit SP1
CPU
Intel Core i7 920 @ 2.67GHz 42 °C
Bloomfield 45nm Technology
RAM
4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 534MHz (8-8-8-20)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P6T DELUXE (LGA1366) 35 °C
Graphics
SyncMaster (2560x1600@60Hz)
SyncMaster (1680x1050@59Hz)
1024MB NVIDIA GeForce GTX 280 (NVIDIA) 59 °C
Hard Drives
699GB SAMSUNG HD753LJ ATA Device (SATA) 18 °C
699GB SAMSUNG HD753LJ ATA Device (SATA) 14 °C
Alle onderdelen zijn ongeveer 5 jaar oud. Ik heb nog als stresstest prime95 en FurMark gedraaid. Met prime geen errors en de processor kwam even op 95 graden, aan de hoge kant maar niet kritiek. Tijdens normaal gebruik kom ik hier nooit op. FurMark hetzelfde, geen errors, temp max 86 graden (ik hoorde dat de fan op 100% ging, iets dat ik tijdens mijn normaal gebruik nooit eerder meegemaakt heb). Hierna echter na normaal gebruik vielen ze weer uit.
Ik heb al veel gezocht op het internet maar heb geen aanwijzingen kunnen vinden over het specifieke probleem dat ik ervaar. Ik heb het vermoeden dat het iets is met de videokaart ofwel het moederbord, maar ik ben op zoek naar een manier om hier zeker achter te komen zonder dat ik iets moet bestellen.
Op dit moment heb ik geen toegang tot een oude videokaart/voeding/moederbord.
Bij voorbaat dank.