OS X Mavericks geïnstalleerd. Recovery partitie verwijderd.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:32
Vanmiddag heb ik OS X Mavericks geïnstalleerd. Omdat ik met een schone installatie wilde beginnen heb ik bij de installatie met het schijfhulpprogramma de SSD van mijn MBA gewist. Hierbij heb ik onbewust ook de recovery partitie die hierop stond verwijderd.

Ik heb geprobeerd via de App Store Mountain Lion weer te downloaden en te installeren maar dit gaat niet omdat er dus een nieuwe versie van OS X op de MBA staat. Als ik nu ML erop zet via een bootable USB, zal OS X dan automatisch weer een recovery partitie aanmaken? En als ik vervolgens Mavericks over de ML installatie heen installeer blijft de recovery partitie dan erop staan.

Of heeft iemand anders een manier om dit te fixen:)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil je zo graag een recovery partitie? Gebruik gewoon een timecapsule backup op je NAS of externe HD. Als de spullenboel crasht (mij nog nooit overkomen), ram je je usb stick erin en kies je uit een verse installatie dat de spullenboel van de timecapsule recovered moet worden.

Ik zou er geen waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
De recovery HD zou je eventueel dus kunnen terugkrijgen door:

-Of terug te schakelen naar een clean install van 10.8 en daarna te upgraden naar 10.9
-Of wachten totdat 10.9 officieel uitkomt en je 10.9 nogmaals kunt installeren adhv de appstore om zodoende nogmaals een recovery HD te laten aanmaken. Bij een herinstallatie wordt het OS opnieuw geinstalleerd en blijf je alle overige data op de partitie behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik wil graag de recovery partitie terug omdat ik dan gebruik kan maken van 'Find my mac', nu krijg ik een foutmelding dat daar een recovery partitie voor vereist is.

Ik ga eens proberen via een bootable 10.8 USB weer te herstellen. Moet ik dan aan het begin van de installatie de SSD weer volledig wissen? Ik neem aan van wel? Vervolgens maakt OS X tijdens de installatie zelf de recovery partitie aan als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Van welk jaar is jouw MBA? Misschien kun je internet recovery gebruiken om ML te installeren.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Het is ondertussen gelukt vanaf een bootable 10.8 USB te restoren en vervolgens te updaten naar 10.9.

M'n MBA is van 2011, internet recovery ging niet omdat 10.9 er al op stond, dat had ik al even geprobeerd maar thanks voor de input!
Pagina: 1