Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus n550 4700HQ of Dell ispiron 4500u

Pagina: 1
Acties:

• Woody8
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-11-2023
Op zoek naar een nieuwe allround laptop voor max € 1.200.

Ik zal de laptop voornamelijk gebruiken voor werk (tekstverwerking, email, databases, etc). Ik speel veel muziek en video's (o.a. youtube). Af en toe een goede game. Niet noodzakelijk op de hoogste instellingen; als het maar enigszins vloeiend loopt. Wellicht in de nabije toekomst ook om eigen videos te bewerken.

De laptop zal ook veel buitenshuis gebruikt worden. Daarom wil ik een 15" met een goede accuduur. Daarme ben volgens mij beter af met de 4de generatie i5 of i7 dan de 3de

Ik ben op zoek naar:

- Goed beeld (HD)
- Accudduur
- Snelheid
- Goede koeling
- stevige behuizing
- betrouwbaarheid
- Goede wifi (5 ghz) en bluetooth
- SSD

Minder van belang zijnde zaken:

- Geluid uit de boxen (meestal aangesloten op externe boxen of headset)
- Opslagcapaciteit van de HDD (minimaal 250 GB)
- Optische drive niet noodzakelijk

Ik heb twee laptops gevonden die mij aanspreken, echter ieder met voor en nadelen.

Asus N550JV-CM068H met i7-4700HQ en Nvidia GeForce GT 750M

Dell Inspiron 15 7000 met i7-4500U en Nvidia Geforce GT 750M

Wat ik denk:

Voordelen van de Dell: SSD en 16 gb DDR en wifi
Nadelen: i7-4500u

Voordelen van de asus:i7-4700HQ
Nadelen: wifi max 2,4 ghz, geen SSD maar wel 7200 rpm,

Ik vraag me af of het verschil in de proccessors ontzettend veel uit zal maken voor iemand die niet echt heel veel games speelt of heelveel videobewerking doet. Het gaat mij voornamelijk om de overall snelheid en de snelheid waarmee progamma's worden opgestart. Veel van mijn data staat opgeslagen in de cloud of op andere servers. Dus verbinding moet wel goed zijn.

Wat is een verstandige keuze? Andere suggesties zijn ook welkom. Houdt er echter rekening mee dat ik niet een doorgewinterde ombouwer van laptops ben.

BVD

• deaduser5
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-11 14:56
Ik zit zelf met precies dezelfde vraag, alleen ben ik ook benieuwd in hoeverre de 4500u geschikt is voor matlab en grote excel sheets.

Daarnaast raad je sowieso aan om als je voor de Inspiron 15 gaat, de versie te halen zonder SSD.
Er is in de laptop namelijk een mSata aansluiting vrij, welke je dan kan gebruiken voor een 2de hardeschijf c.q. SSD
http://forum.notebookrevi...piron-7000-series-10.html

Verwijderd

Geen van beiden, maar pricewatch: Asus N56VB-S4016H.

Het prijsverschil tussen de N56 en N550 is nog altijd te groot om de laatste te overwegen tegen de magere voordelen. De inspiron 7000 kan ik momenteel helemaal niet aanraden. Want:
• De CPU is maar half zo snel als die in de N550 en N56
• er is nog niets bekend over de accuduur, bouwkwaliteit, koeling, en andere kwalitatieve zaken. dus als deze laptop je wat lijkt, goed zoeken naar ervaringen, of wachten op reviews.

• Woody8
Ah daar was ik ook benieuwd naar. Kon er eerder niks over vinden. Dan kan ik me andere hdd er in zetten. De dell zonder Ssd is €200 goedkoper maar heeft ook 8 gb minder ddr. En om dan Ssd en en ddr te kopen en vervolgens nog een clean install te doen van Windows op de Ssd vind ik persoonlijk niet waard.

Het is duidelijk dat ik meer interesse heb in de dell dan in de acer. Die heeft binnenin helemaal geen ruimte voor een extra hdd

Eigenlijk lijkt mij de 4500u het enige minpuntje. Ik zal daar even meer research naar doen. Maar eerlijk gezegd zeggen al die termen dien worden gebruikt niet veel.

• Woody8
Idd is er nog niks bekend over de koeling en overige eigenschappen. Ik denk dat ik nog maar een maandje wacht

Verwijderd

De dell is helemaal niet goedkoper dan de N56.

We hebben het overigens nergens over acer ;)
deaduser5 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 19:01:

Daarnaast raad je sowieso aan om als je voor de Inspiron 15 gaat, de versie te halen zonder SSD.
Er is in de laptop namelijk een mSata aansluiting vrij, welke je dan kan gebruiken voor een 2de hardeschijf c.q. SSD
http://forum.notebookrevi...piron-7000-series-10.html
Weet jij heel zeker dat er een mSATA slot in zit? In de inspiron 15R SE zat ook een mSATA slot.. maar alleen als je een model bestelde met SSD.

• Woody8
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:08:
De dell is helemaal niet goedkoper dan de N56.
Ik reageerde op deaduser5. De dell zonder Ssd is €200 goedkoper en 8gb minder werkgeheugen dan de dell met Ssd.

En hoe zit het dan met acer? Is dat wat???

[ Voor 7% gewijzigd door Woody8 op 20-10-2013 22:24 ]

• deaduser5
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-11 14:56
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:08:

Weet jij heel zeker dat er een mSATA slot in zit? In de inspiron 15R SE zat ook een mSATA slot.. maar alleen als je een model bestelde met SSD.
Nee, mijn aanname berust op de post van de link op een ander forum

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-11 16:47
Is het mogelijk om op de plaats van de DVD speler een SSD te plaatsen in de ASUS?

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-11 16:47

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Die Dell zou met z'n zuinige 4500u processor (die hier als nadeel wordt genoemd) wel 9,5 uur op de accu mee gaan (http://www.laptopmag.com/...ell-inspiron-15-7000.aspx). Dus het is maar net waar je prioriteit ligt.

Verwijderd

Een low voltage CPU is niet zuiniger dan een normale CPU.

En de laptopmag battery test is behoorlijk licht als ik het zo zie.. Anandtech meet een uur minder op de Acer V7 in hun 'light' test dan laptopmag.

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Dat kan zijn. Dan vergelijk je de batterij test van de Asus met die van de dell op dezelfde site. Punt is dat de accu van de Dell 2x zo lang mee gaat als die in de Asus. Aangezien topicopener aangeeft vooral veel buitenshuis gebruik te willen maken lijkt me dat in elk geval nuttige informatie voor hem.

De CPU is krachtig genoeg voor een beetje basic gaming en video bewerking.

Verwijderd

Op zich vreemd. De accuduur van de N550 is maar nauwelijks beter dan die van de N56. Terwijl de vorige generatie dell's er niets van bakte qua accuduur.

Let er wel op dat ze de versie met intel graphics hebben getest. De versie met GT 750m zou een mindere accuduur kunnen hebben.

• Woody8
Ik denk dat de 4500u voldoende is voor mij.

Ik hoop alleen dat er geen koelingsproblemen zullen zijn bij de dell. Op YouTube een korte review gezien en zag er goed uit.

Alleen het toetsenbord beweegt wel mee bij het indrukken van een toets. Maar dat heb ik nu ook getest in de winkel bij msi, asus en lenovo. Doe hadden het ook

Ik denk dat het de dell 15" met Ssd wordt

Verwijderd

En heb je voor de Dell gekozen? Zo ja, hoe bevalt hij?
Pagina: 1