Hallo,
3 jaar geleden heb ik de onderstaande config gebouwd:
Nu is het systeem zeer instabiel. Als ik Prime 95 draad dan falen core 1 en 5 ook HOT CPU Tester komt met fouten in core 1. Let wel, prime 95 en HOT CPU heb ik gedraaid in safe modus. In normal mode kan ik niets opstarten gelijk blue screen.
De snelste optie zou zijn de CPU te vervangen, helaas is het socet verouderd en de CPU keuze is zeer beperkt. Dus de vraag is wat is verstandig.
We doen niet aan gamen met deze PC wellicht in de toekomst weer
Veel office MS Office 2007, en brouwsen.
Foto bewerking, GIMP, Hugin voor het maken van Panorama's
De bovenstaande config is wellicht een beetje overkill
Ik hoop binnen de €200,- te blijven.
De eerste optie:
Deze moet werken met mijn Mobo. Is alleen duur en bijna niet te verkrijgen. 1 Webshop bied hem aan een geen voorraad.
Dit is ook een optie die met mijn Mobo moet werken. Maar ja het gaat wel wat berg afwaarts in vergelijk met de huidige CPU.
Aangezien de eerste optie al 112 euro kost is het wellicht beter te gaan voor een nieuwe mobo en CPU.
Vraag daarbij is wat kan je nog hergebruiken van de huidige config. De bussnelheid van het geheugen is aardig omhoog gegaan. Maar merk je daar wat van? Ik denk dat 1333 MhZ 4GB prima voldoet voor onze wensen.
Optie 1:
Optie 2:
Optie 2 zou de voorkeur hebben voor het foto bewerking en het maken van panorama's door meerder coren.
Tevens kan ik niet vinden of de Cooler Master Hyper 212 Plus het FM2 socet support. Dan is er een extra koeler nodig en dat zou het prijs verschil tussen de 2 weer wegwerken.
Graag lees ik wat jullie gedachten zijn om mijn PC weer nieuw leven in te blazen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
3 jaar geleden heb ik de onderstaande config gebouwd:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X6 1055T Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Club3D Radeon HD 5750 Noiseless Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Xigmatek Asgard II | € 32,- | € 32,- |
| 2 | Samsung Syncmaster P2250 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit) | € 132,08 | € 132,08 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Nexus 120MM PWM Series Real Silent Case Fan, 120mm | € 6,05 | € 12,10 |
| 1 | GeIL GVP34GB1333C9DC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ StealthXStream 600W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 176,18 | |
Nu is het systeem zeer instabiel. Als ik Prime 95 draad dan falen core 1 en 5 ook HOT CPU Tester komt met fouten in core 1. Let wel, prime 95 en HOT CPU heb ik gedraaid in safe modus. In normal mode kan ik niets opstarten gelijk blue screen.
De snelste optie zou zijn de CPU te vervangen, helaas is het socet verouderd en de CPU keuze is zeer beperkt. Dus de vraag is wat is verstandig.
We doen niet aan gamen met deze PC wellicht in de toekomst weer
Veel office MS Office 2007, en brouwsen.
Foto bewerking, GIMP, Hugin voor het maken van Panorama's
De bovenstaande config is wellicht een beetje overkill
Ik hoop binnen de €200,- te blijven.
De eerste optie:
| 1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 112,51 | € 112,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 112,51 | |
Deze moet werken met mijn Mobo. Is alleen duur en bijna niet te verkrijgen. 1 Webshop bied hem aan een geen voorraad.
| 1 | AMD Athlon II X2 250 Boxed | € 39,95 | € 39,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 39,95 | |
Dit is ook een optie die met mijn Mobo moet werken. Maar ja het gaat wel wat berg afwaarts in vergelijk met de huidige CPU.
Aangezien de eerste optie al 112 euro kost is het wellicht beter te gaan voor een nieuwe mobo en CPU.
Vraag daarbij is wat kan je nog hergebruiken van de huidige config. De bussnelheid van het geheugen is aardig omhoog gegaan. Maar merk je daar wat van? Ik denk dat 1333 MhZ 4GB prima voldoet voor onze wensen.
Optie 1:
| 1 | AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed | € 70,45 | € 70,45 |
| 1 | ASRock FM2A75 PRO4-M | € 54,90 | € 54,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 125,35 | |
Optie 2:
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | ASRock 970 Pro3 R2.0 | € 58,40 | € 58,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 156,35 | |
Optie 2 zou de voorkeur hebben voor het foto bewerking en het maken van panorama's door meerder coren.
Tevens kan ik niet vinden of de Cooler Master Hyper 212 Plus het FM2 socet support. Dan is er een extra koeler nodig en dat zou het prijs verschil tussen de 2 weer wegwerken.
Graag lees ik wat jullie gedachten zijn om mijn PC weer nieuw leven in te blazen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.