Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik ben opzoek naar goede video editor die overweg kan met AVCHD 1080P50 bestanden voor een iMac of windows PC. Ik heb destijds wat proef versies geprobeerd van o.a Sony / Adobe / Magix, maar de meeste lopen vast tijden het toevoegen / editen van bestanden.

Adobe premiere elements (windows versie) liep tijdens het testen niet vast. Het liefst edit ik op de iMac omdat deze 27" scherm heeft, alleen Apple heeft moeite met de bestanden van AVCHD (ondersteuning).

Welke advies kunnen jullie aan mij geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Je zou hier eens naar kunnen kijken:
http://www.lwks.com/

Je kan ook eerst je bestanden converteren. Dan pakt in princiepe elke editor ze wel. Converter:
http://www.koyotesoft.com...free-video-converter.html

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Het vastlopen kan natuurlijk ook aan je hardware liggen in plaats van aan de software. Zoek eens op proxy files. Dan maak je eerst kopietjes met een lage resolutie die je makkelijk kunt bewerken. Vervolgens zet je de originele 720 of 1080 bestanden ervoor in de plaats en kun je renderen. Prima manier om op oudere hardware toch fijn te kunnen monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:53
Ik heb echt nooit problemen met Premiere Pro als ik AVCHD edit :S

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Sony Vegas nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Ik heb inmiddels een upgrade gedaan naar de nieuwe iMovie die nu ook native support heeft voor AVCHD. Snel getest op de iMac (i5 + 4GB) en dat zag er goed uit.

Premiere Pro heb ik niet getest....ik heb getest met Premiere elements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Toch wat "stutters" met imovie na converteren. Hebben mensen ervaringen met combinatie iMac en adobe premiere elements 11 of 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
AleSyS schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:07:
Toch wat "stutters" met imovie na converteren. Hebben mensen ervaringen met combinatie iMac en adobe premiere elements 11 of 12?
Dit is een combi die door duizenden word gebruikt. Dus ja, zat mensen met ervaring. Maar waarom wil je dat weten?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Een tip: leer om gaan met Avid Media Composer, in het begin zal alles even behelpen zijn, maar als je op internet wat tutorials kijkt kom je een heel eind. Het gaat je veel tijd schelen, met name met beelden inladen, exporteren en renderen! Daarnaast is het zo ongeveer het meest professionele programma wat er op de markt is (ook qua prijs, helaas).

Avid Media Composer vind jouw AVCHD movjes erg leuk, gaat prima. Sony Vegas is met alle respect toch een beetje een "consumenten" programma, werkt verder prima hoor .. maar je kunt zoveel tijdwinst boeken met Avid tegenover Vegas en Premiere.

Ter vergelijking, ik gebruik een Nikon D7100 en Sony HDR 2000 en alles loopt soepel op een laptopje met de volgende specs:

I5 u processor
8GB RAM
Crappy HD Radeon GPU.

Werken gaat prima met Full HD files en ook het exporteren. Laatst nog een "programma" afgemonteerd van 30 minuten in Full HD en binnen 6 minuutjes was het een .mov op de hoogste kwaliteit.

Je kunt trials downloaden van 30 dagen, google er maar eens op.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 23:33:
Een tip: leer om gaan met Avid Media Composer, in het begin zal alles even behelpen zijn, maar als je op internet wat tutorials kijkt kom je een heel eind. Het gaat je veel tijd schelen, met name met beelden inladen, exporteren en renderen! Daarnaast is het zo ongeveer het meest professionele programma wat er op de markt is (ook qua prijs, helaas).

Avid Media Composer vind jouw AVCHD movjes erg leuk, gaat prima. Sony Vegas is met alle respect toch een beetje een "consumenten" programma, werkt verder prima hoor .. maar je kunt zoveel tijdwinst boeken met Avid tegenover Vegas en Premiere.

Ter vergelijking, ik gebruik een Nikon D7100 en Sony HDR 2000 en alles loopt soepel op een laptopje met de volgende specs:

I5 u processor
8GB RAM
Crappy HD Radeon GPU.

Werken gaat prima met Full HD files en ook het exporteren. Laatst nog een "programma" afgemonteerd van 30 minuten in Full HD en binnen 6 minuutjes was het een .mov op de hoogste kwaliteit.

Je kunt trials downloaden van 30 dagen, google er maar eens op.
Opzich geen slechte tip maar ik zou dan toch voor Lightworks gaan. LW doet niet onder aan Media Composer en staat op gelijke hoogte. Lw is echter gratis terwijl je voor Avid flink in de buidel moet tasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Jammer dat beide pakketten niet voor de Mac OS beschikbaar zijn. Had tijdelijk een windows laptop te leen, maar die moest weer terug. Ben nu dus redelijk gebonden aan software voor de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avid is zeker wel geschikt voor Mac OS :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Idd...helemaal overeen gekeken. Maar helaas voor mij als beginner aan de dure kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt sowieso een trial downloaden van 30 dagen, dan kun je in ieder geval kijken of het programma überhaupt iets voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
AleSyS schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:13:
Jammer dat beide pakketten niet voor de Mac OS beschikbaar zijn. Had tijdelijk een windows laptop te leen, maar die moest weer terug. Ben nu dus redelijk gebonden aan software voor de Mac.
Verdomd zeg.... LW is er nog steeds niet voor de Mac.... 8)7

Zijn ze al jaren mee bezig en dacht eigenlijk dat het er al was... Niet dus... :X

Release LW for mac is doorgeschoven naar 2014

[ Voor 6% gewijzigd door ChojinZ op 03-12-2013 17:27 ]

Pagina: 1