Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een laptop en als ik hem aanzet, gaat weliswaar het lampje branden en de ventilator draaien, maar verder doet hij niks meer. Het beeld blijft zwart en ook hoor ik geen harde schijf draaien.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is en wat ik hier aan kan doen? Inmiddels heb ik sowieso een nieuwe laptop gekocht en wil op zijn minst de gegevens van mijn oude HD overzetten naar mijn nieuwe laptop. Hoe kan ik dat doen?

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

Stop je oude HDD in een externe behuizing en sluit hem aan op je laptop?

Doe voortaan eerst een beetje onderzoek voordat je een vraag post.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Hostler,

Bedankt voor je snelle antwoord! Zo te zien heb jij er WEL verstand van, ik helemaal niet. Ik wist niet dat dit forum voor pro's was, want ik ben zelf een amateur hier in.

Als je het goed vindt, ga ik nog een paar domme vragen stellen:
1. Hoe moelijk is het om de oude HD uit mijn laptop te halen? Kwestie van openschroeven en er uit halen?
2. Wat is een "externe behuizing"? Ik heb dat niet. Waar haal ik dat en wat kost dat?
3. Hoe sluit ik dat aan op mijn nieuwe laptop? Als me dat lukt, kan ik dan die HD lezen en bestanden kopieren naar mijn nieuwe laptop?

Ik hoor het graag.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
1. open schroeven idd, evt ven googlen naar een (video)handleiding.
2. Kijk in de pricewatch, iets met sata en usb 2.0 will do.
3. Met bijgeleverde USB kabel. Ja je ziet dan gewoon mapjes die je kunt opepen. Je maakt er eigenlijk een externe hardeschijf van.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

http://tweakers.net/categ...zDyaphZXr-QvFlAX01mjO1_gA

:)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2013 16:36 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je nog een desktop ergens hebt staan (normale computer kast) kan je daar waarschijnlijk die harde schijf ook in prikken.
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:27:
Ik wist niet dat dit forum voor pro's was, want ik ben zelf een amateur hier in.
Het enige waarin je hier pro hoeft te zijn is in lezen. Bijvoorbeeld de FAQ waar je tijdens het registreren langs hebt geklikt. En de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 66% gewijzigd door fsfikke op 20-10-2013 16:40 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nou, bedankt voor jullie snelle en heldere uitleg. Ik heb de HD er inmiddels uitgehaald m.b.v. een video op Youtube. Ging heel vlot! En dat voor een amateur.

Nu nog de vraag welke behuizing ik nodig heb. Helaas ik heb ik geen oude desktop-kast, dus moet ik zo'n behuizing aanschaffen. De lijst die FabianO123 hierboven heeft gezet, is volgens mij prima, maar hij is heel lang. Hoe weet ik welke behuizing ik nodig heb? Of moet ik even naar de MyCom of Dixons lopen met de HD, zodat zij de juiste behuizing kunnen meegeven?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:41
Mits je huidige schijf inderdaad een SATA variant is kun je een willekeurige uit de lijst pakken.

Verwijderd

U kunt uiteraarde even naar de mycom / dixons kijken of hun er wat mee kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop er wel even mee naar de pc boer, dan weet ik zeker dat ik de juiste heb.
Pagina: 1