• Allard1992
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-08-2022
Weet iemand iets van de Jonsbo behuizingen qua inbouw en kwaliteit van een htpc. Heb een oogje laten vallen op de G3 en de S1. Die G3 lijkt mij wel handig voor inbouw van HDD's en het scherm voor evt. muziek.

Wil een Intel haswell htpc maken gebasseerd op Openelec. Iemand nog suggesties. Budget tot 350 euro.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Nog nooit van gehoord, maar ziet er wel goed uit.
Even snel gekeken, en ziet er wel goed uit. De G1 lijkt op het eerste gezicht gebruik te maken van een iMon VFD OEM, die o.a. ook in de Silverstone LC16 wordt gebruikt. Heb, afgaande op de foto's en beschrijvingen, het vermoeden dat het hier om best goede cases gaat, maar ben erg benieuwd naar ervaringen.
Waarom overigens een haswell-based HTPC? Zeker met een dergelijk laag budget kan je imho beter voor AMD kiezen. Met de nieuwe OpenElec 3.2.3 kun je ook op AMD genieten van HD-audio :)

[ Voor 20% gewijzigd door kroegtijger op 21-10-2013 09:31 ]

iRacing Profiel

• Allard1992
Intel Pentium G3420 € 60,-
Asrock H81M-HDS € 50,-

AMD A6-5400 € 60,-
MSI FM2-A55M-E33 € 50,-

Zijn ongeveer net zo duur. Weet niet precies wat de verschillen zijn en waar ik het aan kan merken?

Afuture verkoopt de Techsolo TC-2200S voor 75 euro inclusief afstandsbediening en voeding. Weet niet of dit wat is qua kwaliteit, maar dan moet ik wel een itx bord hebben.

Die Jonsbo behuizingen afgaand van plaatjes zien er echt gaaf uit. Echt mijn smaak. Heeft wel wat weg van Harman Kardon versterkers. En als er een display in zit dan moet het een VF-display zijn anders wil ik het gewoon niet. Weet niet welke ik dan moet hebben de G1, G2 of G3 en hebben we Nederlandse dealers met Jonsbo of moet ik het uit het buitenland halen? Die G-series sprak mij ook aan. Zien er gaaf uit en er zitten wat bays in voor hdd's. Helemaal voor mij bestemd.

• Allard1992
Heb gemaild met de verkoop manager van Jonsbo. Dit kreeg ik als antwoord ''G3 only comes with a backlight LCD with fixed characters printed on it''

Op ebay heb je een verkoper uit Engeland met Jonsbo.
http://www.ebay.nl/itm/JO...ts_RL&hash=item1c3284e7ae

[ Voor 55% gewijzigd door Allard1992 op 21-10-2013 12:20 ]

• Allard1992
Nog een mail van Jonsbo

I am sorry, G3 is going to be discontinued, we are stopping the production line of our HTPC cases and focus on aluminum cases.
And so we will not develop new HTPC cases in the near future.
Have a good day.

Ze gaan dus stoppen met deze mooie htpc behuizingen. nu heb ik verder gekeken en heb een duitse firma gevonden die ook de Jonsbo HTPC levert.

http://www.cooltek.de/en/htpc/g3/96/g3

Cooltek is al wel bekend in Nederland, vooral de cubes

[ Voor 34% gewijzigd door Allard1992 op 21-10-2013 13:18 ]

• Allard1992
Mijn keuze ligt nu bij:

Techsolo TC-2200 (zelfde als MS-Tech MC-1200)
MS-Tech MC-80 120 watt(voldoende voeding voor HTPC???)
Jonsbo G1
Jonsbo G3
Jonsbo S1

De inbouwmogelijkheden verschillen nogal. maar dit vind ik de mooiste qua uiterlijk en prijs.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het eerste type G3 schijnt uit 2008 te stammen maar de G3 A is relatief nieuw en is o.a. van USB 3 voorzien. Behuizing is schijnbaar in 4 kleurstellingen te krijgen en kan tegen (flinke) meerprijs voorzien worden van een iMon display. Het originele display laat alleen statische tekst zien. De behuizing is full ATX maar heeft wel een geringe diepte (35.1 cm). Al met al een heel aardige behuizing met zo op het oog een sierlijke uitstraling.

http://jonsbo.com/en/products_4.html

Testing, one, two ...

