Update!
Op Bit-Tech zijn de updates al wat verder gevorderd. Daar komen er echter ook geen updates bij.
Hukkel heeft er vandaag juist een update gepost; http://forums.bit-tech.ne...hread.php?t=261829&page=8 helemaal onderaan de pagina.hjkv schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:16:
Op Bit-Tech zijn de updates al wat verder gevorderd. Daar komen er echter ook geen updates bij.
Jongens ik ga niet snel een update op plaatsen, sterker nog een aantal tot de logs synchroon lopen.
Mijn excuses voor de vertraging, naast de feestdagen heb ik het echt gekkenhuis druk gehad met van alles. Maar komt in orde!
Mijn excuses voor de vertraging, naast de feestdagen heb ik het echt gekkenhuis druk gehad met van alles. Maar komt in orde!
https://www.facebook.com/DutchLionCustomising
Tuurlijk is dat zo, maar als iemand die zulke dingen, meer dan een maand zich niet laat horen, begin je toch wel te denken dat ie ermee gestopt is, wat jammer zou zijnl3p schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:24:
Sinds wanneer zijn casemodders verplicht updates te posten?
Jullie wachten maar lekker tot de tijd rijp is
Verwijderd
L3p heeft gelijk, natuurlijk kijk je uit naar weer een mooie update. Wel is het zo dat je iemand ook de tijd moet geven OM wat te modden
Edit: ProAce, wrm heb je 2 accounts Yorick
Edit: ProAce, wrm heb je 2 accounts Yorick
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 20:05 ]
Niet de moraalridder gaan spelen hoor. Het is enigszins als "grapje" bedoelt maar ik "stoor" mij er wel deels aan dat er wel updates op een andere website zijn. Nu snap ik het ook wel, druk, gezin, feestdagen en ga zo maar door. Maar naar mijn mening: update niet, of update alles. Niet één site als 3e wiel neerzetten, terwijl die ook de modder supporten.l3p schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:24:
Sinds wanneer zijn casemodders verplicht updates te posten?
Jullie wachten maar lekker tot de tijd rijp is
Zie het zo, wij zijn fans. En aan de andere kant zou een modder ook aardig wat motivatie en inspiratie uit de comments kunnen halen.
Ik hoef ook helemaal geen excuses of verantwoording waarom het hier misschien achter loopt, maar ik wacht wel gewoon leuk op een update.
Het is nu eenmaal zo dat ik voor dit project een enorme sponsor heb en die is Amerikaans.
Dus als die een update wilt kunnen lezen moet dat in het Engels.
Ik heb het in eerste instantie ook daar gezet zodat als ze akkoord gingen met de updates (dit was voornamelijk in het begin) dat ik het daar eenvoudig kon aanpassen op een forum en dan verspreiden over meerdere forums.
Daarnaast heeft Tweakers een irritante net andere codering wat betreft het posten van foto's waarbij ik op andere websites direct de links kan plaatsen van Imageshack moet ik ze hier handmatig per stuk wijzigen. En dat samen met het omzetten van grote stukken tekst in het Nederlands kost gewoon erg veel tijd.
En dan gewoon wat Peter ook zegt. Ik heb 3 a 4 projecten door elkaar lopen, doe werkzaamheden voor anderen om te helpen en een klein zakcentje te verdienen zodat ik het weer aan projecten uit kan geven. Het is mijn tijd verdelen over veel dingen.
Ik begrijp de frustratie. Maar dit is niet mijn werk of mijn gezin. Ik doe dit ook voor de lol. Om mijn creativiteit kwijt te kunnen. Want verdienen doe ik er echt niks aan.
Dus als die een update wilt kunnen lezen moet dat in het Engels.
Ik heb het in eerste instantie ook daar gezet zodat als ze akkoord gingen met de updates (dit was voornamelijk in het begin) dat ik het daar eenvoudig kon aanpassen op een forum en dan verspreiden over meerdere forums.
Daarnaast heeft Tweakers een irritante net andere codering wat betreft het posten van foto's waarbij ik op andere websites direct de links kan plaatsen van Imageshack moet ik ze hier handmatig per stuk wijzigen. En dat samen met het omzetten van grote stukken tekst in het Nederlands kost gewoon erg veel tijd.
En dan gewoon wat Peter ook zegt. Ik heb 3 a 4 projecten door elkaar lopen, doe werkzaamheden voor anderen om te helpen en een klein zakcentje te verdienen zodat ik het weer aan projecten uit kan geven. Het is mijn tijd verdelen over veel dingen.
Ik begrijp de frustratie. Maar dit is niet mijn werk of mijn gezin. Ik doe dit ook voor de lol. Om mijn creativiteit kwijt te kunnen. Want verdienen doe ik er echt niks aan.
Bij de meeste gesponsorde modders als er al een tijdje bij iemand geen update is geweest ... vaak doet diegene er echt alles aan om dat wel voor elkaar te krijgen. Maar voordat je een update doet met vele foto's moet er eerst ook daadwerkelijk wat gedaan worden wat de moeite waard is om te laten zien.
Een kleine update bij mij persoonlijk kost ongeveer 4 uur.
(foto's uitzoeken - foto's sorteren/renamen - foto's shrinken - foto's uploaden - links in een post zetten - tekst bij de foto's zetten - posten op NL fora - vertalen naar Engels - posten op internationale fora - wijzigingen van code op andere fora en posten - alles controleren - alles beantwoorden
Dat is zonder het daadwerkelijke modden
Ik speel zeker niet de moraalridder, ik weet gewoon hoe het voelt als je zo'n comment leest in je draadje, het is eigenlijk meer demotiverend.
Als ik het goed heb was ik op het volgende punt geëindigd de vorige keer.
Na een zware dag op mijn werk was het heerlijk om 's avonds even rustig met mijn hardware aan de slag te kunnen. Ik ben wat foto's gaan maken nadat ik het moederbord terug ontvangen had van niemand minder dan .... ModWithMe
ModWithMe heeft gezorgd dat er een custom (en zeer laag) waterblok voor op de southbridge was. Twee chips die normaliter door een miniheatsink met kleine fan werden gekoeld worden nu met water koel gehouden.
De maker van het blok had het vrij vlug in de accessoire doos gestopt. Hierdoor waren de kopen blokjes helemaal dof. Dus ik ben meteen aan de slag gegaan met mijn vriend Dr. Brasso. Zoals jullie kunnen zien heb ik eer foto's bij gedaan waarbij er een was gepoetst en een niet. Ook heb ik het plexi even wat schoon gemaakt.
Volgende stap; de CPU blokken. Ik had inmiddels alle tops vervangen door plexi exemplaren. Dus toen heb ik het moederbord gepakt, de processoren, de waterblokken en toen... solid harmony
Man ik stond te zweten als een gek toen ik de boel stond te installeren. Je moet er echt niet aan denken hoeveel zoiets kost als je ermee bezig bent.
Uiteraard kon het ram niet achterblijven. Het werd buiten donkerder en donkerder en ik kon nog NET ..... GEEN foto maken met een beetje buitenlicht van het geheel.
Nou ja, morgen weer een dag.
Hier wat foto's van tot dat moment.

Na een zware dag op mijn werk was het heerlijk om 's avonds even rustig met mijn hardware aan de slag te kunnen. Ik ben wat foto's gaan maken nadat ik het moederbord terug ontvangen had van niemand minder dan .... ModWithMe
ModWithMe heeft gezorgd dat er een custom (en zeer laag) waterblok voor op de southbridge was. Twee chips die normaliter door een miniheatsink met kleine fan werden gekoeld worden nu met water koel gehouden.
De maker van het blok had het vrij vlug in de accessoire doos gestopt. Hierdoor waren de kopen blokjes helemaal dof. Dus ik ben meteen aan de slag gegaan met mijn vriend Dr. Brasso. Zoals jullie kunnen zien heb ik eer foto's bij gedaan waarbij er een was gepoetst en een niet. Ook heb ik het plexi even wat schoon gemaakt.
Volgende stap; de CPU blokken. Ik had inmiddels alle tops vervangen door plexi exemplaren. Dus toen heb ik het moederbord gepakt, de processoren, de waterblokken en toen... solid harmony
Man ik stond te zweten als een gek toen ik de boel stond te installeren. Je moet er echt niet aan denken hoeveel zoiets kost als je ermee bezig bent.
Uiteraard kon het ram niet achterblijven. Het werd buiten donkerder en donkerder en ik kon nog NET ..... GEEN foto maken met een beetje buitenlicht van het geheel.
Nou ja, morgen weer een dag.
Hier wat foto's van tot dat moment.

In de vorige update had ik de waterblokken van de CPUs gemonteerd en net toen ik die van het RAM wilde installeren werd het donker. Te donker voor foto's. Dus hierbij poging 2 
Trouwens het moederbord wordt nu echt LOEIZWAAR. Ik hoop dat het geen problemen gaat geven in de toekomst.

Trouwens het moederbord wordt nu echt LOEIZWAAR. Ik hoop dat het geen problemen gaat geven in de toekomst.

Na het recht toe recht aan bouwen weer eens tijd om te gaan modden :041:
Ik heb een plaat plexiglas besteld van 100 cm * 50 cm * 4mm.
Tijd om te gaan meten, tekenen, zagen en proberen er wat nuttigs van te maken.
Met het folie aan de voor- en achterkant van het plexi zaag je er zo doorheen. Geen problemen. Maar als het folie eraf is smelt je zaag (decoupeerzaag in mijn geval) meteen in het plexi en als je hem dan stil zet dan zit hij echt muur en muurvast.
Wat ben ik allemaal aan het sjouwen geweest? Een vlakke plaat op maat voor de rechterhelft van de binnenzijde van de kast. Vervolgens een gebogen paneel voor over de voeding. Zo wil ik die een beetje buiten schot houden en wat ruimte voor cablemanagement creëren. Ik ga wederom een wat cleane look proberen te maken.
De voorzijde van de PSU cover zal sleuven krijgen voor de bedrading.
Ik was toch al zo lekker ana het buigen. Dus heb ik ook een schuin deel gebogen om de twee reservoirs op te plaatsen. Ik heb het 45 graden gemaakt. Hiermee hoop ik met 45 graden fittings de juiste hoek te krijgen voor een aantal rechte plexi pijpen. Dit wordt het drukste deel. Hier moeten 6 pijpen gaan lopen. Twee uit de reservoirs naar de pompen beneden, twee vanuit de radiatoren recht omhoog naar de waterblokken en weer twee retour naar de reservoirs. Zo blijf je lekker bezig
Ik moet zeggen dat het buigen minder erg was dan ik had gedacht. het is niet perfect zoals met een buiglijn, maar ook zeker niet slecht.
Ik moet een aantal zaken nog uitvogelen en daar is dit moment helemaal perfect voor. Als een deel achteraf anders had gemoeten dan is dat geen probleem.
Ook ben ik nog aan het bedenken waar ik de SSD ga laten. Het is een enorme kast. Maar als alles erin zit dan is hij ineens heel klein

Ik heb een plaat plexiglas besteld van 100 cm * 50 cm * 4mm.
Tijd om te gaan meten, tekenen, zagen en proberen er wat nuttigs van te maken.
Met het folie aan de voor- en achterkant van het plexi zaag je er zo doorheen. Geen problemen. Maar als het folie eraf is smelt je zaag (decoupeerzaag in mijn geval) meteen in het plexi en als je hem dan stil zet dan zit hij echt muur en muurvast.
Wat ben ik allemaal aan het sjouwen geweest? Een vlakke plaat op maat voor de rechterhelft van de binnenzijde van de kast. Vervolgens een gebogen paneel voor over de voeding. Zo wil ik die een beetje buiten schot houden en wat ruimte voor cablemanagement creëren. Ik ga wederom een wat cleane look proberen te maken.
De voorzijde van de PSU cover zal sleuven krijgen voor de bedrading.
Ik was toch al zo lekker ana het buigen. Dus heb ik ook een schuin deel gebogen om de twee reservoirs op te plaatsen. Ik heb het 45 graden gemaakt. Hiermee hoop ik met 45 graden fittings de juiste hoek te krijgen voor een aantal rechte plexi pijpen. Dit wordt het drukste deel. Hier moeten 6 pijpen gaan lopen. Twee uit de reservoirs naar de pompen beneden, twee vanuit de radiatoren recht omhoog naar de waterblokken en weer twee retour naar de reservoirs. Zo blijf je lekker bezig
Ik moet zeggen dat het buigen minder erg was dan ik had gedacht. het is niet perfect zoals met een buiglijn, maar ook zeker niet slecht.
Ik moet een aantal zaken nog uitvogelen en daar is dit moment helemaal perfect voor. Als een deel achteraf anders had gemoeten dan is dat geen probleem.
Ook ben ik nog aan het bedenken waar ik de SSD ga laten. Het is een enorme kast. Maar als alles erin zit dan is hij ineens heel klein

