Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 21:24

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
Hallo,

Vandaag mijn Z906 aangesloten door middel van SPDIF en was enthousiast over hoe het geluid klonk in een film die ik afspeelde met Media Player Classic - Home Cinema Edition.
Alleen loop ik tegen een paar dingen aan die volgens mij niet helemaal kloppen:

Edit: Probleem 1 is opgelost.
1. Als ik audio wil gaan spelen duurt het 1 seconde voordat het geluid ook daadwerkelijk hoorbaar is. De audio loopt gewoon synchroon, maar klinkt pas na 1 seconde (ook als ik bijvoorbeeld de positie van de film wijzig, oftewel als er even geen geluid meer is).

2. Het decoder lampje gaat met alles branden, muziek (mp3) via MPC of Windows Media Player, films, series, games, browser dingen. Zo kan ik niet op Effect drukken, zodat ik bijvoorbeeld 3D, 4.1 of 2.1 in kan schakelen.

3. Als ik de game Metro Last Light open krijg ik 2.1 audio ipv 5.1 terwijl met Saints Row IV ik wel gewoon 5.1 geluid krijg (in-game, niet in de menu's).

4. Youtube ondersteunt tot 2.1, maar ik dacht dat ik wel gewoon geluid zou horen via de achter boxen, maar die doen het dan helemaal niet (andere browser dingen wel). Hier mis ik dus de 3D functie, zodat ik evengoed gesimuleerd 5.1 kan horen. Ik kan 3D niet aanzetten omdat decode aangaat.
MP3's afspelen op de PC geven wel geluid achter, desondanks er 2 kanalen muziek beschikbaar is (3D staat niet aan, weer decode, maar dat werkt gewoon goed).

Ik had LAV filters geïnstalleerd, maar weer verwijderd, maar maakt geen verschil. Ik heb de Realtek driver geïnstalleerd. Toen kon ik in de geluidinstellingen van Windows aangeven dat ik 5.1 geluid wilde hebben.

Kan iemand mij helpen? Ik heb al veel gezocht op internet, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

Edit2:
Ik heb trouwens een onboard sound chip op mijn moederbord: GIGABYTE 880GA-UD3H rev 2.2

[ Voor 25% gewijzigd door TomONeill op 21-10-2013 14:56 ]

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:44
Heb je in Windows je audio uitvoer apparaat wel op S/PDIF gezet (Bladiebla Digital Output)? Als je hem op 5.1 speakers zet gaat hij er vanuit dat je 6 kabels via een analoge verbinding hebt aangesloten. Elk programma dat de Windows setting overruled en die wel op S/PDIF staat ingesteld zal dan correct geluid doorgeven en elk programma dat de Windows setting gebruikt of ook verkeerd staat ingesteld zal dat dan niet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door mac1987 op 20-10-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
@mac1987
De output van Windows staat op Realtek Digital Öutput (Optical). Ik heb er nog één staan welke dezelfde naam draagt alleen dan zonder (Optical). Ook deze als standaard ingesteld, maar die werkt niet, dus ik moet wel de goeie hebben. De kabel die ik heb gebruikt is ook een optische kabel.
Ik heb bij de instellingen van het apparaat Realtek Digital Output (Optical) bij Geavanceerd de standaardinstelling op Dolby Digital Live (5.1 Surround) gezet.
De vinkjes daaronder staan aan (Toepassingen kunnen dit apparaat exclusief beheren en Toepassingen in exclusieve modus voorrang geven.
In het tabje Dolby heb ik het vinkje aangezet (Dolby Prologic IIx).

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 18:19
TomONeill schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:09:
[...]

1. Als ik audio wil gaan spelen duurt het 1 seconde voordat het geluid ook daadwerkelijk hoorbaar is. De audio loopt gewoon synchroon, maar klinkt pas na 1 seconde (ook als ik bijvoorbeeld de positie van de film wijzig, oftewel als er even geen geluid meer is).