• Allard1992
hardware-lover schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:34:
Het eerste type G3 schijnt uit 2008 te stammen maar de G3 A is relatief nieuw en is o.a. van USB 3 voorzien. Behuizing is schijnbaar in 4 kleurstellingen te krijgen en kan tegen (flinke) meerprijs voorzien worden van een iMon display. Het originele display laat alleen statische tekst zien. De behuizing is full ATX maar heeft wel een geringe diepte (35.1 cm). Al met al een heel aardige behuizing met zo op het oog een sierlijke uitstraling.

http://jonsbo.com/en/products_4.html
Zo een iMon display. Is dat een led matrix of VF-display, want ik zou niet weten wie dat nog heeft. Heb contact gehad nu met cooltek. En die geven me alleen de website.

http://www.pc-cooling.de/.../Cooltek+G3+-+Silber.html

• kroegtijger
Allard1992 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:09:
Intel Pentium G3420 € 60,-
Asrock H81M-HDS € 50,-

AMD A6-5400 € 60,-
MSI FM2-A55M-E33 € 50,-

Zijn ongeveer net zo duur. Weet niet precies wat de verschillen zijn en waar ik het aan kan merken?
De A6 is aanzienlijk krachtiger op GPU-niveau, en dat is voor deze toepassingen toch het meest interessant. Ik denk niet dat de G3420 bijvoorbeeld in staat zou zijn tot bluray 3D (maar dit is slechts vermoeden; dergelijke zaken zul je even goed moeten controleren vooraf!)
Afuture verkoopt de Techsolo TC-2200S voor 75 euro inclusief afstandsbediening en voeding. Weet niet of dit wat is qua kwaliteit, maar dan moet ik wel een itx bord hebben.
Techsolo is niet zo heel geweldig. Hun voedingen mag je imho meteen overboord gooien, en ook qua remote is het niet het toppunt van degelijkheid. De beste bang-for-buck qua remote haal je imho uit een CEC-adapter. Hiermee gebruik je de remote van je TV of receiver (wat doorgaans prima remotes zijn) om je HTPC mee te bedienen, en kost je nog geen 40,- Een beetje knappe remote kost je ook al gauw zoiets, maar heeft als (imho aanzienlijk) nadeel dat je altijd een line-of-sight met je device moet hebben om via IR deze te bedienen, terwijl dat met CEC dus via de IR-receiver van je TV gaat, die in principe ALTIJD goed in het zicht staat. (immers, waarom zou je je TV verstoppen?)
Die Jonsbo behuizingen afgaand van plaatjes zien er echt gaaf uit. Echt mijn smaak. Heeft wel wat weg van Harman Kardon versterkers. En als er een display in zit dan moet het een VF-display zijn anders wil ik het gewoon niet. Weet niet welke ik dan moet hebben de G1, G2 of G3 en hebben we Nederlandse dealers met Jonsbo of moet ik het uit het buitenland halen? Die G-series sprak mij ook aan. Zien er gaaf uit en er zitten wat bays in voor hdd's. Helemaal voor mij bestemd.
Is zeker een fraai design, maar er zijn er meer die dergelijke designs bieden. Nadeel is wel weer dat je dan snel de prijs ziet oplopen. Een van de meest nette kasten op het moment qua prijs/kwaliteit/looks van het moment is naar mijn mening de pricewatch: Silverstone Lascala LC19S-R + Cardreader
Je zit dan al wel weer aan 175,- (en dat dan nog zonder remote) maar het is wel een kwalitatief degelijke kast, met een externe (passief, dus 100% stil) voeding. Kijk je naar goedkopere kasten, dan zie je dat deze al heel snel inleveren op het gebied van voeding (meestal niet aanwezig, en daar waar wel meegeleverd vaak zeer bedenkelijke kwaliteit) wat dus voor een vergelijkbare PicoPSU al zo'n 75,- scheelt. In dat vergelijk gezien valt de prijs dus nog wel mee, maar is nog steeds niet goedkoop daarmee.

iRacing Profiel

• kroegtijger
Allard1992 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:56:
[...]

Zo een iMon display. Is dat een led matrix of VF-display, want ik zou niet weten wie dat nog heeft. Heb contact gehad nu met cooltek. En die geven me alleen de website.

http://www.pc-cooling.de/.../Cooltek+G3+-+Silber.html
iMon is een product van SoundGraph. Via hun website kun je rechtstreeks bestellen (ook OEM's) of anders via duitsland (volgens mij had casekings deze).

iRacing Profiel

• Allard1992
kroegtijger schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:04:
[...]

iMon is een product van SoundGraph. Via hun website kun je rechtstreeks bestellen (ook OEM's) of anders via duitsland (volgens mij had casekings deze).
Dit zijn VF-displays van Soundgraph.
http://sginside.iptime.org:7777/ItemDetail.aspx?PDSEQ=4

Maar bedankt goeie tips allemaal weer. Ik heb al wel eens advies gevraagd, maar nu wordt het me allemaal duidelijker.

Iemand nog een Zotac Nano AD-12 kopen met 8gb 1333 mhz en een 640 gb hdd

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Allard1992 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:16:
[...]
knip]

Iemand nog een Zotac kopen?
Wat bevalt je niet aan de Zotac dat je wat anders wilt hebben?