Ik heb veel kleine dingen in de tussentijd gedaan aan de kast die eigenlijk niet waard zijn om een eigen update te krijgen. En zoals altijd waren ineens mijn metaalzaagjes op, was de zwarte verf op en waren de dremelschijfjes op. *zucht*
Dus die ga ik deze week even tjes halen.
Maar ik heb wel lekker kunnen prutsen met de fans
Heb echt helemaal zin in deze look

Dus die ga ik deze week even tjes halen.
Maar ik heb wel lekker kunnen prutsen met de fans
Heb echt helemaal zin in deze look

[ Voor 8% gewijzigd door Hukkel80 op 19-01-2014 22:31 ]
Wicked! Leuk bezig geweest weer!
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Dank je wel.
Thanks Kevin.Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:49:
Echt een mooie build!
Dank je.Pixeltje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 06:38:
Wicked! Leuk bezig geweest weer!
Ik ga proberen vandaag of morgen weer een twee of drietal updates achter elkaar te plaatsen.
Verwijderd
Dit is echt een fantastische build aan het worden
! Zeker omdat je zoon build natuurlijk niet vaak ziet. Hoop dat we aan het einden ook benchmarks krijgen
Van mij je de updates iets verspreiden. Paar dagen er tussen, geen probleem hoor
Dank je welVerwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:40:
Dit is echt een fantastische build aan het worden! Zeker omdat je zoon build natuurlijk niet vaak ziet. Hoop dat we aan het einden ook benchmarks krijgen
haha dank je welPcDealer schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:52:
Van mij je de updates iets verspreiden. Paar dagen er tussen, geen probleem hoor
Iets langer geduurd deze keer. Maar heb vanavond vrij gemaakt om alleen aan updates te worden.
--------------------------------------------------------------------------
Juist. Tijd voor een berg updates en deze als eerste. Ik ben lekker bezig geweest met divers gereedschap.
Ik ben begonnen met tweede rooster uit de kast te dremelen. Die passen er niet meer bij qua look en feeling. Daarbij heb ik ruimte nodig voor de kabels en de sleeving. Dus ook de voorkant van de PSU grill eruit gehaald. En ik kan dit niet doen nadat de kast geverfd is.
Ik heb wel vast wat lossen onderdelen zwart gespoten. Kan ik lekker aan het werk terwijl dat ligt te drogen.
Ik heb het plafond van de kast voorzien van een plexi plaat. De kast heeft van zichzelf vrij veel gaten en sleuven. Die zijn hiermee weg gehaald.
Ik heb 2 balkjes van 12*12mm aluminium besteld bij ModWithMe om het binnenwerk straks aan elkaar te kunnen maken. Is weer steviger tijdens transport.
Vervolgens wat openingen in de plexiglazen PSU kap. Hierdoor kan de bedrading en ook wat hitte weg. Ik moet er nog meer openingen in maken in verband met de warmte van de PSU die anders niet weg kan.
Hierna voor eventjes een soort stud gemaakt zodat de cover mooi recht blijft staan tijdens meten enzo
Ik wel belangrijk aangezien er een drager bovenop komt die de reservoirs vast moet houden.
Een tweede plaatje voor onder het achterpaneel. Dit krijgt later nog een functie.
Vervolgens een hoek in de achterplaat gevouwen of zoals men in het Engels zegt "I folded the corner" (CWUTIDIDTHAR
Hierdoor wordt het plexiglazen plaatje dat er onder zit gedeeltelijk zichtbaar. En uiteraard een proef pas sessie om te zien of alles wel samen goed aan sluit.
Hier wat illustratie bij dit verhaal.

Kleine update tussen de bedrijven door. Zoals ik al meldde: 12*12*500mm staaf in stukje gezaagd en staan boren en tappen. Man man wat is tappen saai. Gelukkig was het weer goed.
Een langer stuk achterin, hier komen 3 panelen aan vast en moet het opzetstuk voor de reservoirs mooi recht en breed houden.
Vervolgens een aantal kleinere stukjes. 2 gaten per blokje/rechthoekje en beiden m3 getapt.
Ziet er misschien uit als een beetje teveel van het goede maar twee van die 250mm reservoirs vol coolant wegen behoorlijk door.
Op naar de volgende klus. Zwart spuiten het het hele zootje.

En dit is waarmee ik de dubbele reservoirs ga vullen. Bergen en bergen met UV groen van Mayhems. Dit is eigenlijk LIME kleurig. Behoorlijk geel en het wordt groen met UV verlichting. Maar ik heb er wat blauwe dye bij gekregen om de juiste kleur groen te krijgen.

Sir Michael of Mayhems was wederom zo vriendelijk om mijn project bij te staan. Deze producten heb ik kosteloos toegezonden gekregen. Hij begreep snel genoeg dat ik behoorlijk wat nodig had om dit beest op te vullen. En wat extras om te proberen en te experimenteren.
Thanks a million Michael!

http://www.mayhems.co.uk/...uv-lime-yellow-250ml.html
http://www.mayhems.co.uk/shop2/blue-10ml.html
Een langer stuk achterin, hier komen 3 panelen aan vast en moet het opzetstuk voor de reservoirs mooi recht en breed houden.
Vervolgens een aantal kleinere stukjes. 2 gaten per blokje/rechthoekje en beiden m3 getapt.
Ziet er misschien uit als een beetje teveel van het goede maar twee van die 250mm reservoirs vol coolant wegen behoorlijk door.
Op naar de volgende klus. Zwart spuiten het het hele zootje.

En dit is waarmee ik de dubbele reservoirs ga vullen. Bergen en bergen met UV groen van Mayhems. Dit is eigenlijk LIME kleurig. Behoorlijk geel en het wordt groen met UV verlichting. Maar ik heb er wat blauwe dye bij gekregen om de juiste kleur groen te krijgen.

Sir Michael of Mayhems was wederom zo vriendelijk om mijn project bij te staan. Deze producten heb ik kosteloos toegezonden gekregen. Hij begreep snel genoeg dat ik behoorlijk wat nodig had om dit beest op te vullen. En wat extras om te proberen en te experimenteren.
Thanks a million Michael!

http://www.mayhems.co.uk/...uv-lime-yellow-250ml.html
http://www.mayhems.co.uk/shop2/blue-10ml.html
Meer, meer , meer, meer!
Ik ben lekker bezig dus ik ga nog even door.
Ik zat op dit moment te wachten op twee pakketjes met waterkoeling hardware.
Dus in de tussentijd had ik tijd zat voor....
Fan-testing-day met Hukkel!!!
Ik had al de voorste 5 fans getest en voorzien van sleeving. Maar er lag nog een aardig stapeltje. Dus aan de slag! Eerst testen, dan sleeven en niet te vergeten de witte connectors vervangen door zwarte ookal zie je daar straks geen hol meer van. Het gaat om het idee.
Ik heb ook een paar onzichtbare Gentle Typhoons. tenminste je ziet ze natuurlijk wel, maar niet meer nadat ik ze heb gemonteerd!
Grapjassen.....
Ik wilde eigenlijk volledig Enermax gebruiken maar die groene zijn echt ONMOGELIJK om nog aan te komen. Compleet kansloos. Ik heb er net genoeg voor de voor- en achterkant en de push-kant van de radiator.
Dus tussen de rads komen deze jongens.

Niet veel later ben ik aan het betere spuitwerk begonnen. De voorkant, de achterkant en de binnenkant. Het is niet echt bedoeld om een fantastische mooie paintjob te verrichten, maar meer om te zorgen dat er geen grijs meer te zien is of wat voor andere kleur dan ook. Zwart is wat de klok slaat ivm het contrast.
Uiteraard was een enkele spuitbus niet genoeg voor de hele klus. Ik had niet genoeg voor de tweede laag voor het moederbord paneel. Nou ja dan maar nog een spuitbus halen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog aardig onder de indruk ben van hoeveel ik met een enkele spuitbus heb kunnen doen.

Ik ben lekker bezig dus ik ga nog even door.
Ik zat op dit moment te wachten op twee pakketjes met waterkoeling hardware.
Dus in de tussentijd had ik tijd zat voor....
Fan-testing-day met Hukkel!!!

Ik had al de voorste 5 fans getest en voorzien van sleeving. Maar er lag nog een aardig stapeltje. Dus aan de slag! Eerst testen, dan sleeven en niet te vergeten de witte connectors vervangen door zwarte ookal zie je daar straks geen hol meer van. Het gaat om het idee.
Ik heb ook een paar onzichtbare Gentle Typhoons. tenminste je ziet ze natuurlijk wel, maar niet meer nadat ik ze heb gemonteerd!

Ik wilde eigenlijk volledig Enermax gebruiken maar die groene zijn echt ONMOGELIJK om nog aan te komen. Compleet kansloos. Ik heb er net genoeg voor de voor- en achterkant en de push-kant van de radiator.
Dus tussen de rads komen deze jongens.

Niet veel later ben ik aan het betere spuitwerk begonnen. De voorkant, de achterkant en de binnenkant. Het is niet echt bedoeld om een fantastische mooie paintjob te verrichten, maar meer om te zorgen dat er geen grijs meer te zien is of wat voor andere kleur dan ook. Zwart is wat de klok slaat ivm het contrast.
Uiteraard was een enkele spuitbus niet genoeg voor de hele klus. Ik had niet genoeg voor de tweede laag voor het moederbord paneel. Nou ja dan maar nog een spuitbus halen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog aardig onder de indruk ben van hoeveel ik met een enkele spuitbus heb kunnen doen.

Nog meer zeggen jullie? Nou dan ga ik toch even door.
Ik heb een tweede shipment ontvangen van EKWB. Door een miscommunicatie was er bij de eerste verzending iets mis gegaan. Ik heb het verkeerde netjes terug gestuurd en na een tijd de juiste items ontvangen. Ik ben meteen erin gedoken, lekker uitpakken en dan aan de slag!
In dit pakket zaten de nieuwe type fittings van 90 graden en 45 graden, de destijds net uitgekomen fittings voor hardline tubing met een buitendiameter van 12mm. Ook twee nieuwe typen PE radiatoren van 4 cm dik. Nu passen er wel twee naast elkaar! En tot mijn grote schaamte ook twee plexi bevestigingsplaatjes voor de D5 tops.....die eerste had ik kapot gemaakt door de schroeven te hard aan te draaien. Tja... je komt uit een ei of niet.
Ik heb de radiator standaarden moeten modificeren om de in- en uitgangen naar de juiste plek te krijgen. Dit was echt heel erg nodig ivm het gebrek aan ruimte. Niet de mooiste oplossing, maar wel de meest praktische in dit geval.
Ik moet twee houders gaan fabriceren voor de pompen met de tops. Dan kan ik ze gewoon rechtop neerzetten zoals in de foto. Wederom ivm het tekort aan ruimte. Anders krijg ik de aansluitingen nooit gedaan zonder 10.000 euro aan fittingen uit te gaan geven. Is ook niet echt goed voor de flow van de vloeistof.
Ik kan niet meer werk aan de pedestal verrichten tot ik de grills heb en het andere grote pakket met daarin heel erg veel fillports en T-fittings.
Mijn pedestal was toch kleiner dan ik gedacht had
Alles past maar net aan.

