[8] Kan geen store meer openen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Beste mensen van tweakers,

Ik heb laatst de update gedaan van windows 8 naar windows 8.1. Toen ik een dag later mijn pc weer opstartte, kreeg ik op het scherm te zien: "Vorige versie van windows terugzetten...". Windows 8 was dus weer teruggezet. Het gevolg hiervan is dat ik geen enkele app meer kan opstarten, dus ook de windows store en instellingen niet. Ik heb van alles geprobeerd, maar niks werkt. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt, Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je al geprobeerd om je store te resetten?

[q]
• Go to Windows Modern UI screen
• Type in WSReset.exe

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
Ja, heb ik al 10 keer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenvius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 11:59
Cmd als administrator uitvoeren. Dan: sfc /scannow. Laten draaien, pc opnieuw opstarten. Dan zou alles weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
nope, werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Backup gemaakt van je userprofile en een nieuw userprofile aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
hoe moet ik een nieuw userprofile aanmaken als ik niet bij de instellingen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Via een ander account inloggen? Via commandline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
Hoe moet dat? Sorry als ik een beetje noobie over kom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
ren *naam-van-je-userprofile* *naam-van-je-userprofile.bak*
Entry uit HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList backuppen en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Of gewoon op de 'Windows 8' manier....Refresh van je machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
TheVMaster schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:29:
Of gewoon op de 'Windows 8' manier....Refresh van je machine?
Kan dit als je enkel een usb stick hebt met de Windows 8 upgrade versie (ik kom van Win 7)?
Of kan een repair enkel met een 'full version' medium?

En een refresh, behoud je dan werkelijk alle bestanden, programma's, settings,...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
Oke, ik had geprobeerd wat Trommelrem zei, en daar kwam uit dat mijn startscherm leeg was en ik niks meer kon openen (ik ben enige gebruiker en gast heeft geen rechten). Nu heb ik windows opnieuw geïnstalleerd en werkt alles prima! Bedankt voor alles, ookal heeft het niks geholpen. Jullie reageren in ieder geval sneller dan op het microsoft community forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
Trommelrem schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:05:
ren *naam-van-je-userprofile* *naam-van-je-userprofile.bak*
Entry uit HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList backuppen en verwijderen.
kan je dit even verduidelijken? Zit immers ook met een App store die crasht en heb geen zin in een volledige re-install...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Gameplayer schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:49:
[...]

Kan dit als je enkel een usb stick hebt met de Windows 8 upgrade versie (ik kom van Win 7)?
Of kan een repair enkel met een 'full version' medium?

En een refresh, behoud je dan werkelijk alle bestanden, programma's, settings,...?
Als nu op je start scherm eens intype : 'Refresh' of je gaat naar 'PC Settings' --> Update and Recovery -> Recovery --> Refresh (Daar staat ook uitgelegd wat er verloren gaat en wat niet). Overigens is Windows 8 'gewoon Windows 8'....of je nu een clean install doet of een upgrade, aan het eind heb je exact hetzelfde.

Een repair = iets anders dan een Refresh. Bij een Refresh hou je je documenten, video's en Windows Store Apps. Je 'desktop' applicaties moet je wel opnieuw installeren. Overigens kun je met het commando 'recimg' een 'custom' refresh image maken, zodat je ook je eigen desktop apps niet meer opnieuw hoeft te installeren na een refresh.

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 21-10-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Gameplayer schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:29:
[...]

kan je dit even verduidelijken? Zit immers ook met een App store die crasht en heb geen zin in een volledige re-install...
Je moet je userprofile in %SystemDrive%\Users hernoemen naar iets.bak. Daarna maak je een backup van de betreffende registersleutel en dan verwijder je de entry van je userprofile. Dan start je opnieuw op, en je hebt een nieuw userprofile. De gegevens kun je uit je iets.bak halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
Is het het eigenlijk nog wel waard om te upgraden naar 8.1 met mijn problemen? Of zou ik hiermee moeten wachten totdat ik een blue screen krijg en dus een nieuwe pc moet aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
marcelsei schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:36:
Is het het eigenlijk nog wel waard om te upgraden naar 8.1 met mijn problemen? Of zou ik hiermee moeten wachten totdat ik een blue screen krijg en dus een nieuwe pc moet aanschaffen?
Gewoon upgraden. Enneh....je hoeft niet iedere keer als je een blue screen krijgt een nieuwe pc te kopen hoor, dat is gewoon te fixen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
Weet ik ook wel, maar ik heb een pc van 5 jaar oud en hij doet soms een beetje vervelend enzo, dus als hij nu crasht ga ik een nieuwe kopen.
Pagina: 1