Nexus 4 geroot na terugkomst garantie ?!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 08:03
Laat ik even kort vertellen hoe een en ander is verlopen:
Voor mijn broertje een Nexus 4 gekocht van bij Coolblue.
Nu kreeg deze telefoon opeens kuren en de tijd liep niet meer synchroon. De ene keer liep de telefoon een kwartier voor, dan weer meer dan 3 uur.
Heb mijn broertje toen geadviseerd om even bij coolblue langs te gaan. Deze hebben de telefoon ter reparatie binnen gekregen. Afgelopen week werd ik gebeld dat de telefoon gerepareerd was.
Nu heeft mijn broertje de telefoon afgelopen donderdag opgehaald, maar vrijdag bleek het probleem nog niet te zijn verholpen.
Vandaag is mijn broertje terug naar coolblue gegaan, waarna hier opeens medegedeeld werd dat de telefoon geroot was en dat ze hem daarom niet zouden innemen. Hierna heeft mijn broertje mij in paniek opgebeld, waarna ik met een van de medewerkers van coolblue heb gesproken.
Kort komt het er op neer dat men bij de eerste reparatie android er opnieuw op geïnstalleerd heeft (of dit een recovery was of een full wipe plus nieuwe installatie kon hij me niet vertellen). Nu is er vandaag naar de telefoon gekeken en blijkt dat de telefoon geroot is. Dit zag de medewerker aan het afwijkende installatiemenu dat tevoorschijn kwam. Van een dergelijk menu is bij de eerste reparatie geen melding gemaakt en dit is ook nergens te vinden in het reparatieverslag.
Toch wordt er door coolblue gepretendeerd dat de telefoon al voor de eerste keer geroot was. Hierdoor wilde de medewerker de telefoon niet meer ter reparatie innemen, want de garantie zou zijn vervallen door de root. Na de medewerker erop gewezen te hebben dat de Nederlandse wet- en regelgeving toch echt anders bepaald, ging hij akkoord met inname. Hierbij heb ik hem melding laten maken van mijn standpunt dat het niet zo kan zijn dat er, indien er tijdens de eerste reparatie geen roottoegang is ontdekt door een afwijkend menu bij het installeren van software (lees: Android), wel gesteld wordt dat de telefoon al voor de eerste keer reparatie geroot was. Ook heb ik hem laten noteren dat ik dan ook graag wil vernemen hoe de root er op komt en dit hersteld wil hebben.

Nu is mijn vraag aan jullie wat jullie hiervan vinden en wat ik het beste kan doen. Ik vind het namelijk niet kunnen dat er na reparatie een telefoon retour komt welke aangepast blijkt te zijn, waardoor de garantie op de software wel kan vervallen, en een winkel de schuld in de schoenen van de consument wilt schuiven.

Tips en advies etc zijn zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ten eerste:

Zelfs al zou jij/je broertje geroot hebben:
nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak
http://www.nu.nl/gadgets/...en-jailbreak-of-root.html
Ten tweede ;)

De rest, ja, beetje apart, kan me voorstellen dat ze bij het repaircenter alles terugflashen en dat blijkbaar niet goed genoeg hebben gedaan, het zou kunnen dat in de dag dat de telefoon terug was de telefoon geroot is, dus daar zal CoolBlue wel vanuit zijn gegaan, ze hebben alleen weinig vertrouwen in hun collega's als ze zeggen dat hij de eerste keer waarschijnlijk ook geroot was aangezien ze hem dan al hadden moeten weigeren natuurlijk.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 08:03
Afvalzak schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:43:
het zou kunnen dat in de dag dat de telefoon terug was de telefoon geroot is, dus daar zal CoolBlue wel vanuit zijn gegaan, ze hebben alleen weinig vertrouwen in hun collega's als ze zeggen dat hij de eerste keer waarschijnlijk ook geroot was aangezien ze hem dan al hadden moeten weigeren natuurlijk.
Probleem is dat mijn broertje 0,0 verstand heeft van rooten (hij wist niet eens wat t was :p), dus die verwijten vanuit Coolblue vind ik niet netjes. Er wordt direct uitgegaan van een fout bij de consument, een fout bij de reparateur is per definitie uitgesloten.
Dit vind ik zelf een nogal aparte manier van consument benadering en vooral ook klanten tevreden houden :p.