Beste medetweakers
Ik werk ondertussen al 2 maand met mijn nieuwe computer met windows 8 als OS.
Het enige probleem waar ik last van heb en nog niet weet wat ik eraan kan doen zonder een veiligheidsrisico te lopen, is het volgende:
Als ik in Windows 8 een programma wil starten moet ik altijd eerst antwoorden op deze vraag:
"Wilt u het volgende programma toestaan wijzigingen aan deze computer aan te brengen?"
Natuurlijk kies ik altijd "ja", want anders zou ik niet op dat programma geklikt hebben om het te starten.
Is er een manier om deze overbodige vraag uit te zetten?
(Ik wou nog een screenshot posten, maar de PC wil geen screenshot nemen op die moment)
Ik weet wel dat ik bij gebruikersinstellingen de meldingen compleet kan uitzetten, maar dan zouden programma's die ik niet zelf heb geactiveerd dingen kunnen doen die ik niet wil.
Of begrijp ik dat verkeerd?
Momenteel staat het dus op "Alleen een melding weergeven wanneer apps proberen wijzigingen op de computer aan te brengen".
Er is nog een strengere optie, maar dan wordt het alleen maar erger.
De andere opties zijn:
Ik werk ondertussen al 2 maand met mijn nieuwe computer met windows 8 als OS.
Het enige probleem waar ik last van heb en nog niet weet wat ik eraan kan doen zonder een veiligheidsrisico te lopen, is het volgende:
Als ik in Windows 8 een programma wil starten moet ik altijd eerst antwoorden op deze vraag:
"Wilt u het volgende programma toestaan wijzigingen aan deze computer aan te brengen?"
Natuurlijk kies ik altijd "ja", want anders zou ik niet op dat programma geklikt hebben om het te starten.
Is er een manier om deze overbodige vraag uit te zetten?
(Ik wou nog een screenshot posten, maar de PC wil geen screenshot nemen op die moment)
Ik weet wel dat ik bij gebruikersinstellingen de meldingen compleet kan uitzetten, maar dan zouden programma's die ik niet zelf heb geactiveerd dingen kunnen doen die ik niet wil.
Of begrijp ik dat verkeerd?
Momenteel staat het dus op "Alleen een melding weergeven wanneer apps proberen wijzigingen op de computer aan te brengen".
Er is nog een strengere optie, maar dan wordt het alleen maar erger.
De andere opties zijn:
- Alleen een melding weergeven wanneer apps proberen wijzigingen op de computer aan te brengen (bureaublad niet dimmen) niet echt een verschil dus
- geen melding weergeven dit lijkt mij dan weer zo drastisch, als er een programma dat ik niet zelf heb gestart opeens iets wil gaan doen, lijkt het mij wel handig om te kunnen zeggen: "neen"
(er staat trouwens bij: "niet aanbevolen")
Of gebeurt zoiets toch nooit?