Jirachi schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:07:
Per ongeluk in de zin van dat ik toen nog niet wist dat je nooit je BIOS moet updaten via de MSI Update Live 5 Utility. Oh, er is wel één raar probleempje: ik kan niet in de BIOS komen. DEL en F11 werken niet. Ik kan alleen in de BIOS komen via de Fast Boot Utility van MSI. Dan kan ik aanklikken 'GO2BIOS'. Als ik dan restart, kom ik in de BIOS.
Dat is volgens mij als in de BIOS de optie MSI FastBoot aanstaat. Moet je ff via GO2BIOS (wat in principe niks meer is dan een restart en de combinatie van een automagische DEL toets) naar de BIOS gaan en die optie "MSI FastBoot" uitzetten. Als het goed is kan je daarna gewoon weer handmatig na de POST met DEL in de BIOS komen.
Voor de rest zou ik er gewoon een wijze les uit halen en dus de volgende keer lekker oldskool via de USB stick vanuit de BIOS zelf flashen.
Edit:
Oh ja, en als je de Utility Fast Boot hebt geinstalleerd in Windows, dan zou ik die gewoon weer uitzetten. Uitzetten als in deinstalleren of uit opstartprogramma's halen (evt. met CCleaner de registerregel uitzetten). In geval wanneer je die functie samen met een SSD gebruikt geeft het maar magere prestatiewinst, maar is het des te ergelijker als je niet gewoon tijdens de POST met de delete toets in de BIOS kunt komen naar mijn mening.
[
Voor 19% gewijzigd door
Aardwolf op 20-10-2013 19:57
]