Toon posts:

Producer / muziek desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik zoek een nieuwe desktop voor het produceren van muziek in Ableton (met natuurlijk veel VST's). Verder zal ik hem enkel gebruiken voor het surfen op internet. Het is dus de bedoeling dat hij bij deze twee taken soepel en stabiel loopt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en de nabij 400 a 500 euro, maar hierbij geldt al ik hem enorm kan verbeteren door een paar tientjes meer doe ik dat. ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al een externe geluidskaart, een Focusrite Scarlett 2i2. Ook heb ik al een Western Digital MyPassport van 1TB dus veel intern geheugen hoeft de desktop niet te hebben. :)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat ik geen verstand er van heb ben ik op onderzoek uitgegaan en volgensmij is vooral een goede processor en voldoende werkgeheugen belangrijk..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liefst een desktop die al in elkaar zit e ndus niet meer geassembleerd hoeft te worden (mag dus ook een 2ehands model). Als het veel geld scheelt of ik iets veel beters voor hetzelfde geld kan krijgen wat geassembleerd moet worden dan moet ik maar kijken hoe ik dat ga doen, haha. ;)
Verder hoeft er niet een monitor, muis en toetsenbord bij. Die heb ik ook nog los of kan ik los kopen.

----------

Heb zelf al wat rondgekeken en kwam via MP het volgende systeem tegen, klik.
Volgensmij heeft deze een prima processor alleen het werkgeheugen staat niet aangegeven welk merk etc. is, dus weet niet of het goed is. Kan voor 75 euro update naar 16GB maken en dat lijkt me de moeite wel waard. Zonde van de 640GB geheugen overigens, dat heb ik dus niet nodig..

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
"Heb zelf al wat rondgekeken en kwam via MP het volgende systeem tegen, klik."

Processor is goed. i7 is handig als je werkload erg hoog en je hebt veel tracks naast elkaar lopen en ook andere software open staan die je gelijktijdig gebruikt.

Dit is het moederbord wat er in zit:

pricewatch: MSI H81M-E33 V2 Kijk even of het alle aansluitingen heeft die je nodig hebt.

Ram in die pc:

Werkgeheugen 8GB (8192MB) DDR3

Ik denk dat dit een stick ram is van 8 gb. Maar dit zou je nog even moeten navragen. Als het inderdaad maar 1 stick is dan kan je er nog een stick van 8 gb erbij prikken mocht dit nodig zijn.

Ik zou je wel willen aanraden om een (grote) ssd erbij te doen. Hier ga je veel aan hebben.

Als je zelf iets wilt samenstellen, kan dit bijvoorbeeld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770 Boxed€ 259,90€ 259,90
1ASRock B85M Pro4€ 61,40€ 61,40
1Cooler Master N200€ 30,95€ 30,95
1Crucial CT2KIT102464BA1339€ 136,04€ 136,04
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 58,-€ 58,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 146,21€ 146,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 692,50

Wil je graag besparen, dan kan deze voeding ook: pricewatch: be quiet! System Power 7 300W Maar de seasonic is een erg goede voeding.

http://nl.hardware.info/r...ik-welke-blijft-efficient

[ Voor 4% gewijzigd door mirp op 20-10-2013 14:50 ]

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-04 08:17
Dat is een heel leuk systeem, let wel op dat windows er niet standaard op zit, dus reken 100 euro extra...
Verder als je een geheel systeem wil kopen kan je beter in het forum 'complete systemen' een topic aanmaken.

[ Voor 34% gewijzigd door SirKartoffel op 20-10-2013 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
mirp schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:59:
Dit is het moederbord wat er in zit:

pricewatch: MSI H81M-E33 V2 Kijk even of het alle aansluitingen heeft die je nodig hebt.
Dat heeft die. :)
Ram in die pc:

Werkgeheugen 8GB (8192MB) DDR3

Ik denk dat dit een stick ram is van 1 gb. Maar dit zou je nog even moeten navragen. Als het inderdaad maar 1 stick is dan kan je er nog een stick van 8 gb erbij prikken mocht dit nodig zijn.
Heb ze even gemaild, ik kan daar al 8GB bijbestellen, dus neem aan dat de stickjes minimaal 4GB per stick zijn..
Ik zou je wel willen aanraden om een (grote) ssd erbij te doen. Hier ga je veel aan hebben.
Is die SSD van groot belang? Oa. om VST's etc. sneller te laden?