Te koop aanbieden kan eenvoudig via; http://tweakers.net/aanbod/

Testing, one, two ...

• kroegtijger
:Y klopt. En dit zijn de OEM's
http://sginside.iptime.org:7777/ItemDetail.aspx?PDSEQ=10
Maar bedankt goeie tips allemaal weer. Ik heb al wel eens advies gevraagd, maar nu wordt het me allemaal duidelijker.

Iemand nog een Zotac Nano AD-12 kopen met 8gb 1333 mhz en een 640 gb hdd

iRacing Profiel

• Allard1992
Dus die OEM's kan ik los bestellen?

• Allard1992
hardware-lover schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:23:
[...]

Wat bevalt je niet aan de Zotac dat je wat anders wilt hebben?

Te koop aanbieden kan eenvoudig via; http://tweakers.net/aanbod/
Vindt hem toch vaak te traag. Draai nu Openelec 3.0.6(beste en soepelste versie), maar met een skin als Arctic MKII dan vind ik mijn bibliotheek traag en stotterig.

En als ik mijn film doorspoel en weer op play druk dan loopt hij als het ware gewoon heel snel door. En vervelend is als ik voor de eerste keer in de film het volume aanpas de film even stil blijft hangen. heel irritant

[ Voor 20% gewijzigd door Allard1992 op 21-10-2013 16:59 ]

• kroegtijger
Allard1992 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:33:
[...]

Dus die OEM's kan ik los bestellen?
:Y dat zou mogelijk moeten zijn, maar ze zijn vrij prijzig als je er maar 1 besteld. VOlgens de site dus $69,- ex shipping. Er zal vast wel wat met die prijs te doen zijn, maar dan zul je er een stuk meer dan 1 moeten afnemen ben ik bang.

iRacing Profiel

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Skin kende ik niet, inmiddels wel. Eerste indruk is zeker niet onaardig. Deze skin bevind zich echter nog in de WIP rubriek als zijnde nog niet "af". Ik heb deze nu draaien op een AMD E-350 maar dan wel met een kleine (interne) 16GB SSD onboard waarop de laatste final realease van OE draait. Hoewel mijn media niet lokaal staat en hoewel vermelde E-350 op het netwerk is aangesloten via een "Devolo kloon" netwerk-adapter-set, draait het geheel toch behoorlijk vloeiend. Je Zotac zou dat theoretisch beter moeten doen.

Maar het e.e.a. heeft natuurlijk niets met de topic-titel te maken, dus laten we de Zotac ervaringen voor wat ze zijn ;)

Testing, one, two ...

• Allard1992
Gigabyte GA-F2A88XM-D3H
AMD A6-6400K
Kingston 4GB DDR3 1866MHz
Scythe Big Shuriken 2
Kingston SSDNow V300 60GB
Be-Quiet System Power 7 300W

Dit is een beetje het systeem ongeveer en dan nog een case. Ik denk toch de Jonsbo G3 en ik zie wel hoe dat schermpje overkomt.

• Allard1992
hardware-lover schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:23:
Skin kende ik niet, inmiddels wel. Eerste indruk is zeker niet onaardig. Deze skin bevind zich echter nog in de WIP rubriek als zijnde nog niet "af". Ik heb deze nu draaien op een AMD E-350 maar dan wel met een kleine (interne) 16GB SSD onboard waarop de laatste final realease van OE draait. Hoewel mijn media niet lokaal staat en hoewel vermelde E-350 op het netwerk is aangesloten via een "Devolo kloon" netwerk-adapter-set, draait het geheel toch behoorlijk vloeiend. Je Zotac zou dat theoretisch beter moeten doen.

Maar het e.e.a. heeft natuurlijk niets met de topic-titel te maken, dus laten we de Zotac ervaringen voor wat ze zijn ;)
Is off-topic, maar wel super skin. Ik wil geen aeon skins meer. Deze is overzichtelijk fris en handig. Alleen als ik de viewtype op posters heb staan met fanart dan heb ik lag. Niet mooi om naar te kijken zeg maar.

• kroegtijger
Allard1992 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:25:
Gigabyte GA-F2A88XM-D3H
AMD A6-6400K
Kingston 4GB DDR3 1866MHz
Scythe Big Shuriken 2

Dit is een beetje het systeem ongeveer en dan nog een case. Ik denk toch de Jonsbo G3 en ik zie wel hoe dat schermpje overkomt.
Schermpje kan je altijd later nog upgraden. Wordt het Linux-based? Dan is dit prima. Wordt het windows, dan is een iets grotere SSD misschien wel prettig.

iRacing Profiel

• Allard1992
kroegtijger schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:38:
[...]

