Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virus? Of grafische kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik heb een probleempje, mijn beeldscherm ziet er sinds gisteravond (geen noemenswaardige acties behalve 3 uur gamen zonder probleem, EU 3) zo uit:

http://imageshack.us/photo/my-images/585/3jvf.jpg/ (mag dit zo, images doorgeven? de afbeelding button deed niet wat hij doen moest, of ik doe iets fout)

Mijn browser en alle windows-mappen e.d. zijn gewoon leesbaar, zoals je ziet, de letters op mijn desktop zijn ook nog gewoon ok. Maar de balk bovenaan programma's, waar het kruisje in de hoek staat, die zijn onleesbaar, letters en iconen worden op de zelfde manier ge-scrambled als het ware.
Als ik EU 3 weer opstart dan is het onspeelbeer, beetje alsof de grafische kaart helemaal kaput is, maar het feit dat browser en explorer het wel nog gewoon doen (geprobeerd met Opera, Chrome en Mozilla, werkt allemaal) laat me denken dat dit toch niet mijn kaartje is.

Enig idee iemand?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

wat voor videokaart heb je? Denk niet dat dit kan komen door een virus.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Een oude nog, ATI Radeon X1300

edit:
Ik heb alle drivers opnieuw geinstalleerd, dus die waren het in ieder geval niet. Ook systeemherstel werkte niet.. Ben nu de virusscanner aan het laten draaien

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2013 19:22 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Neus eens rond in je BIOS en kijk of je daar ook grafische artifacts ziet. Of nog beter (Om de GPU daadwerkelijk iets te laten doen): Download een linux distro en draai deze in een live omgeving.

Bijvoorbeeld Ubuntu.

Als het daar ook gebeurd word het tijd voor een nieuwe GPU.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-11 19:05
Ik zet in op de grafische kaart. Doet me sterk denken aan de artifacts die ik ooit op een X1950 had.

Doe wat de mensen hier zeggen, draai eens een live linux omgeving zoals ubuntu. Zie je het daar ook? dan is het zeker de grafische kaart.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

klinkt als een langzaam stervende gpu, die X serie is ook al erg oud.

People as things, that’s where it starts.

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:14:
Beste Tweakers,
...
Enig idee iemand?
Sorry, ik zie helemaal niets op dat plaatje. (Ben je niet instaat om een foto te maken op voldoende resolutie om iets meer te kunnen zien?) Ik denk dat ik artefacts zie zoals bij OC van je videokaart. Kan het iets zo simpel zijn als dat het gewoon een oud beestje is en er stof op zit in de vorm van een hoogpolig tapijt?
3 uur iets grafisch spelen, kan gewoon oververhitting zijn.
Maar nogmaals ik zie niet erg veel op de foto :)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of gewoon prt scr gebruiken ???

Iperf

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

fish schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:29:
En dit sluit de vraag van de TS uit? Nee. Ik ga er ook van uit dat het artifacts zijn, maar uitsluiten kan alleen door de videokaart te testen in een ander systeem of door Windows uit te sluiten.

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 20-10-2013 19:35 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

fish schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:29:
Als je softwarematige vervorming hebt en/of artifacts, geeft een screenshot gewoon 100% perfect beeld terug..

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

douweegbertje schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:37:
[...]

Als je softwarematige vervorming hebt en/of artifacts, geeft een screenshot gewoon 100% perfect beeld terug..
Artifacts zie je juist terug op screenshots. Als deze niet terug komen op een screenshot is het veelal het beeldscherm (Maar dan zou je altijd rare pixels zien op dezelfde plekken).

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 20-10-2013 19:46 ]

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 06:46
Ik zou als eerst even je computer goed ontstoffen. Dat kan weinig kwaad, en lost bij oude computers soms de problemen op. En GPU-z draaien om te checken of je grafische kaart oververhit raakt.

Probeer (als je het hebt liggen) ook even een spelletje te draaien uit de tijd van jouw videokaart. Als dat vol artefacten zit of crasht, weet je vaak ook wel hoe het zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor alle snelle input. Ik heb wat screenies gemaakt van browser, verkenner en desktop om jullie expertise op los te laten. Ik zal gaan ontstoffen en een oud spel installeren en GPU-z (is wat precies? nja, ik Google wel even) draaien. En als dat niet werkt UBUNTU draaien? Geeft dat uitsluitsel denk je?

http://imageshack.us/photo/my-images/855/ilqz.jpg/
(Browser, je ziet alleen distortions in de taakbalk)

http://imageshack.us/photo/my-images/89/aic8.jpg/
(Desktop, beetje vol, veer distortions)

http://imageshack.us/photo/my-images/196/7fdj.jpg/
(Explorer, ook veel distortion)

Nogmaals dank voor alle input

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-11 19:05
D4NG3R schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:40:
[...]

Artifacts zie je juist terug op screenshots. Als deze niet terug komen op een screenshot is het veelal het beeldscherm (Maar dan zou je altijd rare pixels zien op dezelfde plekken).
Op het systeem waarop een X1950 stervende was waren screenshots foutloos. Had toen ook 3D mark wat renders laten maken, die zaten wel vol met artifacts.
Uiteindelijk bleken enkele elco's stuk te zijn.

Ik ga nog steeds mee in het draaien van een live systeem om de videokaart te testen.
Pagina: 1