Hey iedereen,
Een maand geleden kocht ik een nieuwe desktop voor mijn vriendin, ik heb deze laten ineen steken bij een computerzaakje in de buurt.
De onderdelen
Het probleem
Ze speelt graag Sims 3, maar gebruikt deze ook voor haar studies etc...
Het probleem is dat de computer na enige tijd Sims 3 spelen vast blijft hangen.
Dit gebeurt heel onregelmatig, soms is dit na 2 minuten spelen en soms is dit pas na anderhalf uur spelen.
Het scherm bevriest en alles in de desktop lijkt nog te werken, het toetsenbord wordt wel uitgeschakeld.
Ook het spelen van andere spellen geeft hetzelfde probleem (Simcity,...).
Na enkele dagen heb ik deze desktop dan weer binnen gedaan bij de winkel.
Ze hebben daar elk onderdeel afzonderlijk getest en uiteindelijk krijg ik als oplossing dat het aan Sims 3 zelf ligt.
Hun oplossing was om het spel bij de DEP-uitzonderingen toe te voegen, wat helaas niet geholpen heeft.
Eigen geprobeerde oplossingen
Alvast bedankt
Een maand geleden kocht ik een nieuwe desktop voor mijn vriendin, ik heb deze laten ineen steken bij een computerzaakje in de buurt.
De onderdelen
Het probleem
Ze speelt graag Sims 3, maar gebruikt deze ook voor haar studies etc...
Het probleem is dat de computer na enige tijd Sims 3 spelen vast blijft hangen.
Dit gebeurt heel onregelmatig, soms is dit na 2 minuten spelen en soms is dit pas na anderhalf uur spelen.
Het scherm bevriest en alles in de desktop lijkt nog te werken, het toetsenbord wordt wel uitgeschakeld.
Ook het spelen van andere spellen geeft hetzelfde probleem (Simcity,...).
Na enkele dagen heb ik deze desktop dan weer binnen gedaan bij de winkel.
Ze hebben daar elk onderdeel afzonderlijk getest en uiteindelijk krijg ik als oplossing dat het aan Sims 3 zelf ligt.
Hun oplossing was om het spel bij de DEP-uitzonderingen toe te voegen, wat helaas niet geholpen heeft.
Eigen geprobeerde oplossingen
- De meest voor de hand liggende oplossing, het spel herinstalleren.
- GPU-drivers met een clean-install geherinstalleerd.
- Ik heb de kabeltjes naar SSD en HDD gecheckt dat ze geen slecht contact hadden, wat niet het geval was.
- De power-saving optie waarmee je tweede (S)HDD na x-aantal minuten wordt uitgeschakeld op nooit gezet.
- Gecontroleerd of de CPU-fan niet aangesloten was op een verkeerde stroom-connector.
- Schijfcontrole van HDD gaf geen fouten. (niet extended test)
- CPU getest met Prime 95
- Oudere drivers van NVidia geprobeerd
- Ram getest met memtest86+
Alvast bedankt