De A6 is aanzienlijk krachtiger op GPU-niveau, en dat is voor deze toepassingen toch het meest interessant. Ik denk niet dat de G3420 bijvoorbeeld in staat zou zijn tot bluray 3D (maar dit is slechts vermoeden; dergelijke zaken zul je even goed moeten controleren vooraf!)
Afuture verkoopt de Techsolo TC-2200S voor 75 euro inclusief afstandsbediening en voeding. Weet niet of dit wat is qua kwaliteit, maar dan moet ik wel een itx bord hebben.
Techsolo is niet zo heel geweldig. Hun voedingen mag je imho meteen overboord gooien, en ook qua remote is het niet het toppunt van degelijkheid. De beste bang-for-buck qua remote haal je imho uit een CEC-adapter. Hiermee gebruik je de remote van je TV of receiver (wat doorgaans prima remotes zijn) om je HTPC mee te bedienen, en kost je nog geen 40,- Een beetje knappe remote kost je ook al gauw zoiets, maar heeft als (imho aanzienlijk) nadeel dat je altijd een line-of-sight met je device moet hebben om via IR deze te bedienen, terwijl dat met CEC dus via de IR-receiver van je TV gaat, die in principe ALTIJD goed in het zicht staat. (immers, waarom zou je je TV verstoppen?)
Die Jonsbo behuizingen afgaand van plaatjes zien er echt gaaf uit. Echt mijn smaak. Heeft wel wat weg van Harman Kardon versterkers. En als er een display in zit dan moet het een VF-display zijn anders wil ik het gewoon niet. Weet niet welke ik dan moet hebben de G1, G2 of G3 en hebben we Nederlandse dealers met Jonsbo of moet ik het uit het buitenland halen? Die G-series sprak mij ook aan. Zien er gaaf uit en er zitten wat bays in voor hdd's. Helemaal voor mij bestemd.
Is zeker een fraai design, maar er zijn er meer die dergelijke designs bieden. Nadeel is wel weer dat je dan snel de prijs ziet oplopen. Een van de meest nette kasten op het moment qua prijs/kwaliteit/looks van het moment is naar mijn mening de
pricewatch: Silverstone Lascala LC19S-R + Cardreader
Je zit dan al wel weer aan 175,- (en dat dan nog zonder remote) maar het is wel een kwalitatief degelijke kast, met een externe (passief, dus 100% stil) voeding. Kijk je naar goedkopere kasten, dan zie je dat deze al heel snel inleveren op het gebied van voeding (meestal niet aanwezig, en daar waar wel meegeleverd vaak zeer bedenkelijke kwaliteit) wat dus voor een vergelijkbare PicoPSU al zo'n 75,- scheelt. In dat vergelijk gezien valt de prijs dus nog wel mee, maar is nog steeds niet goedkoop daarmee.