Bedankt voor het voorstel van je samengestelde PC, die ziet er zeer goed uit inderdaad, maar overschrijd mijn budget wel alweer ruim, dat is het enige dat ik er op tegen heb.. :(
SirKartoffel schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:01:
Dat is een heel leuk systeem, let wel op dat windows er niet standaard op zit, dus reken 100 euro extra...
Verder als je een geheel systeem wil kopen kan je beter in het forum 'complete systemen' een topic aanmaken.
Als 't goed is moet ik die als student goedkoper kunnen krijgen, maar die kosten moeten er inderdaad nog bij. ;) Omdat ik twijfel tussen zelf maken en kant-en-klaar, moet ik hem laten staan of verplaatsen of daar ook een topic openen?

• mirp
"Is die SSD van groot belang? Oa. om VST's etc. sneller te laden?"

Ja. Dit ga je zeker merken.

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-04 08:17
Het moederbord kan maar 2 ram modules huisvesten, dus ik neem aan dat het 1 x 8 is en niet 2 x 4. Ik zou toch echt je pc zelf samenstellen, een i5 is verder ook genoeg voor jouw doeleindes. Misschien kan je wel beter de amd weg inslaan.

Verwijderd

Topicstarter
Heb even gemaild, zou deze voor 555 euro kunnen krijgen met een 250GB SSD ipv de HDD, klik. Lijkt me best een goede koop? :)

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-04 09:47
Die ssd's zijn van kingston of sandisk, deze staan beide niet bekend als goede makers van ssd's. Je wilt samsung, crucial of plextor. Merken als sandisk, kingston en ocz moet je mijden, die hebben een hoog gehalte uitval.
je kan dan beter voor http://www.tvdlcomputers....ore%20i5/TVDL%20i5%204440 gaan en dan zelf er een pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB , een pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB of een pricewatch: Plextor PX-256M5S 256GB inzetten. Ook zou ik er zelf windows opzetten, aangezien je daar geen raketwetenschapper voor hoeft te zijn, windows direct op je ssd staat en je dan een paar euro goedkoper uitbent.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je update mbt de SSD, duidelijk dat ik niet voor de SanDisk moet gaan.

Die jij geeft is bijna even duur als ik er nog een keer 8GB werkgeheugen bij knal en dan heeft die een iets mindere processor. Even kijken of ik die andere ook zonder HDD kan krijgen (of met Samsung SSD). ;)

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
SirKartoffel schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:50:
Het moederbord kan maar 2 ram modules huisvesten, dus ik neem aan dat het 1 x 8 is en niet 2 x 4. Ik zou toch echt je pc zelf samenstellen, een i5 is verder ook genoeg voor jouw doeleindes. Misschien kan je wel beter de amd weg inslaan.
In de meeste gevallen zou ik het wel met je eens zijn over i5 vs i7, maar aangezien dit om muziek productie gaat zie ik wel degelijk meerwaarde in een i7. Een beetje een moderne DAW kan goed overweg met veel threads en zal ook vaak gelimiteerd zijn door de CPU.

• mirp
"Die ssd's zijn van kingston of sandisk, deze staan beide niet bekend als goede makers van ssd's. Je wilt samsung, crucial of plextor. Merken als sandisk, kingston en ocz moet je mijden, die hebben een hoog gehalte uitval."

Hen je daar misschien een linkje van, dat kingston en scandisk een hoge uitval hebben?

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-04 09:47
kingston en sandisk kan ik niet meer vinden, maar ocz: CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid
Wel hebben de kingston en sandisk allebei een sandforce controller, en die worden afgeraden in dezelfde blog

• mirp
hydrargyrum schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:42:
kingston en sandisk kan ik niet meer vinden, maar ocz: CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid
Wel hebben de kingston en sandisk allebei een sandforce controller, en die worden afgeraden in dezelfde blog
Sommige van ocz waren echt heel slecht, dat klopt.

http://www.behardware.com...ents-returns-rates-7.html
http://www.hardware.fr/articles/893-7/ssd.html

Helaas zie ik geen links waarbij je onderbouwd dat de scandisk en kingston ook een hoge uitvalrate hebben, zoals je wel doet geloven in je vorige uitspraak:

"Merken als sandisk, kingston en ocz moet je mijden, die hebben een hoog gehalte uitval."
Pagina: 1