Schermpje kan je altijd later nog upgraden. Wordt het Linux-based? Dan is dit prima. Wordt het windows, dan is een iets grotere SSD misschien wel prettig.
Ga voor Linux. Denk zelf Openelec. Ga dan waarschijnlijk HDD inbouwen en koppelen met mijn netwerk. Ik wil graag dan dat Sabnzbd ze op deze schijven zet. Nu loop ik nog te rennen met een externe hdd. Ga eerst maar eens beginnen en breid later maar weer eens uit. Heb ook gekozen voor een FM2+ bord. Voor de toekomstige Kaveri apu's.

[UPDATE 22-10-2013]
Heb gehoord van pc-cooling.de dat het scherm in de G3 geen programmeerbaar scherm is helaas. Er blijft alleen Home theater pc by jonsbo in het scherm staan. Ik ga weer eens verder kijken.

[ Voor 26% gewijzigd door Allard1992 op 22-10-2013 10:17 ]

• Allard1992
Heeft iemand al ervaringen met de MC-Tech MC-80 120watt? Lijkt mij gunstig geprijsd, maar krijg je er ook een leuke kast voor? Of zal ik voor de Cooltek U3 Cube of de Jonsbo S1 gaan. Twijfel nu tussen grotere behuizingen met meer drive bays en meer ruimte. En die MC-80 heeft alleen ruimte voor een mini itx bord. Daar zijn nog geen fm2+ borden van. En waar kan ik een HMDI CEC bestellen in nederland? De rest kom ik wel uit nu.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Allard1992 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:41:
[...]
[knip]

[UPDATE 22-10-2013]
Heb gehoord van pc-cooling.de dat het scherm in de G3 geen programmeerbaar scherm is helaas. Er blijft alleen Home theater pc by jonsbo in het scherm staan. Ik ga weer eens verder kijken.
Dat werd er bedoelt met statische tekst; hardware-lover in "Jonsbo HTPC behuizing???"

Testing, one, two ...

• Allard1992
Ja klopt. Jammer, maar dan vind ik zo een scherm niet handig. Dus ga voor een andere case.
Heb het liefst een mooie case met meerdere 3.5 inch bay's niet al te duur en formfactor micro-ATX.

Zat bijvoorbeeld aan de Cooltek U3 te denken. Dat soort type kasten. Jammer dat de Node 304 geen micro ATX ruimte heeft. Die nieuwe FM2+ borden zijn alleen nog ATX en micro ATX.

• Allard1992
Allard1992 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:03:
[...]

Ja klopt. Jammer, maar dan vind ik zo een scherm niet handig. Dus ga voor een andere case.
Heb het liefst een mooie case met meerdere 3.5 inch bay's niet al te duur en formfactor micro-ATX.

Zat bijvoorbeeld aan de Cooltek U3 te denken. Dat soort type kasten. Jammer dat de Node 304 geen micro ATX ruimte heeft. Die nieuwe FM2+ borden zijn alleen nog ATX en micro ATX.
Ik zie dat er geen ITX borden zijn met een FM2+ socket oud nieuws is. Ze komen eraan.
http://www.fudzilla.com/h...a-killer-fm2%20-itx-board
nieuws: ASRock kondigt zes moederborden voor socket fm2+ aan

[ Voor 11% gewijzigd door Allard1992 op 22-10-2013 17:08 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Allard1992 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:03:
[...]

Filmpje?

Testing, one, two ...

• Allard1992
Hoe weerhoud de Cootlek U3 het tegen de Fractal Design Node 304? De node 304 is qua uitbreiding veel completer, maar hoe zit het met koeling, kabel management enz.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Allard1992 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:13:
[...]
Hoe weerhoud de Cootlek U3 het tegen de Fractal Design Node 304? De node 304 is qua uitbreiding veel completer, maar hoe zit het met koeling, kabel management enz.
Misschien komt de Jonsbo V6 v.w.b. model iets meer overeen met de Node 304. De U3 is meer een mini-tower model waarbij het moederbord verticaal is geplaatst. Ziet er trouwens ook strak uit deze V6?

http://www.xtremesystems....read.php?286041-Jonsbo-V6

Testing, one, two ...

• kroegtijger
hardware-lover schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:02:
[...]

Misschien komt de Jonsbo V6 v.w.b. model iets meer overeen met de Node 304. De U3 is meer een mini-tower model waarbij het moederbord verticaal is geplaatst. Ziet er trouwens ook strak uit deze V6?

http://www.xtremesystems....read.php?286041-Jonsbo-V6
Is ook wel een mooie case, maar ziet er meer uit als een speaker eigenlijk... Als kleine sub is het een best aardig design, maar als HTPC ben ik er persoonlijk niet heel wild van. Maar om een echt goed alternatief aan te dragen is het misschien handig als we eerst even de eisen en beperkingen vast stellen.
Wat voor formaat bord moet erin kunnen? Welke additionele eisen zijn er? En, zeker niet onbelangrijk, wat mag het kosten?

iRacing Profiel

• Allard1992
Wilde eerst een kant en klare case met remote één scherm en een volume draaiknop. Daar ben ik een beetje van afgestapt qua prijs en mogelijkheden. Twijfel nu tussen twee cases. De Jonsbo V6(liefst in zwart) en de Fractal Design Node 304. De Node 304 is dieper, maar de v6 is hoger. Ze zijn allebei net zo breed.

Ga gewoon voor een ITX bord. Ik heb niet heel veel nodig als er maar genoeg sata aansluitingen op zitten, voor de HDD's in de toekomst.

[ Voor 18% gewijzigd door Allard1992 op 23-10-2013 11:38 ]

• kroegtijger
Allard1992 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:37:
Wilde eerst een kant en klare case met remote één scherm en een volume draaiknop. Daar ben ik een beetje van afgestapt qua prijs en mogelijkheden. Twijfel nu tussen twee cases. De Jonsbo V6(liefst in zwart) en de Fractal Design Node 304. De Node 304 is dieper, maar de v6 is hoger. Ze zijn allebei net zo breed.

Ga gewoon voor een ITX bord. Ik heb niet heel veel nodig als er maar genoeg sata aansluitingen op zitten, voor de HDD's in de toekomst.
en qua prijs-stelling en afmeting? Want misschien zijn er nog wel alternatieven die je nog niet bekeken hebt.

iRacing Profiel

• Allard1992
kroegtijger schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:09:
[...]

en qua prijs-stelling en afmeting? Want misschien zijn er nog wel alternatieven die je nog niet bekeken hebt.
Alles tot de 100 euro. Moet een bay voor een ssd in zitten en wat 3,5 inch bays. Moet een normale ATX voeding in kunnen en ruimte voor koeling evt een Scythe Shuriken 2. De node 304 heeft een grote fan achterop. Die trekt alle warme lucht naar buiten. Ook heeft de node een fan controller erop zitten, zodat je de fans op 6v kan laten draaien.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kroegtijger schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:30:
[...]
Is ook wel een mooie case, maar ziet er meer uit als een speaker eigenlijk... Als kleine sub is het een best aardig design, maar als HTPC ben ik er persoonlijk niet heel wild van.

[knip]
Smaken kunnen (en mogen) nu eenmaal verschillen. Persoonlijk vind ik de gedachte van het uiterlijk van een speaker helemaal zo gek nog niet, maar voor mijzelf hoeft een HTPC dan ook helemaal niet als zodanig aanwezig te zijn in het blikveld. Maar een ander vind natuurlijk het tegenovergestelde, ieder zijn smaak. Ik ga voor zo klein en compact mogelijk, met minimale (maar wel voldoende snelle) hardware onboard en plaatsing uit beeld, een ander wil graag zijn HTPC van flink wat opslag voorzien en mogelijk ook een (semi) game-kaart en dan moet je al snel voor een wat grotere oplossing kiezen. Ik zit nu zelf weer naar een Giada i57b te kijken om maar eens wat te noemen. Zo veel te kiezen tegenwoordig, dat maakt het voor de meesten ook zo moeilijk.

Ik heb de V6 als koop, alleen maar in het grijs voorbij zien komen, maar in de reviews hebben ze een zwarte onderhanden, tenminste, die lijkt een zwarte voorzijde te hebben.

Voorbeeld V6 van hardware voorzien;

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51pM7iUUP9L.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 23-10-2013 16:39 ]

Testing, one, two ...

• Allard1992
Denk dat de node 304 net even wat meer biedt.

• kroegtijger
hardware-lover schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:37:
[...]