Voordat ik over ga op de volgende update wil ik even kort de vriendelijke mensen van EKWB bedanken. Ze hebben me echt heel erg geholpen in dit project met hun hardware. Ik ben echt zwaar vereerd dat ze een project van mij hebben willen sponsoren.
Wederom heel erg bedankt Peter voor al je hulp terwijl je ivm ziekte van iemand anders ook nog een baan aan het overnemen was. Echt helemaal top!

http://www.ekwb.com/shop/
Ik heb een tweede shipment ontvangen van EKWB. Door een miscommunicatie was er bij de eerste verzending iets mis gegaan. Ik heb het verkeerde netjes terug gestuurd en na een tijd de juiste items ontvangen. Ik ben meteen erin gedoken, lekker uitpakken en dan aan de slag!
In dit pakket zaten de nieuwe type fittings van 90 graden en 45 graden, de destijds net uitgekomen fittings voor hardline tubing met een buitendiameter van 12mm. Ook twee nieuwe typen PE radiatoren van 4 cm dik. Nu passen er wel twee naast elkaar! En tot mijn grote schaamte ook twee plexi bevestigingsplaatjes voor de D5 tops.....die eerste had ik kapot gemaakt door de schroeven te hard aan te draaien. Tja... je komt uit een ei of niet.
Ik heb de radiator standaarden moeten modificeren om de in- en uitgangen naar de juiste plek te krijgen. Dit was echt heel erg nodig ivm het gebrek aan ruimte. Niet de mooiste oplossing, maar wel de meest praktische in dit geval.
Ik moet twee houders gaan fabriceren voor de pompen met de tops. Dan kan ik ze gewoon rechtop neerzetten zoals in de foto. Wederom ivm het tekort aan ruimte. Anders krijg ik de aansluitingen nooit gedaan zonder 10.000 euro aan fittingen uit te gaan geven. Is ook niet echt goed voor de flow van de vloeistof.
Ik kan niet meer werk aan de pedestal verrichten tot ik de grills heb en het andere grote pakket met daarin heel erg veel fillports en T-fittings.
Mijn pedestal was toch kleiner dan ik gedacht had

Alles past maar net aan.

Voordat ik over ga op de volgende update wil ik even kort de vriendelijke mensen van EKWB bedanken. Ze hebben me echt heel erg geholpen in dit project met hun hardware. Ik ben echt zwaar vereerd dat ze een project van mij hebben willen sponsoren.
Wederom heel erg bedankt Peter voor al je hulp terwijl je ivm ziekte van iemand anders ook nog een baan aan het overnemen was. Echt helemaal top!

http://www.ekwb.com/shop/
En nog maar een nu de Dollar zo lekker laag staat.
Had weer wat tijd over, nog geen fillports gezien. Maar hiervoor had ik ze niet nodig. De verbindingen op het moederbord zelf. Jottum!
De hoeveelheid fittingen op een enkele moederbord is gewoon gekkenwerk!
Ik wilde persé een soort dubbele laag van verbindengen maken. Diepte zeg maar. En nog kruisend ook.

Had weer wat tijd over, nog geen fillports gezien. Maar hiervoor had ik ze niet nodig. De verbindingen op het moederbord zelf. Jottum!
De hoeveelheid fittingen op een enkele moederbord is gewoon gekkenwerk!

Ik wilde persé een soort dubbele laag van verbindengen maken. Diepte zeg maar. En nog kruisend ook.

PIPEMANIA!!!!!!!!!
Ik denk dat als ik ze groen zou spuiten het op een Super Mario Bros level zou lijken xD

Tot zover de verbindingen op het moederbord zelf. De volgende verbindingen zijn tussen deze spaghetti en de rest van de loop door het plafond van de kast. Maar daar heb ik die berg fillports voor nodig grrrr.
Voor de slimmerikken onder ons; ik weet dat de chipset en geheugen loop geen begin of einde heeft. Ik was aan het proberen en passen etc. De kortste verbinding links zal weg gaan en dat wordt het begin en het einde.
Ik denk dat als ik ze groen zou spuiten het op een Super Mario Bros level zou lijken xD

Tot zover de verbindingen op het moederbord zelf. De volgende verbindingen zijn tussen deze spaghetti en de rest van de loop door het plafond van de kast. Maar daar heb ik die berg fillports voor nodig grrrr.
Voor de slimmerikken onder ons; ik weet dat de chipset en geheugen loop geen begin of einde heeft. Ik was aan het proberen en passen etc. De kortste verbinding links zal weg gaan en dat wordt het begin en het einde.
donders mooi ding ben heel benieuwd naar het eind resultaat !
je bent wel een meester plexi bewerken of niet
Heb die supermicro altijd fijne plankjes gevonden(heb er zelf ook 1 maar dan dual proc).
keep up the good work !
Heb die supermicro altijd fijne plankjes gevonden(heb er zelf ook 1 maar dan dual proc).
keep up the good work !
Dus jij hebt al die groene Enermax Vegas ingekocht! 
Kon ze zelf ook nergens meer vinden...heb nu maar gesettled met een paar Vegas trio's (niet een idee voor jou? Trio is ook op 100% groen in te stellen).
Kon ze zelf ook nergens meer vinden...heb nu maar gesettled met een paar Vegas trio's (niet een idee voor jou? Trio is ook op 100% groen in te stellen).
Kiwi !
w.a.u.w.
als je hem vult met water, wil je dan AUB een filmpje maken?
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Holy shit. Dit is bruut geweld
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Even een tip: Als je graag veel- en grote foto's wil plaatsen gebruik dan geen imageschack, dat zorgt alleen maar voor lange/trage laad tijden.
Dan kan je beter een dropbox account aanmaken en daarvan de public folder gebruiken voor het delen van je foto's.
Ontopic: Ik vind de manier waarop je je loop opgezet hebt eerlijkgezegd een beetje jammer en afbreuk doen aan de rest van de mod. De loop is zo erg rommelig en niet echt fraai. Ik zou proberen wat meer met bochten te werken en al je buizen haaks op elkaar- in plaats van kris kras schuin proberen te plaatsen. Kijk bijvoorbeeld maar eens goed naar de mods van kier.
Verder nog een tip wat betreft het spuitwerk: Probeer niet te gretig te zijn. Daarmee bedoel ik dat je je verf niet in 1 keer dekkend moet willen krijgen, dan krijg je gewoon geen mooi resultaat, sinaasappelhuid, meer kans op vuil in je laklaag vanwege de lange droogtijd en verschillende diktes. Je kan beter gewoon je tijd nemen en in meerdere dunne lagen werken.
Ik weet het, het klinkt wat negatief in vergelijking met alle anderen, maar in de tijd dat ik zelf nog fanatiek aan het casemodden was heb ik van de wat negatievere posts (ik zie het zelf overigens als opbouwende kritiek) het meest geleerd.
En om ook nog maar even een meer positieve draai aan mijn post te geven: Je plexiglas panelen en de montagewijze van de reservoirs zien er gelikt uit!
Dan kan je beter een dropbox account aanmaken en daarvan de public folder gebruiken voor het delen van je foto's.
Ontopic: Ik vind de manier waarop je je loop opgezet hebt eerlijkgezegd een beetje jammer en afbreuk doen aan de rest van de mod. De loop is zo erg rommelig en niet echt fraai. Ik zou proberen wat meer met bochten te werken en al je buizen haaks op elkaar- in plaats van kris kras schuin proberen te plaatsen. Kijk bijvoorbeeld maar eens goed naar de mods van kier.
Verder nog een tip wat betreft het spuitwerk: Probeer niet te gretig te zijn. Daarmee bedoel ik dat je je verf niet in 1 keer dekkend moet willen krijgen, dan krijg je gewoon geen mooi resultaat, sinaasappelhuid, meer kans op vuil in je laklaag vanwege de lange droogtijd en verschillende diktes. Je kan beter gewoon je tijd nemen en in meerdere dunne lagen werken.
Ik weet het, het klinkt wat negatief in vergelijking met alle anderen, maar in de tijd dat ik zelf nog fanatiek aan het casemodden was heb ik van de wat negatievere posts (ik zie het zelf overigens als opbouwende kritiek) het meest geleerd.
En om ook nog maar even een meer positieve draai aan mijn post te geven: Je plexiglas panelen en de montagewijze van de reservoirs zien er gelikt uit!
Dank je voor je positieve reactieCasejunky schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:48:
donders mooi ding ben heel benieuwd naar het eind resultaat !
keep up the good work !
ha nou een meester zou ik mezelf niet noemen. Maar ik wil er wel steeds meer mee werken op een creatieve manier. Waar het past uiteraard.
Nee niet gekocht. Ze zijn nergens meer te krijgen. Mijn contact bij Enermax is daar de oude stoffige ruimten in gegaan op zoek naar oude demomodellen. Dus daar komen ze vandaanX-Kiwi schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:31:
Dus jij hebt al die groene Enermax Vegas ingekocht!
Trios was een optie. Alleen die is EOL. Dus alleen nog oude voorraden aanwezig. En dan zul je zien dat die net niet voldoende te krijgen zijn.
Nou ik ga hem niet vullen met waterFordox schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:03:
w.a.u.w.
Maar ik begrijp wat je bedoeld.
Ik ben nog niet zo bedreven met video bewerking. Maar je hebt gelijk dat ik het zou moeten doen. Zou vast een mooi beeld geven helemaal vertraagd.
Dank je voor je top reactie
Dank je wel. Ik hoop dat je het eindresultaat ook mooi gaat vinden.
Thanks! Ik hoop dat het qua prestaties bruut geweld gaat worden!
Hoi Floriske. Ja ik begin dit ook een beetje beu te worden. Door veranderingen bij Imageshack zijn allemaal foto's die ooit goed verkleind waren nu ineens weer joekelig groot. Echt heel erg irritant. Halve worklogs gaan naar de haaien zo.floriske.nl schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:18:
Even een tip: Als je graag veel- en grote foto's wil plaatsen gebruik dan geen imageschack, dat zorgt alleen maar voor lange/trage laad tijden.
Misschien moet ik maar eens overstappen naar een andere manier.
Tja mijn loop. Ookal vind ik de loops van Richard erg mooi is het helemaal zijn stijl. Waar hij absoluut niet houdt van gebogen plexi buizen vind ik het juist mooi en een kwaliteit. Ook zou ik een vermogen kwijt zijn aan fittingen als ik dat zou willen. En ondanks dat EKWB dit project sponsort hebben ook zij grenzen aan hun gulheid (en terecht). Ik ga het eerst zo proberen. Misschien vind ik het achteraf toch niet zo mooi. Dan pas ik dat aan in V2.0
Maar goed, het is misschien ook een kwestie van smaak.
Wat betreft de verf. Ik heb de kast eerst geschuurd, netjes schoongemaakt en ontvet en daadwerkelijk ook meerdere dunne laagjes verf gespoten. Dus er zit een vrij nette laag verf op. Alleen is het niet zo gedaan dat het een showlaag is. Want zoals ik al aan gaf dient deze laag puur om een zwarte achtergrond te krijgen. Over de voor-, achter- en bovenkant komt de boog heen. Onder de kast komt de pedestal. In de kast komen plexi delen (die worden ook weer zwart gespoten in volgende updates). Dus de hoeveelheid die je uiteindelijk zult zien is vrij gering.
Dank je wel voor je reactie
Ik volg je cm ook al een tijdje, ziet er allemaal interessant uit! vooral met het doel waar die voor gebouwd word!
Kleine tip die nog niet voor was gekomen bij het spuiten van je kast. vul je wasbak met heet water en zet daar je spuit bus in voor 30 Min, dan word de verf wat dunner en spuit het 10x makkelijker en mooier op de delen!
Succes met je build!
Kleine tip die nog niet voor was gekomen bij het spuiten van je kast. vul je wasbak met heet water en zet daar je spuit bus in voor 30 Min, dan word de verf wat dunner en spuit het 10x makkelijker en mooier op de delen!
Succes met je build!
8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop
Dank je wel!HengelNL schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:27:
Ik volg je cm ook al een tijdje, ziet er allemaal interessant uit! vooral met het doel waar die voor gebouwd word!
Succes met je build!
Ik zal er om denken de volgende keer
Wat landde er op mijn deurmat vanuit zonnig Portugal???
Een pakketje van mijn favoriete Portugees; Ricardoooooooooooooooooo van Coldzero.
Hij heeft in de stijl van mijn andere project zwart met groene grills gemaakt in een XXL versie. Paste net in zijn lasercutter haha
Ik had hier het folie er nog niet eens vanaf gehaald. Want het groen is heerlijk knallend als dat eraf is.
Het is niet UV groen. De fans gaan zorgen voor het groen hier.
Uiteraard heeft hij de bijbehorende stoffilters erbij geleverd. True Coldzero stijl.
Maar daarmee waren we er nog niet.
Wederom een prachtige illuminated midplate, maar deze keer met een custom bovenlaag met het Supermicro logo erin.
Gaat een mooi effect geven.
Als laatste gewoon ook nog LED strips geleverd. Hij levert LED strips die je op een fan connector kan plaatsen. Ideaal. Geen dikke lelijke molex connectors en ze gaan ook gewoon op een fancontroller, daarmee kun je ze zelfs dimmen. Wat wil je nog meer?
Minder praten, meer foto's!

