Wifi signaal versterken, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

• lennert100
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07-2022
Hallo mede tweakers,
Sinds we een nieuwe router(van UPC) hebben is ons wifi signaal een stuk zwakker geworden.
Nu heb ik vrijwel geen wifi op me kamer, dus ik vraag me af of er opties zijn om het wifi signaal te versterken.
Ik hoop dat er tweakers die er meer verstand van hebben.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 13:11
Ben je al bekend met het concept Range Extenders ?

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-12 10:57
Wat dacht je ervan om een UTP kabeltje naar de verdieping te trekken en er een accesspoint op te hangen? Beslist geen rocket science, en aan de modems van providers is weinig te knutselen tegenwoordig.

• AkkelDeFakkel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-11 15:45
Heb je al op Google gezocht? Als ik zoek op wifi signaal versterken krijg ik genoeg resultaten hoe je dat op kunt lossen..

Verwijderd

Precies wat Justin zegt. Kabel trekken (desnoods MOCA gebruiken) = internet over coax. En een AP (access point) ophangen.

Ben je van alle "nadelen" af van range extenders, repeaters or whatever afdeling marketing een naam geeft...

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:19:
Precies wat Justin zegt. Kabel trekken (desnoods MOCA gebruiken) = internet over coax. En een AP (access point) ophangen.

Ben je van alle "nadelen" af van range extenders, repeaters or whatever afdeling marketing een naam geeft...
of een 2de dualband router als repeater in stellen ;)

zelf heb ik 2 Aps ingebruik.. een WNDR4000 en een E4200, beide met DD-WRT.

de E4200 linkt draadloos op 5ghz met de WNDR4000, en stuurt op 2.4ghz een nieuw signaal uit, uiteraard op een ander kanaal dan de WNDR4000..

zodat deze niet met elkaar storen, en gezien beide Aps op 5ghz een 450mbit link bouwen, en ze op 2.4 slechts een 300mbit link kunnen doen.. kost het me 0,0 aan snelheid :-)

en toch heb ik prima wifi dekking in het gehele huis.. en dat zonder kabels trekken ( wat in mijn woning simpelweg onmogelijk is, en Powerline adapters gaan elke keer kapot )

404 Signature not found

Pagina: 1