Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil binnenkort op basis van heel veel positieve reviews de Audio-Technica ATH-M50 aanschaffen.

Als ik met mijn computer (waarop ik voor 99% van de tijd de M50's ga gebruiken) muziek luister op mijn huidige koptelefoon (Klipsch s4i) Klinkt het geluid een heel stuk minder goed dan op m'n samsung galaxy s3 telefoon. Dit gaat dus via de interne geluidskaart van m'n computer (ALC898 geluidskaart).

Ik heb geen idee hoe ik dit kan verbeteren. Ik zie veel dingen op het internet, zoals geluidskaarten en headphone amps en DAC's, maar echt veel wijzer van wat ik nou het beste kan kopen wordt ik ook niet.

Ik heb geen heel groot budget, maar wat denken jullie dat ik het beste kan kopen voor een goeie audio kwaliteit voor muziek?

Alvast hartstikke bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 17:46

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Dat soort onboard audio-oplossingen zijn inderdaad vaak niet van al te beste kwaliteit.

Wil je de koptelefoon puur gaan gebruiken voor het beluisteren van muziek? In zo'n geval zou ik dan kiezen voor een externe audio-interface (geluidskaart) die je via USB op je PC of laptop aansluit. Omdat de geluidskaart dan niet in je computerbehuizing zit pikt deze ook automatisch minder storing op.

Zoiets zou bijvoorbeeld kunnen:Zelf ben ik inmiddels enkele jaren in het bezit van een Edirol (Roland) UA-25 en ik moet zeggen dat de driver-support zelfs voor de oudere producten bij Roland echt geweldig is. En met de kwaliteit van de producten zelf zit het bij dit bedrijf vaak ook wel goed.

Wil je de geluidskaart ook gebruiken voor bijvoorbeeld gaming, dan moet je er rekening mee houden dat de kaart daar niet voor bedoeld is, maar wat nog niet wil zeggen dat het niet kan...

[ Voor 15% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 20-10-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, ik speel soms wel is een game, maar dat is niet waar ik de koptelefoon voor gebruik.