Ik wil heel graag Ricardo bedanken voor deze sponsoring.
Wederom zijn de producten weer van super kwaliteit.
Ik voel me vereerd dat je me nu al voor een 2e keer wilde sponsoren met een project

www.coldzero.eu
Een pakketje van mijn favoriete Portugees; Ricardoooooooooooooooooo van Coldzero.
Hij heeft in de stijl van mijn andere project zwart met groene grills gemaakt in een XXL versie. Paste net in zijn lasercutter haha
Ik had hier het folie er nog niet eens vanaf gehaald. Want het groen is heerlijk knallend als dat eraf is.
Het is niet UV groen. De fans gaan zorgen voor het groen hier.
Uiteraard heeft hij de bijbehorende stoffilters erbij geleverd. True Coldzero stijl.
Maar daarmee waren we er nog niet.
Wederom een prachtige illuminated midplate, maar deze keer met een custom bovenlaag met het Supermicro logo erin.
Gaat een mooi effect geven.
Als laatste gewoon ook nog LED strips geleverd. Hij levert LED strips die je op een fan connector kan plaatsen. Ideaal. Geen dikke lelijke molex connectors en ze gaan ook gewoon op een fancontroller, daarmee kun je ze zelfs dimmen. Wat wil je nog meer?
Minder praten, meer foto's!

Ik wil heel graag Ricardo bedanken voor deze sponsoring.
Wederom zijn de producten weer van super kwaliteit.
Ik voel me vereerd dat je me nu al voor een 2e keer wilde sponsoren met een project

www.coldzero.eu
Dat gevoel als je spullen hebt ontvangen en je kunt lekker gaan bouwen. Echt heerlijk.
Eerst de boog voorzien van de grills.
Ook de fans erop. Ik heb voor de onderste twee fans 10cm fan extensions gemaakt (en gesleeved uiteraard). Voor en achter een aparte PCB met 6 fan aansluitingen op een molex.
De UV led strip kabels ingekort.
En als laatste die strips op het PCB aangesloten.
Nu nog een raam voor bovenin en hij is klaar. JOTTUM!

Eerst de boog voorzien van de grills.
Ook de fans erop. Ik heb voor de onderste twee fans 10cm fan extensions gemaakt (en gesleeved uiteraard). Voor en achter een aparte PCB met 6 fan aansluitingen op een molex.
De UV led strip kabels ingekort.
En als laatste die strips op het PCB aangesloten.
Nu nog een raam voor bovenin en hij is klaar. JOTTUM!

En dan kun je het niet laten he. Dan wil je het werkend zien, al is het maar 1 deel van het geheel.
Molex kabel gemaakt voor in de top naar beiden PCBs, test PSU erop aangesloten. En toen.... gewoon 10 minuten zitten kijken..... Ik vind dit zo stoer qua look. Sorry dat ik zo zit te kwijlen over iets dat ik zelf heb gemaakt. Maar dit is precies wat ik wilde.
Zullen we samen kijken?...

Molex kabel gemaakt voor in de top naar beiden PCBs, test PSU erop aangesloten. En toen.... gewoon 10 minuten zitten kijken..... Ik vind dit zo stoer qua look. Sorry dat ik zo zit te kwijlen over iets dat ik zelf heb gemaakt. Maar dit is precies wat ik wilde.

ik zie ik zie wat jij niet ziet en het iiiiiiiis groen!
Mooi werk, erg benieuwt naar het eind resultaat.
Body mods don't determine skill
Tim, MOAR!! FEED US WITH YOUR AWESOMENESS!! Ik moet binnenkort ook maar eens komen kwijlen over iets wat jij gemaakt hebt
Booaaaaaaaaaahhhhhhhhh Awesome! Heerlijke kleurtjes
howly shit! dit zouden wij op het werk wel kunnen gebruiken
kunnen er niet eens normaal op cad tekenen maar volgens mij zou dat hiermee wel lukken!
Haha zo herkenbaar, mooi om te horen dat ik niet de enige ben die geilt op z'n eigen bouwselsHukkel80 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:29:
En dan kun je het niet laten he. Dan wil je het werkend zien, al is het maar 1 deel van het geheel.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Haha. Wat moet ik mij hierbij indenken???Meelobee schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:35:
[...]
Haha zo herkenbaar, mooi om te horen dat ik niet de enige ben die geilt op z'n eigen bouwsels

gast dat is echt ziekelijk mooi
dat zwart met groen moest me gelijk denken aan : The green hornet
Eigenlijk bedoel je zélf ontworpen en in elkaar gezet, als je het mij vraagt. Want tenslotte heb je het één en ander toch uit handen gegeven.)1 Maar desalnietemin blijft het wel erg mooi, en het belangrijkste...je eigen ontwerp. En het is zéker wel een hele brute build. Ik kom hier zeker nog wel een paar keer checken hoe het proces vordert. Ga zo door.Hukkel80 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:29:
. Sorry dat ik zo zit te kwijlen over iets dat ik zelf heb gemaakt. Maar dit is precies wat ik wilde.
)1 Het is niet bedoelt om je werk af te zeiken hoor.
Dus nogmaals, het is vooral niet om je af te zeiken,. maar meer iets waarover ik tegenover mezelf erg zeikerig ben.
[ Voor 45% gewijzigd door Phaerion op 07-03-2014 05:02 ]
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Demn son where did you find thiiiiis?
Oohja , staat in me achtertuin
Ik vind het helemaal mooi!
Oohja , staat in me achtertuin
Dank je wel Bodamnbodamn schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:06:
Wow wat een top update weer! Kutgw!
Dank je wel, ik zorg dat jullie het kunnen gaan zien.Dracyn schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:02:
ik zie ik zie wat jij niet ziet en het iiiiiiiis groen!![]()
Ik zorg dat de koffie bruin is Ian! Kom maar langs.Ianovski schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:28:
Tim, MOAR!! FEED US WITH YOUR AWESOMENESS!! Ik moet binnenkort ook maar eens komen kwijlen over iets wat jij gemaakt hebt
tnx Tim.TimSeve schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:01:
Booaaaaaaaaaahhhhhhhhh Awesome! Heerlijke kleurtjes
haha nou met deze rekenkracht kun je wel lekker renderen hoor. Ligt uiteraard wel aan welke software je gebruikt. Sommige houdt meer van Cuda.firewagon007 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:19:
howly shit! dit zouden wij op het werk wel kunnen gebruikenkunnen er niet eens normaal op cad tekenen maar volgens mij zou dat hiermee wel lukken!
Wij zijn ook maar oude viezerikken MartijnMeelobee schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:35:
[...]
Haha zo herkenbaar, mooi om te horen dat ik niet de enige ben die geilt op z'n eigen bouwsels

Gezonde hormonenFerry H. schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:52:
[...]
Haha. Wat moet ik mij hierbij indenken???![]()
![]()

Dank je wel man. Is echt zo leuk om zulke reacties te lezen.Casejunky schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:35:
gast dat is echt ziekelijk mooi
Tja wat moet ik daar nu op zeggen. Sommige dingen kan ik gewoon niet. En sommige andere dingen kunnen machines beter dan ik. Je zult zien hierna nog dat ik erg veel zelf heb gedaan. Alleen deze twee zaken waren niet aan mij besteed. Uiteindelijk is het nog heel veel werk om juist te berekenen, te passen, te meten, etc. Ik zie het altijd zo; op het conservatorium zitten mensen die beheersen hun instrumenten ultiem, maar of ze ook muziek kunnen schrijven / iets leuks kunnen bedenken. De hitlijsten staan vol met mensen die hun instrument lang niet zo goed beheersen, maar wel de visie hebben en de creativiteit om zelf muziek te maken.Phaerion schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 04:44:
[...]
Eigenlijk bedoel je zélf ontworpen en in elkaar gezet, als je het mij vraagt. Want tenslotte heb je het één en ander toch uit handen gegeven.)1 Maar desalnietemin blijft het wel erg mooi, en het belangrijkste...je eigen ontwerp. En het is zéker wel een hele brute build. Ik kom hier zeker nog wel een paar keer checken hoe het proces vordert. Ga zo door.
)1 Het is niet bedoelt om je werk af te zeiken hoor.Datzelfde heb ik namelijk ook bij die lui van Orange County Shoppers wanneer ze van alles uitbesteden, zoals het maken van frames, velgen en voorvorken. Uitbesteed is 'niet zelf gemaakt.' Het lijkt maar een nuance verschil, maar voor iemand die graag zélf sleutelt, zoals ik, is dat wél een belangrijk punt. Want A: heb ik dan zelf niet meer de volledige controle over het proces, en B:dan moet ik een ander bedanken voor mijn eigen build. En voor mezelf weet ik dan wel dat ik het niet helemaal zelf heb gemaakt. Dat is voor mij dus wel een beetje een punt waarbij ik zelf ook heel erg twijfel tussen, erg mooi strak werk gemaakt onder een cnc, of zelf lopen knutselen, met het risico dat het nog een keer over moet, en het niet helemaal machinaal strak oogt.
Dus nogmaals, het is vooral niet om je af te zeiken,. maar meer iets waarover ik tegenover mezelf erg zeikerig ben.
Bedankt man! hahaWacky Weed schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:15:
Demn son where did you find thiiiiis?
Oohja , staat in me achtertuin![]()
Ik had weer eens wat tijd om er verder aan te werken.
Lekker paar dagen vrij gehad (destijds).
Vrijdag, zaterdag en vanmorgen.
En het weekend is nog niet voorbij
Wat foto's van een doos met spul dat ik besteld had. Fittings, slangen, bergen met fillports en ik moet er nog veel meer krijgen! Dikke backorder.

Nu verder met werk dat gedaan moet worden. Omdat ik een aantal fillports ontvangen had kon ik eindelijk met wat werk aan de bovenkant aan de slag. Alle 4 de kanalen met koelvloeistof lopen "door de zolder"
Maar eeeerst.....even schaken?

Ik heb mijn dremel door 3 lagen metaal moeten laten gaan (dwars door de PSU kamer) om een weg te creëren waardoor de slangen van boven naar onderen konden gaan volledig uit het zicht.

AHA daar waren die kruisjes dus voor. 20mm gaten voor de fillports!

Vier gaten aan beide kanten. Inclusief gaten op dezelfde plek in het plexi plafond

Lekker paar dagen vrij gehad (destijds).
Vrijdag, zaterdag en vanmorgen.
En het weekend is nog niet voorbij
Wat foto's van een doos met spul dat ik besteld had. Fittings, slangen, bergen met fillports en ik moet er nog veel meer krijgen! Dikke backorder.

Nu verder met werk dat gedaan moet worden. Omdat ik een aantal fillports ontvangen had kon ik eindelijk met wat werk aan de bovenkant aan de slag. Alle 4 de kanalen met koelvloeistof lopen "door de zolder"
Maar eeeerst.....even schaken?

Ik heb mijn dremel door 3 lagen metaal moeten laten gaan (dwars door de PSU kamer) om een weg te creëren waardoor de slangen van boven naar onderen konden gaan volledig uit het zicht.

AHA daar waren die kruisjes dus voor. 20mm gaten voor de fillports!

Vier gaten aan beide kanten. Inclusief gaten op dezelfde plek in het plexi plafond

Tijd om het plafond te voorzien van een zwarte laagje verf. Dat geeft de binnenkant een stuk strakkere look dan de standaard server kast met allemaal gaten en sleuven erin. Op deze foto's probeerde ik de bovenkant te voorzien van een patroon, maar dat heb ik uiteindelijk opnieuw gedaan en dan helemaal strak zwart. Ik vond het een niet geslaagd experiment.

En nog meer schaken!

Oh nee wacht, meer gaten.
Deze keer de kunststof kap die standaard over de kast heen zit. Hier zie je helemaal niets meer van als de boog er overheen zit.
Het idee is om 4 lange rechte, parallel geplaatste buizen over de bovenkant te laten lopen onder de boog waar een raam in komt.
Hier heb ik er twee geplaatst voor het idee. Alleen zal uiteindelijk het midden van de buizen zichtbaar zijn en voorzien van UV strips aan weerszijden. Dit icm de UV reactieve vloeistof.

En nog meer schaken!

Oh nee wacht, meer gaten.
Deze keer de kunststof kap die standaard over de kast heen zit. Hier zie je helemaal niets meer van als de boog er overheen zit.
Het idee is om 4 lange rechte, parallel geplaatste buizen over de bovenkant te laten lopen onder de boog waar een raam in komt.
Hier heb ik er twee geplaatst voor het idee. Alleen zal uiteindelijk het midden van de buizen zichtbaar zijn en voorzien van UV strips aan weerszijden. Dit icm de UV reactieve vloeistof.

Dus ik was lekker bezig updates te plaatsen tot ik erachter kwam dat ik de volgende foto's nog helemaal niet had laten zien omdat ik zat te wachten op de banner die mijn goede vriend Ian voor me aan het maken was.
Daarom zijn de volgende foto's dus zo oud
Hier is het dan. Een pakket van Aquacomputer met een mooi kortingsbedrag. De AQ5, 2 MPS sensoren, een paar kabels en splitters, een zwart fontje, een 20mm gatenboor.
Sinds ik 4 processoren van 1.500 Dollar per stuk aan het draaien ga dacht ik dat het wellicht een goed idee zou zijn om een systeem te hebben dat voor mij de vitale waarden in de gaten zou houden. In het hart van alles dus een Aquaero 5, het topmodel (van dat moment). Ik heb hem inmiddels mogen inruilen voor een Aquaero 6 omdat de verpakking nog ongeopend was
Deze Aquaero systemen zijn standalone en monitoren zoveel waarden als je erin gepropt krijgt. In dit systeen van beide loops de flow snelheid en de temperatuur afzonderlijk. In het systeem kun je maximale waarden vastzetten, als het systeem daar boven of onder gaat kan hij een alarm af laten gaan of zelfs het hele systeem uitzetten. Hiernaast gaat hij ook alle fans in de onderzijde van de bouw voorzien van stroom.
Foto's zeggen meer dan 1.000 woorden.

Ik wil heel erg graag Aquacomputer bedanken voor de goede korting die ik ontvangen heb. Heel erg bedankt voor het geloof in dit project en mijn werk. And specifiek Sven die ongeveer 1,5 miljoen vragen beantwoord heeft van mij.

Aqua Computer Webshop
Daarom zijn de volgende foto's dus zo oud

Hier is het dan. Een pakket van Aquacomputer met een mooi kortingsbedrag. De AQ5, 2 MPS sensoren, een paar kabels en splitters, een zwart fontje, een 20mm gatenboor.
Sinds ik 4 processoren van 1.500 Dollar per stuk aan het draaien ga dacht ik dat het wellicht een goed idee zou zijn om een systeem te hebben dat voor mij de vitale waarden in de gaten zou houden. In het hart van alles dus een Aquaero 5, het topmodel (van dat moment). Ik heb hem inmiddels mogen inruilen voor een Aquaero 6 omdat de verpakking nog ongeopend was
Foto's zeggen meer dan 1.000 woorden.

Ik wil heel erg graag Aquacomputer bedanken voor de goede korting die ik ontvangen heb. Heel erg bedankt voor het geloof in dit project en mijn werk. And specifiek Sven die ongeveer 1,5 miljoen vragen beantwoord heeft van mij.

Aqua Computer Webshop
Tijd voor een update met allemaal kliekjes 
Allemaal kleine dingen die ik gedaan heb de afgelopen dagen. Dingetje hier, dingetje daar terwijl ik zat te wachten op onderdelen.
Laten we beginnen met de reservoir houder. Ik heb dit deel ontworpen (als je het al zo mag noemen) om een soort van diepte te creëren. Maar hiernaast ook iets waarin ik slangen en bedrading kan verwerken en vooral aan het oog te ontnemen. Links en rechts 2 in en uitgangen voor vloeistof. Een paar kleine openingen voor bedrading. Primer erop. Klaar voor een laagje zwart.

Volgende stap; het monteren van de fantastische Coldzero grills in de pedestal. Zelfde formaat hexx als de voor- en achterkant. Ik hou ervan!

Laatste deel voor deze update: die bedrading voor fans is echt freaking overal. Tijd om die eens bij elkaar te houden.

Allemaal kleine dingen die ik gedaan heb de afgelopen dagen. Dingetje hier, dingetje daar terwijl ik zat te wachten op onderdelen.
Laten we beginnen met de reservoir houder. Ik heb dit deel ontworpen (als je het al zo mag noemen) om een soort van diepte te creëren. Maar hiernaast ook iets waarin ik slangen en bedrading kan verwerken en vooral aan het oog te ontnemen. Links en rechts 2 in en uitgangen voor vloeistof. Een paar kleine openingen voor bedrading. Primer erop. Klaar voor een laagje zwart.

Volgende stap; het monteren van de fantastische Coldzero grills in de pedestal. Zelfde formaat hexx als de voor- en achterkant. Ik hou ervan!

Laatste deel voor deze update: die bedrading voor fans is echt freaking overal. Tijd om die eens bij elkaar te houden.

Wat een beest van een build... Erg Vet, ik ben ook echt benieuwd hoe de loops eruit komen te zien.
Wel balen dat veel foto's niet laden. Maar ik hoop dat je de komende tijd er lekker veel aan kunt zitten!
KUTGW
Wel balen dat veel foto's niet laden. Maar ik hoop dat je de komende tijd er lekker veel aan kunt zitten!
KUTGW
Dit ziet er wellicht wat vreemd uit. De vorige keer heb ik al de hardware van Aquacomputer laten zien. Ik heb zitten denken waar ik precies de MPS sensoren in dit project moet gaan laten. Ik bedoel ik wil het bovendeel van de kast zo clean mogelijk eruit laten zien. Ondanks dat de pedestal al behoorlijk vol is wil ik daar zoveel mogelijk weg moffelen, uit het zicht. Dus ik heb besloten de pompen iets hoger te plaatsen dan op de grond, dan kunnen er kabels onderdoor, de leidingen onderdoor en de MPS sensors passen eronder. Zo heb ik ook geprobeerd het probleem te tackelen dat ik de kraantjes op het laagste punt in de bouw moet hebben. Nu zitten de sensoren ook zeer dicht op de Aquaero. Dus de bedrading daar blijft ook volledig uit het zicht.
BTW de foto's zijn van een mock-up. De onderdelen zijn later opnieuw geplaatst allemaal op de juiste plek.
[IMG]http://img585.imageshack.us/img585/8959/o7io.jpg
[IMG]http://img802.imageshack.us/img802/5231/xak8.jpg
[IMG]http://img713.imageshack.us/img713/193/aa74.jpg
[IMG]http://img818.imageshack.us/img818/3483/d66d.jpg
[IMG]http://img62.imageshack.us/img62/8416/s58c.jpg
[IMG]http://img27.imageshack.us/img27/6972/d8f8.jpg
[IMG]http://img856.imageshack.us/img856/9600/awyn.jpg
Ik heb een pakketje ontvangen met spullen die ik eerder al besteld had. Ik had nog wat EKWB fittings nodig voor de plexi pijpen, wat 90 graden bochten, nog wat fittings en een Bitspower green LED board waar ik individuele LEDs aan vast kan maken. Behoorlijk wat.
[IMG]http://img440.imageshack.us/img440/5624/kki1.jpg
Vervolgens de moederbord plaats geschuurd, in de primer gezet en in de verf.
[IMG]http://img11.imageshack.us/img11/1573/m29o.jpg
In de tussentijd heb ik superveel hulp gehad van James (Phame). Ik zit al maanden te wachten op een bestelling van Aquatuning Duitsland met 16 fillports. Ze zitten er een potje van te maken. Uiteindelijk krijg je wat, zitten er maar 5 fillport bij. James heeft me geholpen en 20 zwart gecoate fillports geregeld. James, you bloody rock!
Hiernaast heb ik een pakketje ontvangen van E22. Ik had stukken nodig van 1 meter lang en hij is de enige die dit levert. Ookal was hij zelf overgestapt op stukken van 50cm regelde hij nog een batch van 1 meter per stuk. Thanks Nate!
Na deze pakketjes kon ik eindelijk verder met de bovenkant; de 4 lange buizen die over de top heen lopen.
[IMG]http://img404.imageshack.us/img404/2359/5r4h.jpg
[IMG]http://img42.imageshack.us/img42/3062/4n9h.jpg
[IMG]http://img703.imageshack.us/img703/6022/qk7v.jpg
[IMG]http://img707.imageshack.us/img707/341/qsyp.jpg
[IMG]http://img13.imageshack.us/img13/1503/wu4q.jpg
[IMG]http://img46.imageshack.us/img46/5986/mi5f.jpg
[IMG]http://img801.imageshack.us/img801/4273/hbgy.jpg
[IMG]http://img600.imageshack.us/img600/6933/pbne.jpg
[IMG]http://img842.imageshack.us/img842/492/zjoo.jpg
[IMG]http://img28.imageshack.us/img28/9923/nokz.jpg
PS sorry voor de waardeloze foto's. Het licht hier is om te janken. Binnenkort hopelijk beter licht op de kamer.
BTW de foto's zijn van een mock-up. De onderdelen zijn later opnieuw geplaatst allemaal op de juiste plek.
[IMG]http://img585.imageshack.us/img585/8959/o7io.jpg
[IMG]http://img802.imageshack.us/img802/5231/xak8.jpg
[IMG]http://img713.imageshack.us/img713/193/aa74.jpg
[IMG]http://img818.imageshack.us/img818/3483/d66d.jpg
[IMG]http://img62.imageshack.us/img62/8416/s58c.jpg
[IMG]http://img27.imageshack.us/img27/6972/d8f8.jpg
[IMG]http://img856.imageshack.us/img856/9600/awyn.jpg
Ik heb een pakketje ontvangen met spullen die ik eerder al besteld had. Ik had nog wat EKWB fittings nodig voor de plexi pijpen, wat 90 graden bochten, nog wat fittings en een Bitspower green LED board waar ik individuele LEDs aan vast kan maken. Behoorlijk wat.
[IMG]http://img440.imageshack.us/img440/5624/kki1.jpg
Vervolgens de moederbord plaats geschuurd, in de primer gezet en in de verf.
[IMG]http://img11.imageshack.us/img11/1573/m29o.jpg
In de tussentijd heb ik superveel hulp gehad van James (Phame). Ik zit al maanden te wachten op een bestelling van Aquatuning Duitsland met 16 fillports. Ze zitten er een potje van te maken. Uiteindelijk krijg je wat, zitten er maar 5 fillport bij. James heeft me geholpen en 20 zwart gecoate fillports geregeld. James, you bloody rock!
Hiernaast heb ik een pakketje ontvangen van E22. Ik had stukken nodig van 1 meter lang en hij is de enige die dit levert. Ookal was hij zelf overgestapt op stukken van 50cm regelde hij nog een batch van 1 meter per stuk. Thanks Nate!
Na deze pakketjes kon ik eindelijk verder met de bovenkant; de 4 lange buizen die over de top heen lopen.
[IMG]http://img404.imageshack.us/img404/2359/5r4h.jpg
[IMG]http://img42.imageshack.us/img42/3062/4n9h.jpg
[IMG]http://img703.imageshack.us/img703/6022/qk7v.jpg
[IMG]http://img707.imageshack.us/img707/341/qsyp.jpg
[IMG]http://img13.imageshack.us/img13/1503/wu4q.jpg
[IMG]http://img46.imageshack.us/img46/5986/mi5f.jpg
[IMG]http://img801.imageshack.us/img801/4273/hbgy.jpg
[IMG]http://img600.imageshack.us/img600/6933/pbne.jpg
[IMG]http://img842.imageshack.us/img842/492/zjoo.jpg
[IMG]http://img28.imageshack.us/img28/9923/nokz.jpg
PS sorry voor de waardeloze foto's. Het licht hier is om te janken. Binnenkort hopelijk beter licht op de kamer.
[ Voor 2% gewijzigd door _ferry_ op 23-06-2014 20:15 . Reden: veul te grote afbeelding ]
Ja alle foto's waren goed en ook goed qua maatvoering.PAPPLE schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:14:
Wat een beest van een build... Erg Vet, ik ben ook echt benieuwd hoe de loops eruit komen te zien.
KUTGW
Toen zijn ze bij Imageshack overgegaan op een nieuwere website indeling ofzo.
En toen ineens waren allemaal foto's van me niet meer verkleind.
Echt super irritant.
En ik heb zoveel online staan, om die allemaal helemaal stuk voor stuk na te gaan duurt eeuwig.
Ik zat hier te wachten op salaris zodat ik voor twee kleine dingen kon betalen die de hele bouw op zaten te houden xD.
Tot dan een paar foto's van de pomp standaarden die ik gefabriceerd hebt om de pompen hoger te laten hangen. Uiteraard wederom met een laagje zwarte verf erop. En de reservoirstandaard nu af met de fillports erin.