Smaken kunnen (en mogen) nu eenmaal verschillen. Persoonlijk vind ik de gedachte van het uiterlijk van een speaker helemaal zo gek nog niet, maar voor mijzelf hoeft een HTPC dan ook helemaal niet als zodanig aanwezig te zijn in het blikveld. Maar een ander vind natuurlijk het tegenovergestelde, ieder zijn smaak. Ik ga voor zo klein en compact mogelijk, met minimale (maar wel voldoende snelle) hardware onboard en plaatsing uit beeld, een ander wil graag zijn HTPC van flink wat opslag voorzien en mogelijk ook een (semi) game-kaart en dan moet je al snel voor een wat grotere oplossing kiezen. Ik zit nu zelf weer naar een Giada i57b te kijken om maar eens wat te noemen. Zo veel te kiezen tegenwoordig, dat maakt het voor de meesten ook zo moeilijk.
Zeker mee eens dat smaken verschillen natuurlijk :) gelukkig maar, anders werd het wel erge eenheidsworst wat ons zou worden aangeboden natuurlijk.
Mijn voorkeur gaat ook naar 100% uit het zicht, maar in de praktijk loop je dan tegen grote problemen aan. Meestal is het fysiek niet mogelijk door ofwel ruimte-gebruik ofwel koelings-beperkingen. Daardoor blijft het ding vaak toch zichtbaar, en dan maak ik het liever goed zichtbaar en een fraai object, dan iets wat ik eigenlijk niet had willen zien maar uit bittere noodzaak dan toch maar zie. Maar zoals gezegd, dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Dat Giada-caseje die je aandraagt is trouwens wel een leuk ding waar ik wel de nodige toepassingen voor kan zien, maar zelf zou ik het niet zo snel als HTPC kiezen om bovengenoemde redden.
Ik heb de V6 als koop, alleen maar in het grijs voorbij zien komen, maar in de reviews hebben ze een zwarte onderhanden, tenminste, die lijkt een zwarte voorzijde te hebben.

Voorbeeld V6 van hardware voorzien;

[afbeelding]

iRacing Profiel

• Allard1992
Ben er uit.

Fractal Design Node 304
Asrock FM2A85X-ITX
AMD A6-6400
Mushkin 4 GB DDR3-2133
Scythe Shuriken 2 rev B.

Alles besteld. Nu nog hopen op plezier. Ben toch voor de fm2 bord gegaan ipv de fm2+. Die fm2+ zijn nog niet uit op itx formaat en zijn relatief duurder. Zeker als je het vergelijkt met de chipset van de Asrock.

Nu nog een afstandsbediening. Kan een cec adapter kopen, maar mijn philips afstandsbedienign heeft geen forward backward en pause play, dat lijkt mij wel handig. Nu heb ik de KPN itv afstandsbediening gekoppeld op de Philips tv. Weet niet of dat kan werken met een cec adapter? Maar bestaat er geen bluetooth media afstandsbediening?

• kroegtijger
In principe maakt het voor CEC geen donder uit wat voor remote je gebruikt; het is namelijk je TV die ermee overweg moet kunnen om het signaal door te geven.
Daarnaast gebruik ik zelf eigenlijk nooit fwd, rew, pause en play van de remote, maar doen bijna alles via het OSD, maar ik kan me voorstellen dat je het ook op de remote wil hebben.

iRacing Profiel

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kroegtijger schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:44:
[...]

Zeker mee eens dat smaken verschillen natuurlijk :) gelukkig maar, anders werd het wel erge eenheidsworst wat ons zou worden aangeboden natuurlijk.
Mijn voorkeur gaat ook naar 100% uit het zicht, maar in de praktijk loop je dan tegen grote problemen aan. Meestal is het fysiek niet mogelijk door ofwel ruimte-gebruik ofwel koelings-beperkingen. Daardoor blijft het ding vaak toch zichtbaar, en dan maak ik het liever goed zichtbaar en een fraai object, dan iets wat ik eigenlijk niet had willen zien maar uit bittere noodzaak dan toch maar zie. Maar zoals gezegd, dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Dat Giada-caseje die je aandraagt is trouwens wel een leuk ding waar ik wel de nodige toepassingen voor kan zien, maar zelf zou ik het niet zo snel als HTPC kiezen om bovengenoemde reden.
Welke bovengenoemde redenen zijn dat dan precies, zie zo snel niet staan wat me als bekend probleem herkenbaar voorkomt? Ik heb nu namelijk een Giada i53b achter tegen mijn tv aan hangen, die is v.w.b. formaat 100% gelijk aan de i57b en heb niet het idee wat tekort te komen of problemen te hebben met de plaatsing, koeling, productiegeluid, maar mogelijk zie ik wat over het hoofd?

Testing, one, two ...

• kroegtijger
hardware-lover schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:32:
[...]

Welke bovengenoemde redenen zijn dat dan precies, zie zo snel niet staan wat me als bekend probleem herkenbaar voorkomt? Ik heb nu namelijk een Giada i53b achter tegen mijn tv aan hangen, die is v.w.b. formaat 100% gelijk aan de i57b en heb niet het idee wat tekort te komen of problemen te hebben met de plaatsing, koeling, productiegeluid, maar mogelijk zie ik wat over het hoofd?
Dat hij bij mij niet áchter mijn TV kan (die hangt namelijk stijf tegen de muur aan), en in het Tv-meubel volledig zou afsteken tegen alle andere apparatuur die erin staat. Onzichtbaar wegwerken is dus niet mogelijk, en dan heb ik m liever in lijn met de rest dan afstekend maar wel compact.

iRacing Profiel

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Duidelijk, jij hebt de mogelijkheid niet omdat de noodzakelijke ruimte daarvoor aan de achterzijde niet beschikbaar is, helder zo :)

Testing, one, two ...

