Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 19:38
Hi allemaal,

Al jaren ben ik een vervend vuurwerk(show) liefhebber, maar nooit heb ik echt de shows opgenomen wat achteraf best zonde is. Vandaar dat ik dit jaar had besloten om een camera te kopen zodat ik de show ook daadwerkelijk kon opnemen. Na wat winkels te zijn afgestruind en met verschillende verkopers te hebben gepraat heb ik een Canon EOS 100D gekocht met een EF-S 18-55 IS STM lens (volgens de verkoper zou dit perfect moeten werken voor dit soort opnames).

Nu ben ik echter al een paar dagen bezig (telkens andere instellingen gebruikt) maar ik krijg het maar niet voor mekaar om in het donker mooi te filmen. Vaak is heel het beeld gevuld met allemaal kleine blauwe stipjes of het is juist heel pixelig of onscherp.

Zelf is dit pas mijn eerste echte camera (normaal altijd de camera gebruikt op mijn telefoon), dus voor mij is alles nog nieuw. Maar ik vroeg me nu af, heeft de verkoper mij nu gewoon iets aangesmeerd of doe ik iets fout? Indien het laatste het geval is, zou iemand mij dan een tip kunnen geven met welke instellingen ik wel een mooie opnamen zou kunnen maken.

Alvast bedankt!

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
heb je al gezocht?
eerste hit in google: http://forum.vuurwerkcrew...fotograferen-van-vuurwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 19:38
Was inderdaad iets te snel met posten, gisterenavond nog wat zitten Google'en en toen kwam ik inderdaad meerdere antwoorden tegen waarmee ik uit de voeten kon.

Excuses!

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina