• Michiel77
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-07-2022
Hallo tweakers.

Voordat ik begin eerst de hardware waar het over gaat:
TV: Samsung UE55ES6800
Receiver: Denon AVR1713

Ik wil graag het geluid van mijn tv via de hdmi naar mijn av receiver sturen maar dit lukt niet.
Er zit een hdmi kabel in de tv in de HDMI ARC poort. Deze gaat naar de HDMI out van de receiver.

Volgens de manual van de tv moet ik in de opties
systeem > Anynet+ (HDMI-CEC) >
In dit menu moet ik de "ontvanger" op aan zetten.

Alleen deze optie is grijs en kan ik niet selecteren. Hij staat dus niet aan.
Hoe kan ik dit oplossen?

iRacing Profiel

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb je ook een HDMI versie 1.4 kabel ? Oudere kabels ondersteunen geen HDMI-CEC afaik. Maar dan nog zou je ARC (Audio Return Channel) ook met een versie 1.3 kabel moeten werken maar misschien moet je dit dan zelf op de receiver aanzetten ? Of misschien wil de TV geen ARC doen omdat hij geen CEC ziet , dus ik zou eerst even naar de hdmi-kabel kijken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Michiel77
Op de hdmi staat: High speed HEC.

Geen idee of dit hdmi 1.4 is

iRacing Profiel

• Michiel77
Ik heb wat gevonden:

Anynet+

Dankzij de Anynet+ functie kunt u met de afstandsbediening van uw Samsung tv alle aangesloten Samsung apparaten bedienen die Anynet+ ondersteunen. Het Anynet+ systeem werkt uitsluitend met Samsung apparaten die over Anynet+ beschikken. Als u wilt weten of uw Samsung apparaat over deze functie beschikt, kijkt u of er een Anynet+ logo op staat.

Dit betekend dat het alleen werkt met een samsung receiver die anynet+ heeft begrijp ik hieruit.

iRacing Profiel

• u_nix_we_all
  • Niet online
High speed HEC klinkt wel okee, hoewel ik niet zeker weet waar HEC voor staat, maar zel wel iets met de E van ethernet te maken hebben :P

Ik heb zelf ook een Samsung TV (UE46EH5450) en daar werkt Anynet+ prima samen met mijn Yamaha receiver, en ook met mijn PS3. Die kan ik via de TV aanzetten, en ik kan zelfs in de menu's van de PS3 navigeren met de AB van de TV. Allemaal geen probleem dus, Anynet+ werkt gewoon met de HDMI-CEC standaard volgens mij.

Misschien eens in de receiver kijken of daar nog iets ingesteld moet worden, kan zijn dat je voor standby apart moet zorgen dat hdmi-cec aanstaat ofzo ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Je hebt de HDMI kabel van HDMI ARC naar de HDMI out van je Denon moet die niet op de HDMI in zitten ?

Anynet wekrt prima samen met CEC ook op mijn Onkyo

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2013 11:24 ]

• u_nix_we_all
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:22:
Je hebt de HDMI kabel van HDMI ARC naar de HDMI out van je Denon moet die niet op de HDMI in zitten ?

Anynet wekrt prima samen met CEC ook op mijn Onkyo
Nee, ik denk dat dat goed is. Je audio gaat namelijk Return (ARC) over de link waarop het beeld en geluid binnenkomt op de TV. (HDMI out van de receiver -> HDMI in van TV)

Verwijderd

Mijn Onkyo weigerde dat te doen, mijn HDMI kabel van HDMI 2 ARC zit op HDMI in 3 van me Onkyo.
De out van de Onkyo gaat naar HDMI 1 van de TV.

• Michiel77
Er is 1 HDMI out op de receiver en daar komt de tv op. Op HDMI in komt je pc, gameconsole, BlueRay enz.

Ik heb het werkend nu. Ik moest in de opties van de Denon onder video > HDMI Setup daar heb ik de HDMI Control op aan gezet en nu heb ik eudio van de tv op mijn speakers.

Bedankt voor het meedenken :)

iRacing Profiel

Verwijderd

Samsung UE48H6800
Yamaha RX-V675
Sony PS-3

Ik heb een vergelijkbaar probleem.
Anderhalve maand geleden de Samsung TV gekocht. In eerste instantie wilde de TV ook de receiver niet zien maar met een nieuwe HDMI kabel zag de TV wel de receiver en PS. Bij het configureren zag je de typenummers ook voorbij komen.

Nu, van de ene dag op de andere, is er op geen enkele wijze meer verbinding tussen TV en de randapparatuur.

Kabels vervangen. Stroom eraf. Niets helpt. Ik heb niet aan de instellingen gerommeld.
Pagina: 1