Remote desktop windows 8 - referentie geweigerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Vraag over Remote Desktop.

Ik heb een eenvoudige homeserver windows 8 en deze staat in de meterkast. Met alle computers kan ik verbinding maken maar met de nieuwe laptop kom ik niet verder dan "referentie geweigerd".
Na wat prutsen vond ik dat de laptop via Group Policy nog een aanpassing moest en dat heb ik uitgevoerd. Hoewel, dat moest via CMD en heb geen check of dat wel gelukt is.
Iemand ervaring met dit probleem en een oplossing?

Groeten Harrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Welke versie van Windows 8 heb je draaien en welke GPO aanpassing heb je moeten doen?

Een Windows versie de remote desktop ondersteund zou het 'gewoon' moeten doen, zonder cmd aanpassingen in policies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Heb het opgelost. Dat wil zeggen, een workaround. De admin user laptop is lid van domein en de remote computer niet. Als ik op de laptop een nieuwe user maak met lokaal account dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
tweakerharrie schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:19:
Heb het opgelost. Dat wil zeggen, een workaround. De admin user laptop is lid van domein en de remote computer niet. Als ik op de laptop een nieuwe user maak met lokaal account dan werkt het wel.
Eh....de laptop in de meterkast is geen lid van het domein? Als je verbinding probeert te maken (vanaf een domain joined machined), geef dan als user eens '.\username' op i.p.v. alleen 'username', ik denk dat het dan wel lukt (en je ook geen lokale user hoeft aan te maken op de laptop)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als ik het goed begrijp heb je een werk laptop die lid is van een (werk) domein.
Thuis heb je een "server" met Windows 8 Professional
Vanaf de laptop probeer je in te loggen op deze server.

Wat geeft je laptop standaard als credentials mee? Je zult moeten inloggen met een account die bekend is op de server.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X