• Allard1992
Heb ik een goeie set-up besteld? Ook voor films met een 25mbps bitrate. Heb met de zotac wel eens problemen als ik films of series van geluid verander of ik spoel door dan happert het wel eens. Dan blijft het beeld even stil het geluid gaat wel gewoon verder. Of het beeld speelt even veel te snel.

Nu een AMD A6. Ik ga eens kijken wat voor verschillen er zijn

• Allard1992
Nu wil ik eigenlijk een afstandsbediening die simpel is, maar waar alles op zit zonder dat ik het OSD erbij moet halen. En de afstandsbediening moet compatibel zijn met openelec en er moet een reciever bij zitten voor ontvangst. Ik heb de volgende al gezien en dat zijn niet allemaal MCE remotes:
Vivanco UR 2300
Compro K300
OneForAll URC 7960

De afstandsbediening moet wel wat knoppen hebben als audio en ondertiteling, maar niet overdreven veel knoppen. Die oude mce die ik heb die is gewoon fijn.

• kroegtijger
hardware-lover schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:43:
Duidelijk, jij hebt de mogelijkheid niet omdat de noodzakelijke ruimte daarvoor aan de achterzijde niet beschikbaar is, helder zo :)
Precies :) Een Pi past er nog net achter, maar dat schiet te kort voor de huiskamer. In de slaapkamer daarentegen ben ik er super-tevreden mee :)

iRacing Profiel

• Allard1992
http://www.ebay.com/itm/L...nters&hash=item3a850cadfe

Die zit ook bij mijn zotac. Goeie ervaringen mee, dat kan ik niet zeggen van die ir reciever. Als ik die aansluit dan stopte openelec niet meer met scrollen. misschien heeft dat met andere dingen te maken.

http://www.ebay.com/itm/N...nters&hash=item41765c6679

Zit een andere reciever bij.

Weet alleen niet als je iets uit de verenigde staten haalt vanaf welke prijs je invoeringskosten en belasting moet gaan betalen

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Allard1992 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:37:
http://www.ebay.com/itm/L...nters&hash=item3a850cadfe

Die zit ook bij mijn zotac. Goeie ervaringen mee, dat kan ik niet zeggen van die ir reciever. Als ik die aansluit dan stopte openelec niet meer met scrollen. misschien heeft dat met andere dingen te maken.

http://www.ebay.com/itm/N...nters&hash=item41765c6679

Zit een andere reciever bij.

Weet alleen niet als je iets uit de verenigde staten haalt vanaf welke prijs je invoeringskosten en belasting moet gaan betalen
Hoewel aan de buitenzijde gelijk, zijn ze dat intern dus niet helemaal. De Zotac uitvoering is niet 100% MCE compatibel en dat geeft vaak de verwarring. Een MCE remote werkt niet met de IR ontvanger van de Zotac en de Zotac remote werkt niet met een MCE IR ontvanger. Ik heb ze allen in het bezit.

M.a.w., de Lenovo en de Philips remote waarnaar je linkt, lijken dus als 2 druppels water op je Zotac uitvoering maar zijn het v.w.b. werking dus niet. Het is maar dat je het weet.

Op Amazon.de zijn er ook genoeg te vinden en zeker niet veel duurder (als dat al het geval zal zijn), daar haal ik ze meestal vandaan.

Testing, one, two ...

• Allard1992

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De eerste staat ook op Amazon.de; http://www.amazon.de/Remo...r=8-4&keywords=mce+remote

Heb ik in het bezit. De remote zelf is erg compact en werkt verder prima, de IR ontvanger is tamelijk kritisch. Je moet vrij gericht direct van voren op de ir ontvanger mikken wil hij goed reageren. Een originele Microsoft MCE ir ontvanger is wat dat betreft veel minder kritisch, maar die zie je niet veel meer voorbij komen.

De versie uit je 2de link; http://www.amazon.de/Wind...-2&keywords=mce+hp+remote heb ik ook in het bezit (ja ik weet het, maar ik heb er nu eenmaal flink wat liggen), maar deze heeft dezelfde ontvanger als de kleine uitvoering en dus eigenlijk hetzelfde probleem. Persoonlijk vind ik de grote fijner werken maar zoals wel vaker, dat is dus persoonlijk.

Testing, one, two ...