2. Het decoder lampje gaat met alles branden, muziek (mp3) via MPC of Windows Media Player, films, series, games, browser dingen. Zo kan ik niet op Effect drukken, zodat ik bijvoorbeeld 3D, 4.1 of 2.1 in kan schakelen.

3. Als ik de game Metro Last Light open krijg ik 2.1 audio ipv 5.1 terwijl met Saints Row IV ik wel gewoon 5.1 geluid krijg (in-game, niet in de menu's).

4. Youtube ondersteunt tot 2.1, maar ik dacht dat ik wel gewoon geluid zou horen via de achter boxen, maar die doen het dan helemaal niet (andere browser dingen wel). Hier mis ik dus de 3D functie, zodat ik evengoed gesimuleerd 5.1 kan horen. Ik kan 3D niet aanzetten omdat decode aangaat.
MP3's afspelen op de PC geven wel geluid achter, desondanks er 2 kanalen muziek beschikbaar is (3D staat niet aan, weer decode, maar dat werkt gewoon goed).

[...]
1: Klopt, is heel normaal bij digitaal signaal via SPDIF, komt omdat het digitale kanaal niet constant actief blijft (zoiets).
2: Heeft volgens mij ook met het digitale signaal te maken, effecten werkt alleen bij aansluiting van de 3 jacks.
3: Ondersteund Metro LL Dolby of DTS? DD en DTS ook aangevinkt bij je sound settings?
4: Zie punt 2?

De punten zijn allemaal verklaarbaar, en is normaal. Misschien is er iemand die het technisch kan onderbouwen.

[ Voor 14% gewijzigd door E2TK op 21-10-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
@EZTK
1. Oké, wist ik niet. Ik ben ook nieuw met als het gaat om 5.1 geluid. Ik had de set eerst aangesloten op de 3 jacks, maar dat werkte ook niet helemaal lekker (geen center enz), al kon ik daar wel effecten kiezen (2.1, 4.1 en 3D).
2. Ik las op de site van Logitech dat als het Decode lampje brandt, de Effect knop gelocked is. Nu brandt het Decode lampje altijd, dus kan ik er nooit gebruik van maken. Ik dacht dat dat lampje alleen hoefde te branden bij DTS of Dolby, niet bij andere dingen, maar dat gebeurt wel.
3. Ja, Metro ondersteunt Dolby en DTS. In de opties kan ik alleen volume aanpassen, meer niet. Ik heb het spel al een tijdje geïnstalleerd en sinds kort 5.1 aangesloten. Misschien heeft het spel toen ontdekt dat ik geen 5.1 had, dus dat ook niet heeft geïnstalleerd? Of klinkt dat heel dom?
4. Zie punt 2.

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:51

Twazerty

AVCHDCoder developer

Zelfde issue gehad en heb een oplossing beschreven op mijn website:

http://tools.twanwintjes.nl/index.php?page=tips-and-tricks

Hij raakt namelijk het signaal kwijt maar is met een trick te bypassen in de audiosettings.

[ Voor 26% gewijzigd door Twazerty op 21-10-2013 13:15 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill

TomONeill

Topicstarter
Awesome Twazerty! Probleem 1 is dan opgelost. Bedankt man!

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 05:25
Twazerty schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:13:
Zelfde issue gehad en heb een oplossing beschreven op mijn website:

http://tools.twanwintjes.nl/index.php?page=tips-and-tricks

Hij raakt namelijk het signaal kwijt maar is met een trick te bypassen in de audiosettings.
Ik zit zelf met een ASIO probleem te kloten en lees veelal , dat je de default playback device zou moeten instellen door de de Recording Config te duiken

Erg onlogisch IMO (van MS dan ..)

Mss dat jou suggestie voor dit probl , ook mijn probl tackelt ;-)

Met jouw tutorial lijk je nog steeds in het '2e gdeelte' alleen de INPUT -Playback in te stellen

maar door deze MS Video lijkt het toch meer te zijn

[ Voor 13% gewijzigd door SvenG op 21-10-2013 14:12 ]

Pagina: 1