Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardz91
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-01-2018
Beste lezers,

Ik heb sinds afgelopen dagen een 200 Mbps lijn bij UPC.
Echter was ik al in het bezit van de Cisco plsk400 (Homeplugs), alleen loop ik nu tegen een probleem aan.

Zodra ik rechtstreeks op het modem aangesloten zit, haal ik 200 Mbps of meer, dus dat is helemaal top!
Draadloos op een 5 meter afstand haal ik ongveer 70 Mpbs, volgens mij ook niet verkeerd voor draadloos...

Alleen zodra ik een device via de plsk400 gebruik, haal ik maar 33 á 34 Mbps, het zou toch niet zo mogen zijn dat die Homeplugs langzamer werken als het draadloze netwerk? Het vreemde, zodra ik van device naar device iets kopieer over de homeplugs heen, haal ik 110Mbps.

Wie of Wie kan mij vertellen wat ik fout doe en mij verder helpen?

Alvast bedankt!

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roughtodacore
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 12:52
Als ik de documentatie erbij haal, zie ik dat deze powerplugs "Fast Ethernet" zijn. Dit betreft dus een snelheid van 100 Mbit/s. Dat merk je dus als je van device naar device kopieert (dat je tegen het plafond aanzit).

Dat je maar 30 / 40 Mbit over WAN haalt kan ik zo niet verklaren (zat te denken aan WAN / LAN throughput maar weet niet of dat in deze relevant is).

Lijkt mij sowieso dus raadzaam om Gigabit Ethernet homeplugs aan te schaffen, want zo benut je nooit de beloofde snelheid van UPC.

Echter heb ik weinig ervaring met powerplugs om jouw te kunnen adviseren, dat kunnen andere tweakers ongetwijfeld.

Wat misschien nog wel handig is om te weten, is wat voor type router jij gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door roughtodacore op 20-10-2013 15:30 ]

Alles kan, zolang het maar mogelijk is...