Toon posts:

Niet tevreden met aankoop. Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allen,

Ik heb onlangs een sony vaio pro 13 aangeschaft (zonder touch screen). Het is een leuk apparaat alleen ben ik totaal ontevreden omtrent de behuizing en touchpad. Bijvoorbeeld, de onderhoeken van de touchpad die werken niet op schoot, alleen op een bureau. En zo zijn er nog een aantal issues naar mijn ervaring.

Ik zit er dus flink mee en weet niet wat ik er mee moet. Is het normaliter mogelijk om geld terug te krijgen of moet ik hem verkopen? Wat zouden jullie doen?

Mvg, Mohammed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Onlangs? Maak dat eens concreter.

En waar? (fysieke winkel, online)

[ Voor 35% gewijzigd door aZuL2001 op 20-10-2013 13:20 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:31
1) waar heb je 'm gekocht? Via internet of in een gewone winkel?
2) wanneer gekocht?

Edit, zucht, negeer mij maar , ik ben weer net een minuut te langzaam. :(

[ Voor 31% gewijzigd door vanaalten op 20-10-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
vanaalten schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:21:
1) waar heb je 'm gekocht? Via internet of in een gewone winkel?
En beantwoord deze vraag nou eens zonder de naam van de winkel te noemen.

Het komt te vaak voor dat men hier een topic opent, de naam van de winkel noemt in combinatie met een probleem rondom een product, zoals nu. In veel gevallen wordt de afloop niet geplaatst en is de naam van de winkel al besmeurd zonder dat er ook maar íets is overlegd met de betreffende winkel.

Mijn vraag is: heb je al contact gezocht met de verkopende partij? Zij moeten je garantie verlenen, Tweakers niet. Als klant heb je een aantal rechten maar ook een aantal plichten. Eén van je plichten is om de verkopende partij de mogelijkheid te bieden om met een oplossing te komen voor het probleem waar je nu mee zit.

[ Voor 13% gewijzigd door sypie op 20-10-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem 18 oktober (vorige vrijdag) binnen gekregen. Hij is aangeschaft via de officiele vaio store van sony zelf.

De laptop is een perfecte staat, i.e. zoals het hoort. Alleen is dat nou net het probleem: de koolstofvezel behuizing is heel leuk en mooi en op zich zelf sterk, alleen hij is flexibel, wat het problematisch maakt voor een dunne laptop. **Wanneer ik beide poslen berust naast de touchpad om te typen, buigt het een klein beetje. Ik ben master student informatica, en gebruik dus heel vaak de laptop. Op lange termijn vrees ik daardoor *robustness*.

***Verder is er ruimte tussen het lcd scherm en de behuizing, waar nog aardig wat stof (en groter) tussen kan komen te zitten.

**** de touchpad zit losjes, i.e. als je het aanraakt (zonder door te drukken tot de klik) hoor je dat het los zit, ofwel je hoort een klik.

Kortom, het product dacht ik super te vinden, maar achteraf vind ik het niks (puur omdat te behuizing niet stevig genoeg is).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:53

Saven

Administrator

volgens mij kun je hem gewoon terugsturen omdat je het recht hebt het product uit te proberen.

kunnen wat haken en ogen aan zitten; als je bijv. online het ram geheugen hebt laten upgraden of processor of whatever dan kunnen ze het onder de noemer 'maatwerk' gooien en dan is dat recht van terugsturen niet meer van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saven schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:30:
kunnen wat haken en ogen aan zitten; als je bijv. online het ram geheugen hebt laten upgraden of processor of whatever dan kunnen ze het onder de noemer 'maatwerk' gooien en dan is dat recht van terugsturen niet meer van toepassing
Voorwaarden: https://shop.sony-europe....1430E10080002BC29BE1.html
15. Uitzonderingsregelingen met betrekking tot het recht van teruggave

Het recht van teruggave komt te vervallen, wanneer u de producten of diensten niet als consument koopt. Het recht van teruggave en restitutie met betrekking tot software, die samen met de Sony producten of als los product wordt verkocht, vervalt wanneer de verzegeling van de software is verbroken en/of de krimpverpakking werd geopend.Bovendien kunt u een product niet retourneren en geen terugbetaling eisen, als het betreffende product gepersonaliseerd is, bijv. in het geval van gravering of een andere individuele personalisatie volgens uw specificaties.
Extra geheugen is geen aanpassing volgens uw specificaties, maar een aanpassing volgens de specificaties van sony.