Volgende keer heb ik meer om te laten zien
Tot dan een paar foto's van de pomp standaarden die ik gefabriceerd hebt om de pompen hoger te laten hangen. Uiteraard wederom met een laagje zwarte verf erop. En de reservoirstandaard nu af met de fillports erin.

Volgende keer heb ik meer om te laten zien
Tijd om te laten zien waar ik op zat te wachten.
Het zijn "slechts" stickers. Helaas moet er precies een achter de mobo tray cover. Het idee is om er LEDs achter te doen zodat het zichtbaar is in de duisternis. Het liep echter niet zo als gehoopt. :facepalm:
[img=800,600]http://img28.imageshack.us/img28/5629/puil.jpg
[img=800,600]http://img833.imageshack.us/img833/1918/ix3t.jpg
[img=600,800]http://img835.imageshack.us/img835/2105/sgvd.jpg
[img=800,600]http://img571.imageshack.us/img571/5450/99b1.jpg
Minder vertraging had ik met de Aquaero 6 XT. De vriendelijke mensen bij Aquacomputer lieten me de onaangebroken AQ5 ruilen voor de AQ6 met bijbetaling. Dit ding wordt momenteel verkocht al warme broodjes in de USA en is niet makkelijk aan te komen. Ze stuurden mij echter er een op 1 dag nadat ze de AQ5 ontvingen. Tof van ze.
Vreemde is dat je aan de doos niet kan zien dat het een andere is, dus je staat toch even te twijfelen xD
Maar je ziet het meteen aan de achterkant van de nieuwe AQ.
Check dit stukje hardware. Nu kan ik verder met de onderkant van de kast.
[img=800,600]http://img706.imageshack.us/img706/9456/gx0q.jpg
[img=800,600]http://img716.imageshack.us/img716/5950/gbcu.jpg
[img=800,600]http://img28.imageshack.us/img28/9009/gj70.jpg
[img=800,600]http://img15.imageshack.us/img15/8027/qq3p.jpg
[img=800,600]http://img835.imageshack.us/img835/3219/w90x.jpg
[img=800,600]http://img833.imageshack.us/img833/5735/2yc8.jpg
[img=800,600]http://img824.imageshack.us/img824/1046/j4dg.jpg
Het zijn "slechts" stickers. Helaas moet er precies een achter de mobo tray cover. Het idee is om er LEDs achter te doen zodat het zichtbaar is in de duisternis. Het liep echter niet zo als gehoopt. :facepalm:
[img=800,600]http://img28.imageshack.us/img28/5629/puil.jpg
[img=800,600]http://img833.imageshack.us/img833/1918/ix3t.jpg
[img=600,800]http://img835.imageshack.us/img835/2105/sgvd.jpg
[img=800,600]http://img571.imageshack.us/img571/5450/99b1.jpg
Minder vertraging had ik met de Aquaero 6 XT. De vriendelijke mensen bij Aquacomputer lieten me de onaangebroken AQ5 ruilen voor de AQ6 met bijbetaling. Dit ding wordt momenteel verkocht al warme broodjes in de USA en is niet makkelijk aan te komen. Ze stuurden mij echter er een op 1 dag nadat ze de AQ5 ontvingen. Tof van ze.
Vreemde is dat je aan de doos niet kan zien dat het een andere is, dus je staat toch even te twijfelen xD
Maar je ziet het meteen aan de achterkant van de nieuwe AQ.
Check dit stukje hardware. Nu kan ik verder met de onderkant van de kast.
[img=800,600]http://img706.imageshack.us/img706/9456/gx0q.jpg
[img=800,600]http://img716.imageshack.us/img716/5950/gbcu.jpg
[img=800,600]http://img28.imageshack.us/img28/9009/gj70.jpg
[img=800,600]http://img15.imageshack.us/img15/8027/qq3p.jpg
[img=800,600]http://img835.imageshack.us/img835/3219/w90x.jpg
[img=800,600]http://img833.imageshack.us/img833/5735/2yc8.jpg
[img=800,600]http://img824.imageshack.us/img824/1046/j4dg.jpg
[ Voor 2% gewijzigd door _ferry_ op 23-06-2014 20:11 . Reden: veul te grote afbeelding ]
Ik werd even gewezen op deze thread. Wat een hardware porno, geweldig om te zien! Ik kan niet wachten om meer te zien en uiteraard ook het eindresultaat.
Dat pijpen systeem over die CPUs en de spacing tussen de memory lijkt wel heel er toegespitst te zijn op dit ene moederbord. Klopt dat of is er nog iets van interspacing ruimte/tweaking?
Dat pijpen systeem over die CPUs en de spacing tussen de memory lijkt wel heel er toegespitst te zijn op dit ene moederbord. Klopt dat of is er nog iets van interspacing ruimte/tweaking?
I've visited the Mothership @ Cupertino
Na wederom een tijdje wachten heb ik bij een andere shop UV groen plexi besteld. Poging twee om de stickers / logo's toch zichtbaar te maken 
SUCCES!!!
Het heeft een iets gele gloed, maar we zullen zien hoe dit eruit ziet in het donker en met de vloeistoffen in de buizen.

[img=800,600]http://img42.imageshack.us/img42/5115/uknt.jpg
Dit ene stuk zat de hele boel op te houden. Nu het werkt zoals ik wil en op zijn plaats zit kon ik de volgende lagen gaan installeren. Volgende stap; PSU cover en het sleeven van de kabels uit de PSU.
Dit viel niet mee kan ik je vertellen. De lengte van de kabels en de plaatsing van de connectors etc was allemaal voor de originele kast bedoeld en werkt daar perfect op. Maar ja, daar nam ik geen genoegen mee. Soms maak ik mezelf het te moeilijk denk ik weleens.
Eigenlijk heb ik voor dit moederbord slechts 3 8 pin EPS nodig. Maar ik heb er 6 vast aan de voeding zitten en die eraf hakken is ook zo wat. Dus gewoon mee sleeven en daarna maar verstoppen. We doen niet aan half werk hier.

Vervolgens het hele moederbord geplaatst om te zien hoe de kabels uitkwamen etc.
Voor de 24 pin ga ik een verlengkabel maken. Want anders ging dat toch wel een bedroievend verhaal worden qua looks.
Check hoe dicht de connectors bij de PSU zitten. Echt heel erg krap.
NU het zit blijft het daar, niet mee aankomen, afblijven, volgende punt.
SUCCES!!!
Het heeft een iets gele gloed, maar we zullen zien hoe dit eruit ziet in het donker en met de vloeistoffen in de buizen.

[img=800,600]http://img42.imageshack.us/img42/5115/uknt.jpg
Dit ene stuk zat de hele boel op te houden. Nu het werkt zoals ik wil en op zijn plaats zit kon ik de volgende lagen gaan installeren. Volgende stap; PSU cover en het sleeven van de kabels uit de PSU.
Dit viel niet mee kan ik je vertellen. De lengte van de kabels en de plaatsing van de connectors etc was allemaal voor de originele kast bedoeld en werkt daar perfect op. Maar ja, daar nam ik geen genoegen mee. Soms maak ik mezelf het te moeilijk denk ik weleens.
Eigenlijk heb ik voor dit moederbord slechts 3 8 pin EPS nodig. Maar ik heb er 6 vast aan de voeding zitten en die eraf hakken is ook zo wat. Dus gewoon mee sleeven en daarna maar verstoppen. We doen niet aan half werk hier.

Vervolgens het hele moederbord geplaatst om te zien hoe de kabels uitkwamen etc.
Voor de 24 pin ga ik een verlengkabel maken. Want anders ging dat toch wel een bedroievend verhaal worden qua looks.
Check hoe dicht de connectors bij de PSU zitten. Echt heel erg krap.
NU het zit blijft het daar, niet mee aankomen, afblijven, volgende punt.

[ Voor 0% gewijzigd door _ferry_ op 23-06-2014 20:12 . Reden: te grote afbeelding ]
Dank je wel!VisionMaster schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:41:
Ik werd even gewezen op deze thread. Wat een hardware porno, geweldig om te zien! Ik kan niet wachten om meer te zien en uiteraard ook het eindresultaat.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt.
Het zijn standaard CPU koelers en memory koelers.
Ik heb de verbindingen allemaal zelf gemaakt van plexi buizen met fittingen.
Ik wil je graag een antwoord geven, maar snap je vraag niet zo goed
Ik had vandaag geen zin om te gaan sleeven. Dus ik ben nog wat met de linkerkant van de loop aan het prutsen geweest. Ik ben blij met 2 verbindingen, maar ontevreden met 1tje. Die gaat dus anders.
[img=800,600]http://img826.imageshack.us/img826/3087/87bc.jpg
[img=800,600]http://img194.imageshack.us/img194/4731/99jt.jpg
[img=800,600]http://img138.imageshack.us/img138/9259/def7.jpg
[img=800,600]http://img541.imageshack.us/img541/3712/glrm.jpg
[img=800,600]http://img12.imageshack.us/img12/7060/vzis.jpg
[img=800,600]http://img826.imageshack.us/img826/3087/87bc.jpg
[img=800,600]http://img194.imageshack.us/img194/4731/99jt.jpg
[img=800,600]http://img138.imageshack.us/img138/9259/def7.jpg
[img=800,600]http://img541.imageshack.us/img541/3712/glrm.jpg
[img=800,600]http://img12.imageshack.us/img12/7060/vzis.jpg
[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 23-06-2014 20:13 . Reden: veul te grote afbeelding ]
Vervolgens maar eens nog een poging wagen om iets te creëren. Nu van plexi buis ipv slang. Ik moet zeggen dat het een stuk beter is dan eerst, maar toch ben ik nog niet 100% zeker.
De slangen en pijpen MOETEN eindigen waar ze nu zitten in de top om daar de pijpen goed te laten lopen. Ik zal eens zien hoe het eruit ziet als er vloeistof in zit.
[img=800,600]http://img13.imageshack.us/img13/8036/1iq6.jpg
[img=800,600]http://img21.imageshack.us/img21/9650/tyyk.jpg
[img=800,600]http://img20.imageshack.us/img20/686/iffx.jpg
[img=800,600]http://img850.imageshack.us/img850/443/gsvj.jpg
[img=800,600]http://img59.imageshack.us/img59/8278/k62m.jpg
[img=800,600]http://img46.imageshack.us/img46/5209/7035.jpg
Zo, de laatste avonden zitten werken aan de 24 pin verlengkabel. De standaardkabel had een hell geweest om te sleeven, dus voor deze optie gekozen. Het gaat niet eenvoudig worden dit allemaal passend te maken, maar lukken zal het. Ik hoop dat jullie de kleuren combinatie mooi vinden.
[img=800,600]http://img163.imageshack.us/img163/717/iton.jpg
[img=800,600]http://img811.imageshack.us/img811/8964/zrt3.jpg
[img=800,1067]http://img163.imageshack.us/img163/4262/59fo.jpg
PS Mijn camera is aan het overlijden. Ik ga snel een nieuwe halen. Autofocus gaat niet best meer.
De slangen en pijpen MOETEN eindigen waar ze nu zitten in de top om daar de pijpen goed te laten lopen. Ik zal eens zien hoe het eruit ziet als er vloeistof in zit.
[img=800,600]http://img13.imageshack.us/img13/8036/1iq6.jpg
[img=800,600]http://img21.imageshack.us/img21/9650/tyyk.jpg
[img=800,600]http://img20.imageshack.us/img20/686/iffx.jpg
[img=800,600]http://img850.imageshack.us/img850/443/gsvj.jpg
[img=800,600]http://img59.imageshack.us/img59/8278/k62m.jpg
[img=800,600]http://img46.imageshack.us/img46/5209/7035.jpg
Zo, de laatste avonden zitten werken aan de 24 pin verlengkabel. De standaardkabel had een hell geweest om te sleeven, dus voor deze optie gekozen. Het gaat niet eenvoudig worden dit allemaal passend te maken, maar lukken zal het. Ik hoop dat jullie de kleuren combinatie mooi vinden.
[img=800,600]http://img163.imageshack.us/img163/717/iton.jpg
[img=800,600]http://img811.imageshack.us/img811/8964/zrt3.jpg
[img=800,1067]http://img163.imageshack.us/img163/4262/59fo.jpg
PS Mijn camera is aan het overlijden. Ik ga snel een nieuwe halen. Autofocus gaat niet best meer.
[ Voor 2% gewijzigd door _ferry_ op 23-06-2014 20:13 . Reden: veul te grote afbeelding ]
Ben sinds de vorige update weer lekker bezig geweest.
Eerst een molex naar sata power kabel met een dummy 5e draad.

