Op zoek naar een nieuwe allround laptop voor max € 1.200.
Ik zal de laptop voornamelijk gebruiken voor werk (tekstverwerking, email, databases, etc). Ik speel veel muziek en video's (o.a. youtube). Af en toe een goede game. Niet noodzakelijk op de hoogste instellingen; als het maar enigszins vloeiend loopt. Wellicht in de nabije toekomst ook om eigen videos te bewerken.
De laptop zal ook veel buitenshuis gebruikt worden. Daarom wil ik een 15" met een goede accuduur. Daarme ben volgens mij beter af met de 4de generatie i5 of i7 dan de 3de
Ik ben op zoek naar:
- Goed beeld (HD)
- Accudduur
- Snelheid
- Goede koeling
- stevige behuizing
- betrouwbaarheid
- Goede wifi (5 ghz) en bluetooth
- SSD
Minder van belang zijnde zaken:
- Geluid uit de boxen (meestal aangesloten op externe boxen of headset)
- Opslagcapaciteit van de HDD (minimaal 250 GB)
- Optische drive niet noodzakelijk
Ik heb twee laptops gevonden die mij aanspreken, echter ieder met voor en nadelen.
Asus N550JV-CM068H met i7-4700HQ en Nvidia GeForce GT 750M
Dell Inspiron 15 7000 met i7-4500U en Nvidia Geforce GT 750M
Wat ik denk:
Voordelen van de Dell: SSD en 16 gb DDR en wifi
Nadelen: i7-4500u
Voordelen van de asus:i7-4700HQ
Nadelen: wifi max 2,4 ghz, geen SSD maar wel 7200 rpm,
Ik vraag me af of het verschil in de proccessors ontzettend veel uit zal maken voor iemand die niet echt heel veel games speelt of heelveel videobewerking doet. Het gaat mij voornamelijk om de overall snelheid en de snelheid waarmee progamma's worden opgestart. Veel van mijn data staat opgeslagen in de cloud of op andere servers. Dus verbinding moet wel goed zijn.
Wat is een verstandige keuze? Andere suggesties zijn ook welkom. Houdt er echter rekening mee dat ik niet een doorgewinterde ombouwer van laptops ben.
BVD
Ik zal de laptop voornamelijk gebruiken voor werk (tekstverwerking, email, databases, etc). Ik speel veel muziek en video's (o.a. youtube). Af en toe een goede game. Niet noodzakelijk op de hoogste instellingen; als het maar enigszins vloeiend loopt. Wellicht in de nabije toekomst ook om eigen videos te bewerken.
De laptop zal ook veel buitenshuis gebruikt worden. Daarom wil ik een 15" met een goede accuduur. Daarme ben volgens mij beter af met de 4de generatie i5 of i7 dan de 3de
Ik ben op zoek naar:
- Goed beeld (HD)
- Accudduur
- Snelheid
- Goede koeling
- stevige behuizing
- betrouwbaarheid
- Goede wifi (5 ghz) en bluetooth
- SSD
Minder van belang zijnde zaken:
- Geluid uit de boxen (meestal aangesloten op externe boxen of headset)
- Opslagcapaciteit van de HDD (minimaal 250 GB)
- Optische drive niet noodzakelijk
Ik heb twee laptops gevonden die mij aanspreken, echter ieder met voor en nadelen.
Asus N550JV-CM068H met i7-4700HQ en Nvidia GeForce GT 750M
Dell Inspiron 15 7000 met i7-4500U en Nvidia Geforce GT 750M
Wat ik denk:
Voordelen van de Dell: SSD en 16 gb DDR en wifi
Nadelen: i7-4500u
Voordelen van de asus:i7-4700HQ
Nadelen: wifi max 2,4 ghz, geen SSD maar wel 7200 rpm,
Ik vraag me af of het verschil in de proccessors ontzettend veel uit zal maken voor iemand die niet echt heel veel games speelt of heelveel videobewerking doet. Het gaat mij voornamelijk om de overall snelheid en de snelheid waarmee progamma's worden opgestart. Veel van mijn data staat opgeslagen in de cloud of op andere servers. Dus verbinding moet wel goed zijn.
Wat is een verstandige keuze? Andere suggesties zijn ook welkom. Houdt er echter rekening mee dat ik niet een doorgewinterde ombouwer van laptops ben.
BVD