Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Medion X6823 ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Heeft er iemand ervaring met de Medion Erazer X6823 of vergelijkbaar model?
(link: http://www.medion.com/nl/...E+X6823+laptop/30015023A1 )

De laptop spreekt me enorm aan omdat:
- GTX 670m
- 1920 x 1080 scherm, mat
- 9 cells accu van 7800 mAh
- 128 GB SSD

Voor €1150,-

Ik vroeg me af of er bekende problemen zijn met deze laptop zoals throttling of slechte bouwkwaliteit.
De reviews op internet zijn redelijk positief, maar misschien zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben.

Ook vroeg ik mij af hoe de 670m presteert tegenover de 755m. Van de 755m zijn nauwelijks benchmarks te vinden. Ik vermoed dat de 670m iets beter presteert?

Ik zat eerst te denken aan de Lenovo Y510p, maar deze lijkt op alle gebieden een stuk beter, voor een kleine meerprijs.

Lamba

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 21:42 ]

Verwijderd

Het is inderdaad zo dat deze op alle gebieden een stukje beter is dan de Y510p, en dan bedoel ik niet de prestaties, maar het feit dat de Y510p een behoorlijk faal apparaat is op het gebied van accuduur en koeling. dat moet je gewoon niet willen..

Overigens zit er een GTX 670MX in en geen 670M. Dat is een groot verschil, de M stamt uit eind 2010, de MX bevat een architectuur die begin 2012 is geïntroduceerd. Volgens mij is het een prima keus, met name omdat er niets anders is wat geen gigantische koelings issues heeft in dit prijssegment.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:25:
Het is inderdaad zo dat deze op alle gebieden een stukje beter is dan de Y510p, en dan bedoel ik niet de prestaties, maar het feit dat de Y510p een behoorlijk faal apparaat is op het gebied van accuduur en koeling. dat moet je gewoon niet willen..

Overigens zit er een GTX 670MX in en geen 670M. Dat is een groot verschil, de M stamt uit eind 2010, de MX bevat een architectuur die begin 2012 is geïntroduceerd. Volgens mij is het een prima keus, met name omdat er niets anders is wat geen gigantische koelings issues heeft in dit prijssegment.
Bedankt, ik hoopte al op een reactie van je.
De y510p blijkt inderdaad op verschillende punten een downgrade te zijn van de y500, en sinds begin dit jaar zijn de matte schermen van de y510p verplaatsd door glanzende.

Goed om te horen dat er niks ernstigs met de erazer is, dus!

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Ik werk al een tijd met 1 van de opvolgers (x7821) 17 inch variant met GTX680M en ben zeer tevreden over't toestel! Heb er zelf 2 Samsung 830 256 GB SSD's ingestoken en 't ding vliegt.