Zo wil ik het gaan doen, ze komen achter de reservoir standaard vandaan.

Ik heb geprobeerd wat foto's te maken van de 24 pin verlengkabel, maar de ruimte is echt zeer beperkt.

Op naar de volgende kabels. De Molex kabels inkorten naar de gewenste lengte. Alle connectors eraf halen die ik niet ga gebruiken.
Uiteindelijk 3 kabels over gehouden. Eentje die omhoog gaat, een dubbele die naar beneden gaat en een die nog maar 1 connector heeft en naar beneden gaat. Allemaal netjes individueel zwart gesleeved.

Volgende; de viking helm!! lol
Alle fittingen zitten erop. Klaar om de slangen te verbinden. Ik heb een sticker op de diverse slangen gedaan om te zien wat waar vandaan kwam en waar het naartoe moet. Anders wordt het misschien een extreem korte loop xD

Eerst een molex naar sata power kabel met een dummy 5e draad.

Zo wil ik het gaan doen, ze komen achter de reservoir standaard vandaan.

Ik heb geprobeerd wat foto's te maken van de 24 pin verlengkabel, maar de ruimte is echt zeer beperkt.

Op naar de volgende kabels. De Molex kabels inkorten naar de gewenste lengte. Alle connectors eraf halen die ik niet ga gebruiken.
Uiteindelijk 3 kabels over gehouden. Eentje die omhoog gaat, een dubbele die naar beneden gaat en een die nog maar 1 connector heeft en naar beneden gaat. Allemaal netjes individueel zwart gesleeved.

Volgende; de viking helm!! lol
Alle fittingen zitten erop. Klaar om de slangen te verbinden. Ik heb een sticker op de diverse slangen gedaan om te zien wat waar vandaan kwam en waar het naartoe moet. Anders wordt het misschien een extreem korte loop xD

Tijd voor een update. Ik heb mijn mouwen opgestroopt en ben eens aan het werk gegaan.
Eerst was het tijd om 3 fankabels te maken. Eerst een voor de GT15s van 4 connectors naar 1 en twee kabels van 2 naar 1 voor de Enermax fans. Uiteraard meteen erop aangesloten en getest. Wel hndig om van tevoren te weten of de kabels goed zijn. Gelukkig waren mijn extensions prima
De Typhoons draaien allemaal netjes en gelijk. Die is klaar voor de Aquaero 6.
#ghettotestpsuftw

En toen ... ik kan hier geen genoeg van krijgen. De grills in combinatie met deze fans. Ik ben er echt gek op. Gecombineerd met het UV groen in de kast straks gaat het er super uit zien.

Vervolgens wilde ik de AQ6 aansluiten, om erachter te komen dat de uitsparing in de kast te smal was.
Ik ga dus die pedestal niet NOG een keer maken hiervoor. Als hij niet past dan los ik het wel anders op.
Dus ik heb een stuk UV groen plexiglas gepakt, de decoupeerzaag, mijn heteluchtpistool en mijn boormachine en ben de schuur in gedoken om vervolgens hiermee naar buiten te komen.

HA niet slecht al zeg ik het zelf. Ik heb ook hierdoor ietsje meer ruimte voor mijn handen in de pedestal.
Hierna heb ik op onverklaarbare wijze een manier gevonden om de pomp setups er beiden in te krijgen zonder hulp van mijn dremel. Ik had al de flowmeters voorzien van bedrading, heb een paar 45 graden connectors toegevoegd aan de mix en twee temperatuur sensoren en voila. Weer een stuk klaar voor de twee loops.
Tjongejonge, al had je de pedestal in je handen gehad voordat er iets in zat had je gedacht "die is enorm zeg". Nu met alles erin is hij propvol en kun je amper ergens bij.

Hier een verzamelfoto van de familie. Alle drie de delen. De boog achterin, de kast op zijn zijkant en de pedestal ervoor. Nu komt het lastigste deel van de bouw. Die 4 slangen aansluiten in de pedestal op een manier dat de kast er nog op past zonder knikken en opstoppingen en lekkages.
Echter super weinig ruimte hiervoor. Ik heb het me weer ouderwets moeilijk gemaakt.
Ik ga waarschijnlijk de kast erop zetten met drie blokken hout ertussen, alles aansluiten en inkorten en dan de kast laten zakken. En bidden dat er geen blok weg glijdt anders heb ik a) veel pijn in mijn armen b) veel pijn in mijn portemonnaie en c) een tyfusbende in deze kamer.

Eerst was het tijd om 3 fankabels te maken. Eerst een voor de GT15s van 4 connectors naar 1 en twee kabels van 2 naar 1 voor de Enermax fans. Uiteraard meteen erop aangesloten en getest. Wel hndig om van tevoren te weten of de kabels goed zijn. Gelukkig waren mijn extensions prima
De Typhoons draaien allemaal netjes en gelijk. Die is klaar voor de Aquaero 6.
#ghettotestpsuftw

En toen ... ik kan hier geen genoeg van krijgen. De grills in combinatie met deze fans. Ik ben er echt gek op. Gecombineerd met het UV groen in de kast straks gaat het er super uit zien.

Vervolgens wilde ik de AQ6 aansluiten, om erachter te komen dat de uitsparing in de kast te smal was.
Ik ga dus die pedestal niet NOG een keer maken hiervoor. Als hij niet past dan los ik het wel anders op.
Dus ik heb een stuk UV groen plexiglas gepakt, de decoupeerzaag, mijn heteluchtpistool en mijn boormachine en ben de schuur in gedoken om vervolgens hiermee naar buiten te komen.

HA niet slecht al zeg ik het zelf. Ik heb ook hierdoor ietsje meer ruimte voor mijn handen in de pedestal.
Hierna heb ik op onverklaarbare wijze een manier gevonden om de pomp setups er beiden in te krijgen zonder hulp van mijn dremel. Ik had al de flowmeters voorzien van bedrading, heb een paar 45 graden connectors toegevoegd aan de mix en twee temperatuur sensoren en voila. Weer een stuk klaar voor de twee loops.
Tjongejonge, al had je de pedestal in je handen gehad voordat er iets in zat had je gedacht "die is enorm zeg". Nu met alles erin is hij propvol en kun je amper ergens bij.

Hier een verzamelfoto van de familie. Alle drie de delen. De boog achterin, de kast op zijn zijkant en de pedestal ervoor. Nu komt het lastigste deel van de bouw. Die 4 slangen aansluiten in de pedestal op een manier dat de kast er nog op past zonder knikken en opstoppingen en lekkages.
Echter super weinig ruimte hiervoor. Ik heb het me weer ouderwets moeilijk gemaakt.
Ik ga waarschijnlijk de kast erop zetten met drie blokken hout ertussen, alles aansluiten en inkorten en dan de kast laten zakken. En bidden dat er geen blok weg glijdt anders heb ik a) veel pijn in mijn armen b) veel pijn in mijn portemonnaie en c) een tyfusbende in deze kamer.

Je hebt mijn vraag al beantwoord: je hebt je eigen plexiglas buizen gemaakt met fittingen. Dat is dus custom hardware.Hukkel80 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:44:
[...]
Dank je wel!
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt.
Het zijn standaard CPU koelers en memory koelers.
Ik heb de verbindingen allemaal zelf gemaakt van plexi buizen met fittingen.
Ik wil je graag een antwoord geven, maar snap je vraag niet zo goed
Wat betreft die geheugen koelers zag ik dat er per 4 mem-reepjes dit vast zat aan het water circuit. De ruimte tussen de 4 mem banken op het moederbord leek precies te kloppen met dat van de memory koelers. Klopt het dat dit toevallig zo klopt, het is een standaard afstand of je kan het een halve millimeter qua interspacing tweaken.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Ik heb de afgelopen dagen nog een paar uur aan dit beest kunnen werken.
Ik ben eigenlijk verder gekomen dan ik had verwacht. Soms kan het ineens hard gaan. Of misschien voelt het als heel snel omdat het eerst zo laaangzaaaaam ging maanden lang.
Het was me gelukt de boel aan te sluiten met wat 2bij3 balken ertussen. Meten, afknippen, etc. Dan de balken draaien zodat de kast iets lager komt te liggen en aansluiten. Dit deel is veruit het meest irritante deel geweest tot op heden. Tijdrovend ook en vooral pijnlijk aan je handen xD In zo'n kleine ruimte werken met connectors, fittingen, slangen en vele lege pins die uit de AQ6 steken. Het was niet echt leuk en ik was op een gegeven moment zover dat ik dacht dat het niet zou gaan werken, nooit zou gaan passen. Maar ineens lukte het .... succes! Soort van

Nu was het tijd om de reservoirs te plaatsen en in de loop te bouwen. Ik wist dat de voorkant prima zou gaan, maar de achterkant zou nog weleens tegen kunnen gaan vallen (degenen bovenop het reservoir). Immers daar zitten de pijpen eigenlijk klem tussen twee fittingen en zowel boven als onder kan niet meer weg. Het koste behoorlijk wat gefriemel en gewiebel en gedraai, maar toen zaten ze dan ook muurvast.
Hierna de twee mini voorste en als laatste de achterste aan de verhoging vast die helemaal naar boven gaan. Deze twee komen van de pompen vandaan en voeden de buizen naar de andere kant van de kast.

Ik ben persoonlijk erg blij hoe deze twee uiteindelijk geworden zijn. De bochten zijn nagenoeg gelijk en lopen paralel naar boven toe.

Nu alle pijpen en slangen op hun plaats zitten is het tijd om wat toverdrank te brouwen.
Erg leuk spul dit Mayhems concentraat, is een flesje van 250ml. Je moet het aanvullen met 750ml puur water (dus niet uit de kraan). En dan krijg je deze knalgele substantie. Echter met UV licht erop geeft het super UV groen af. Maar goed ik wilde UV groen zowel gedurende de dag als de nacht. Dus Michael was zo vriendelijk me een flesje blauwe dye mee te sturen. Drie druppels later en het was ook exact de goede kleur groen met daglicht. Echt van die BAM knalgroene vloeistof. Ik hou ervan.

Ik ben eigenlijk verder gekomen dan ik had verwacht. Soms kan het ineens hard gaan. Of misschien voelt het als heel snel omdat het eerst zo laaangzaaaaam ging maanden lang.
Het was me gelukt de boel aan te sluiten met wat 2bij3 balken ertussen. Meten, afknippen, etc. Dan de balken draaien zodat de kast iets lager komt te liggen en aansluiten. Dit deel is veruit het meest irritante deel geweest tot op heden. Tijdrovend ook en vooral pijnlijk aan je handen xD In zo'n kleine ruimte werken met connectors, fittingen, slangen en vele lege pins die uit de AQ6 steken. Het was niet echt leuk en ik was op een gegeven moment zover dat ik dacht dat het niet zou gaan werken, nooit zou gaan passen. Maar ineens lukte het .... succes! Soort van

Nu was het tijd om de reservoirs te plaatsen en in de loop te bouwen. Ik wist dat de voorkant prima zou gaan, maar de achterkant zou nog weleens tegen kunnen gaan vallen (degenen bovenop het reservoir). Immers daar zitten de pijpen eigenlijk klem tussen twee fittingen en zowel boven als onder kan niet meer weg. Het koste behoorlijk wat gefriemel en gewiebel en gedraai, maar toen zaten ze dan ook muurvast.
Hierna de twee mini voorste en als laatste de achterste aan de verhoging vast die helemaal naar boven gaan. Deze twee komen van de pompen vandaan en voeden de buizen naar de andere kant van de kast.

Ik ben persoonlijk erg blij hoe deze twee uiteindelijk geworden zijn. De bochten zijn nagenoeg gelijk en lopen paralel naar boven toe.

Nu alle pijpen en slangen op hun plaats zitten is het tijd om wat toverdrank te brouwen.
Erg leuk spul dit Mayhems concentraat, is een flesje van 250ml. Je moet het aanvullen met 750ml puur water (dus niet uit de kraan). En dan krijg je deze knalgele substantie. Echter met UV licht erop geeft het super UV groen af. Maar goed ik wilde UV groen zowel gedurende de dag als de nacht. Dus Michael was zo vriendelijk me een flesje blauwe dye mee te sturen. Drie druppels later en het was ook exact de goede kleur groen met daglicht. Echt van die BAM knalgroene vloeistof. Ik hou ervan.