• Allard1992
Weet u misschien waar ik afstandsbedienigen met een orginele MCE ir eventueel kan vinden? Moest bij de zotac ook wel richten, maar niet precies. Dus dat wil ik ook weer niet. Misschien gewoon een CEC adapter, maar ik heb liever een afstandsbediening met alle knoppen erop

• kroegtijger
Allard1992 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:47:
Weet u misschien waar ik afstandsbedienigen met een orginele MCE ir eventueel kan vinden? Moest bij de zotac ook wel richten, maar niet precies. Dus dat wil ik ook weer niet. Misschien gewoon een CEC adapter, maar ik heb liever een afstandsbediening met alle knoppen erop
Je kan natuurliujk gewoon CEC toepassen, en een andere remote voor je TV kopen (en dan blijft CEC gewoon functioneren uiteraard). Je kan dan naar elke willekeurige universele remote over stappen.

[ Voor 25% gewijzigd door kroegtijger op 24-10-2013 16:50 ]

iRacing Profiel

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-01 08:58
He, grappig. Ik heb hier een Jonsbo ITX kastje staan, de V6. Kwaliteit? Het is geen "Rock Solid" kwaliteit (geen dik alu maar gewoon plaatstaal) maar ik ben er nog steeds heel erg blij mee en ik zou 'm voor geen enkel ander willen ruilen. Qua indeling vind ik het wel meer doordacht dan de meeste anderen. Gekocht via TaoBao, verzendkosten waren wat hoog en de postbode wilde ook wat geld van me :(. Uiteindelijk iets van 110euro kwijt, geen koopje dus maar omdat ie perfect is voor mijn situatie zou ik 'm zo weer kopen.

Edit: die van mij is dus helemaal zwart.

[ Voor 4% gewijzigd door poema op 24-10-2013 22:26 ]

• Allard1992
En als ik een cec adapter gebruik kan ik dan misschien de afstandsbediening gebruiken van de Motorola VIP 1853 set-up box van kpn. Het geluid en source is wel gekoppeld aan de tv.

En weet iemand hoe de nieuwe universeele afstandsbedieningen zijn van Vivanco. bijvoorbeeld de Vivanco UR 2300. Zien er wel mooi en praktisch uit. Grote backlight knoppen. Een mooie prijs bij conrad.

http://www.conrad.nl/ce/n...ten?queryFromSuggest=true

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Allard1992 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:47:
Weet u misschien waar ik afstandsbedieningen met een originele MCE ir eventueel kan vinden? Moest bij de zotac ook wel richten, maar niet precies. Dus dat wil ik ook weer niet. Misschien gewoon een CEC adapter, maar ik heb liever een afstandsbediening met alle knoppen erop
Ze komen met regelmaat voorbij hier op Tweakers in de V&A rubriek, meestal i.c.m. een remote als set.
Ze zijn ook nog nieuw verkrijgbaar maar dan wordt er meestal goud geld voor gevraagd, gaat helemaal nergens over.
Allard1992 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:39:
En als ik een cec adapter gebruik kan ik dan misschien de afstandsbediening gebruiken van de Motorola VIP 1853 set-up box van kpn. Het geluid en source is wel gekoppeld aan de tv.

En weet iemand hoe de nieuwe universeele afstandsbedieningen zijn van Vivanco. bijvoorbeeld de Vivanco UR 2300. Zien er wel mooi en praktisch uit. Grote backlight knoppen. Een mooie prijs bij conrad.

http://www.conrad.nl/ce/n...ten?queryFromSuggest=true
Met dat type heb ik geen ervaring en eerlijk gezegd, om niet ondersteunde toetsen binnen XBMC/MediaPortal zoveel mogelijk te voorkomen (zonder weer van alles aan te moeten gaan passen), vermijd ik dat soort afstandsbedieningen.

Wel ga ik een CEC aankopen om daar ervaringen mee op te gaan doen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet direct de behoefte aan heb maar ik wel graag de CEC beleving ervaren. Ik test namelijk in eerste instantie niet alleen voor mijzelf. ;)

Edit: ik heb net een bestelling geplaatst voor een wel en heel erg voordelige alternatief, eens kijken of dat wat is.

Edit 2: prima aankoop!

Geheugenkaartlezer (met kopieer functie), en IR ontvanger in één apparaat, 100% MCE compatibel remote meegeleverd (zoals op de foto te zien is), en een los IO bracket om aan de achterzijde nog een losse IR ontvanger met flinke kabellengte aan te sluiten. Is oorspronkelijk bedoelt voor Windows Vista maar werkt ook met Windows 8(.1).

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41Nj-Ls1BCL._AA160_.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 29-10-2013 22:16 ]

Testing, one, two ...

• Allard1992
En deze met een Lenovo receiver. hoe reageren die?

http://www.ebay.com/itm/N...IR-Receiver-/281158641273

Er is ook weinig te vinden op het internet over dit soort afstandsbedieningen

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Helaas geen ervaring met dat type IR ontvanger opgedaan.

Testing, one, two ...

Pagina: 1