Ik ken maar 1 reeks shops welke lastig doet over het terugsturen van 'samengestelde' laptops, en het toeval wil dat deze reeks shops helemaal niets terug neemt onder wet koop op afstand. Bij alle grote dealers (dell, sony, lenovo) waar je een laptop op maat samen kan stellen zit je veilig wat betreft de wet koop op afstand.

Dus: meldt aan sony dat je gebruik wilt maken van de wet koop op afstand door het product zonder opgaaf van reden terug te sturen. Dit dient te gebeuren binnen 7 werkdagen na ontvangst (in nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:08:
[...]
Dit dient te gebeuren binnen 7 werkdagen na ontvangst (in nederland).
Zolang dat niet expliciet op de pakbon vermeld staat heb je volgens mij standaard recht op 30 dagen retourrecht. En aangezien bijna alle partijen dit enkel in de AV op de site vermeld heb je praktisch bijna altijd recht op 1 maand.
Artikel 46c
1Tijdig voordat de koop op afstand wordt gesloten, moeten aan de wederpartij met alle aan de gebruikte techniek voor communicatie op afstand aangepaste middelen en op duidelijke en begrijpelijke wijze, de volgende gegevens worden verstrekt, waarvan het commerciële oogmerk ondubbelzinnig moet blijken:
ade identiteit en, indien de koop op afstand verplicht tot vooruitbetaling van de prijs of een gedeelte daarvan, het adres van de verkoper;
bde belangrijkste kenmerken van de zaak;
cde prijs, met inbegrip van alle belastingen, van de zaak;
dvoor zover van toepassing: de kosten van aflevering;
ede wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de koop op afstand;
fhet al dan niet van toepassing zijn van de mogelijkheid van ontbinding overeenkomstig de artikelen 46d lid 1 en 46e;
gindien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het basistarief: de hoogte van het geldende tarief;
hde termijn voor de aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;
ivoor zover van toepassing, in geval van een koop op afstand die strekt tot voortdurende of periodieke aflevering van zaken: de minimale duur van de overeenkomst.
2Tijdig bij de nakoming van de koop op afstand en, voor zover het niet aan derden af te leveren zaken betreft, uiterlijk bij de aflevering, moeten aan de koper op duidelijke en begrijpelijke wijze schriftelijk of, voor zover het de in de onderdelen a en c-e bedoelde gegevens betreft, op een andere te zijner beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager, de volgende gegevens worden verstrekt, behoudens voor zover zulks reeds is geschied voordat de koop op afstand werd gesloten:
ade gegevens, bedoeld in de onderdelen a-f van lid 1;
bde vereisten voor de gebruikmaking van het recht tot ontbinding overeenkomstig de artikelen 46d lid 1 en 46e lid 2;
chet bezoekadres van de vestiging van de verkoper waar de koper een klacht kan indienen;
dvoor zover van toepassing: gegevens omtrent de garantie en omtrent in het kader van de koop op afstand aangeboden diensten;
eindien de koop op afstand een duur heeft van meer dan een jaar dan wel een onbepaalde duur: de vereisten voor opzegging van de overeenkomst.
Artikel 46d
1Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
Sterker nog, 3 maanden blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gingen zelfs plannen om die termijn naar een jaar te verhogen.

Overigens is de vaio pro een van de stevigste laptops die je kan kopen.... hij is alleen niet stijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:19:
Er gingen zelfs plannen om die termijn naar een jaar te verhogen.

Overigens is de vaio pro een van de stevigste laptops die je kan kopen.... hij is alleen niet stijf.
De plannen voor 2014 is de termijn standaard naar 14 dagen zetten ipv 7.
De betere webwinkels hanteren al 14 dagen zoals bijvoorbeeld CD-rom-land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Darkstone. Ik maakte het onderscheid tussen sterk en stevig, maar het lijkt me inderdaad beter om te zeggen stevig en stijf. Het probleem is dat de interne apparatuur dus niet heel veel profijt heeft van de stevigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 21:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit hoort meer in het Shopping forum thuis.
Pagina: 1