De blokken voor het geheugen hebben een lange sleuf aan beide kanten van het plexi blok.VisionMaster schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:54:
[...]
Je hebt mijn vraag al beantwoord: je hebt je eigen plexiglas buizen gemaakt met fittingen. Dat is dus custom hardware.
Wat betreft die geheugen koelers zag ik dat er per 4 mem-reepjes dit vast zat aan het water circuit. De ruimte tussen de 4 mem banken op het moederbord leek precies te kloppen met dat van de memory koelers. Klopt het dat dit toevallig zo klopt, het is een standaard afstand of je kan het een halve millimeter qua interspacing tweaken.
Dus het geheugen kan bij installatie van dit blok iets breder of iets minder breed gewaaierd staan. Die sleuven gaan 4 schroeven in aan beide kanten. 1 per reep geheugen. En die zijn dus vrij te plaatsen.
Mooi aan het worden. KUTGW!
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Wat een beest, ik volg deze zo af en toe als je weer wat van die foto's hebt. Deze keer heb je wel een grote update gedaan zeg! Lekker bezig.
Kan niet wachten op meer
KUTGW
alleen jammer dat er een aantal afbeeldingen niet laden/ zichtbaar zijn.
Kan niet wachten op meer
alleen jammer dat er een aantal afbeeldingen niet laden/ zichtbaar zijn.
Wat een prachtige build, misschien wel de mooiste die ik hier gezien heb.
People as things, that’s where it starts.
deze mag zeker wel gezien worden! wat een ding zeg super!
Wauw, mooie build
Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory
Sorry voor het uithangen van de spelbreker, want het gaat erg mooi worden. Maar verschillende browsers vinden de foto's van 4000x3000 pixels niet zo mooi. Dus ik heb het EEA aan IMG-tags verwijderd. Het moet wel leesbaar blijven voor iedereen. We doen juist ons best om de site ook mobiel bruikbaar te maken. Vroeger 56k alert, nu 4G alert
uhm ja alleen linkjes en geen plaatjes. Ferry......
[ Voor 4% gewijzigd door Jochemd13 op 23-06-2014 20:32 ]
Laatste kickje voor dit topic, opteron prime is af. Heb het gevolgd via Facebook, hier zijn helaas geen updates gepost. Linkje naar het album op Facebook https://m.facebook.com/Du...ums/745134682193875/?_rdr
(weet nou niet of je er voor in moet loggen)
Ik heb met veel plezier dit topic het afgelopen uur doorlezen. Mooi om te zien dat het af is.
Edit: Het rare gevoel van verdriet en vreugde dat ik nu heb. En dat van hardware porno. Wow...
Edit: Het rare gevoel van verdriet en vreugde dat ik nu heb. En dat van hardware porno. Wow...
[ Voor 34% gewijzigd door dabor op 13-07-2015 23:23 ]
Helaas: "You must log in first."Uberdude schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:41:
Laatste kickje voor dit topic, opteron prime is af. Heb het gevolgd via Facebook, hier zijn helaas geen updates gepost. Linkje naar het album op Facebook https://m.facebook.com/Du...ums/745134682193875/?_rdr
Ik volg tegenwoordig geen builds meer (ik wacht nu tot ze af zijn), maar deze had ik toch graag af gezien.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik zal hem binnenkort voor jullie afmaken. Ik heb het zo knetter druk. Dat ik dit helemaal vergeten ben. Komt goed
Kijk! Een halve dooie mus om de gemoederen te laten bezinken
Ben benieuwd naar het resultaat
[ Voor 24% gewijzigd door FreeLighting op 01-08-2015 21:20 ]
Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!
Nou nou, hij fladdert nog hoor ^^
Ik heb gewoon zoveel leuke projecten om aan te mogen werken dat ik bijna niet toe kom aan buildlogs maken. Ik vind het leuk om het te delen, maar het is best veel werk. Aangezien het altijd in 2 talen moet omdat ik ook op internationale fora ben (zoals zovelen).
Ik heb gewoon zoveel leuke projecten om aan te mogen werken dat ik bijna niet toe kom aan buildlogs maken. Ik vind het leuk om het te delen, maar het is best veel werk. Aangezien het altijd in 2 talen moet omdat ik ook op internationale fora ben (zoals zovelen).
Kan niet wachten om het eind resultaat te zien!! Wat een ongelofelijk vette build!Hukkel80 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:44:
Ik zal hem binnenkort voor jullie afmaken. Ik heb het zo knetter druk. Dat ik dit helemaal vergeten ben. Komt goed
Keep up the good work
Intel i5-3570K @ 4.3 GHz (1.128V) | Gigabyte GA-Z77x-D3H | Kingston 16 Gb, 1600 MHz DDR 3 RAM | MSI Geforce GTX 770, 2 Gb Lightning | W7 Ultimate @ OCZ Vertex 4, 240 Gb | Be Quiet! Silent Base 800 | Cooler Master Hyper 212 evo | Corsair AX760
Ik had een update die hierna kwam destijds. Dat was van een systeem waar ongeveer 1 liter vloeistof uit lekte
Ik heb diverse problemen op moeten lossen waaronder 4 lekke 90 graden fittingen. Deze waren niet gesponsord btw maar had ik zelf gekocht omdat ik tekort kwam.
Maar na de 5e keer opnieuw het systeem schoonmaken en vullen. HOERA!
Ik was zo blij dat ik een hele rits foto's gemaakt heb.
Ik had een 2 bij 3 tussen de pedestal en de kast gezet zodat ik de eventuele lekkages kon herleiden. Die ga ik er hierna tussenuit halen en diverse details afwerken. Had hier nog zat te doen zoals de midplate, zijpaneel voor de voeding, SSD cover, sata kabel voor naar de SSD. Genoeg dus. Oh en dan vergeet ik nog het raam in het zijpaneel.

[IMG]http://img34.imageshack.us/img34/637/nd1f.jpg[/IMG

Ik heb diverse problemen op moeten lossen waaronder 4 lekke 90 graden fittingen. Deze waren niet gesponsord btw maar had ik zelf gekocht omdat ik tekort kwam.
Maar na de 5e keer opnieuw het systeem schoonmaken en vullen. HOERA!

Ik was zo blij dat ik een hele rits foto's gemaakt heb.
Ik had een 2 bij 3 tussen de pedestal en de kast gezet zodat ik de eventuele lekkages kon herleiden. Die ga ik er hierna tussenuit halen en diverse details afwerken. Had hier nog zat te doen zoals de midplate, zijpaneel voor de voeding, SSD cover, sata kabel voor naar de SSD. Genoeg dus. Oh en dan vergeet ik nog het raam in het zijpaneel.

[IMG]http://img34.imageshack.us/img34/637/nd1f.jpg[/IMG

Eerst maar het zijpaneel. Normaliter hou ik er niet van om gewoon een groot window ergens in te maken, omndat het qua vorm nergens bij past. Maar er is zoveel om te zien van binnen dat het eigenlijk onvermijdelijk was. Zie hier het resultaat.

Hier is de cover voor de SSD. UV groen plexiglas. Ianovski van hier op tweakers had voor mij een vectorbestand gemaakt zodat ik er een sticker van kon laten maken.
Hier is ook een sata kabel van 1 meter lang die ik had besteld en gesleeved met shade 19 van MDPC-X. Wat bleek... de kabel was te lang en de 90 graden connector was te dik voor de midplate. Dit zorgde voor een conflict met de midplate. De midplate won en ik heb een andere sata kabel besteld.

Terug naar het zijpaneel. Hier is hij geschuurd en schoon gemaakt. Klaar voor de primer.

En de SSD sticker ontvangen..

Ik kreeg vervolgens een conflict tussen de primer en de uiteindelijke lak. Wat een gezeik zeg.
Uiteindelijk het hele paneel kaal gemaakt en alles opnieuw gedaan met matchende producten.

Netjes strak en past bij de pedestal.

Hier is de cover voor de SSD. UV groen plexiglas. Ianovski van hier op tweakers had voor mij een vectorbestand gemaakt zodat ik er een sticker van kon laten maken.
Hier is ook een sata kabel van 1 meter lang die ik had besteld en gesleeved met shade 19 van MDPC-X. Wat bleek... de kabel was te lang en de 90 graden connector was te dik voor de midplate. Dit zorgde voor een conflict met de midplate. De midplate won en ik heb een andere sata kabel besteld.

Terug naar het zijpaneel. Hier is hij geschuurd en schoon gemaakt. Klaar voor de primer.

En de SSD sticker ontvangen..

Ik kreeg vervolgens een conflict tussen de primer en de uiteindelijke lak. Wat een gezeik zeg.
Uiteindelijk het hele paneel kaal gemaakt en alles opnieuw gedaan met matchende producten.

Netjes strak en past bij de pedestal.

Hier een aantal foto's waarin ik bezig ben met een cover voor over de zilveren IO poorten.
Ook met een cover de de zijkant van de voedingen.

Ook met een cover de de zijkant van de voedingen.

En nog verder met de cover voor de zijkant van de voedingen.
Het get aan de linkerkant is voor de warme lucht die van de voedingen vandaan komt.

Ik heb helaas de tweede laag van meerdere reststukken samen moeten stellen omdat mijn groene plexiglas op was.
Het get aan de linkerkant is voor de warme lucht die van de voedingen vandaan komt.

Ik heb helaas de tweede laag van meerdere reststukken samen moeten stellen omdat mijn groene plexiglas op was.
Cool detail! 
Heb je ook airvents gemaakt in je perspex window voor de warme lucht van je voedingen? (omdat je zegt dat het linkergat voor de warme lucht is)
Heb je ook airvents gemaakt in je perspex window voor de warme lucht van je voedingen? (omdat je zegt dat het linkergat voor de warme lucht is)
[ Voor 82% gewijzigd door RickvdW op 12-08-2015 10:40 ]
Intel i5-3570K @ 4.3 GHz (1.128V) | Gigabyte GA-Z77x-D3H | Kingston 16 Gb, 1600 MHz DDR 3 RAM | MSI Geforce GTX 770, 2 Gb Lightning | W7 Ultimate @ OCZ Vertex 4, 240 Gb | Be Quiet! Silent Base 800 | Cooler Master Hyper 212 evo | Corsair AX760
Thanks.RickvdW schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:37:
Cool detail!
Nee, aan de binnenkant waar de kabels uit komen zitten ook vents en er blijft een beetje ruimte over tussen de window en deze zij vent. Gepaard met de voedingen die van die mini fans hebben die er flink lucht doorheen loeien gaat dit goed komen.
Vraagt mijn vriendin wat ik aan het doen ben, en antwoord ik al kwijlend:
"Porno aant kijken!"
WTF?!
hahahaha bedanktCheckBox schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 08:55:
Vraagt mijn vriendin wat ik aan het doen ben, en antwoord ik al kwijlend:"Porno aant kijken!"
Ik weet niet precies wat er gebeurd is, ik ben een aantal foto's kwijt geraakt op mijn computer. Ik heb aluminium L vorminge balkjes besteld waarmee ik deels van de rand aan de binnenkant bedekt heb. Hiermee kon ik de UV strips uit het zicht werken. Zo kijk je er ook niet direct in. Iets dat ik altijd heel irritant vind zelf.
Ik heb ze op maat gezaagd, geschuurd, geprimed en zwart gespoten. Achteraf ze geplaatst in de kast met dubbelzijdige tape en toen de LED strips erin geplakt.
Ik ben zeer tevreden hoe de midplate er nu uit ziet.
Alleen de O van SupermicrO zit nu onder de bedrading
Zo ziet het er nu uit.
(Ik had ook nog de boog erover heen gezet, maar toen waren de batterijen van de camera op.
)

Ik heb ze op maat gezaagd, geschuurd, geprimed en zwart gespoten. Achteraf ze geplaatst in de kast met dubbelzijdige tape en toen de LED strips erin geplakt.
Ik ben zeer tevreden hoe de midplate er nu uit ziet.
Alleen de O van SupermicrO zit nu onder de bedrading
Zo ziet het er nu uit.
(Ik had ook nog de boog erover heen gezet, maar toen waren de batterijen van de camera op.